Construieste-ti un magazin online (ghid)

Configurare noua (How To)

Situatie

Solutie

Pasi de urmat

E-commerce este cel mai popular trend de business in societatea noastra futuristica. Majoritatea oraselor moderne sunt conectate la internet, simplificand astfel procesarea de plati oriunde in lume folosind o conexiune la internet. Impreuna cu aceste tehnologii s-au dezvoltat sute de mii de noi magazine digitale care comercializeaza atat produse fizice, cat si digitale catre o singura piata de desfacere globala.

Business inseamna comert, iar comert inseamna tranzactie. Pentru cumparatorul online, cel mai important lucru este probabil securitatea, datorita numarului coplesitor al problemelor in ceea priveste frauda. Asadar, infiintarea unui magazin online nu este acelasi lucru cu crearea unui simplu blog, necesita o planificare amanuntita si o instalare orientata catre securitate.

Dar, fiindca este complicat, nu inseamna ca este imposibil sa o faci singur. Pentru orice webmaster care aspira sa intre in jocul e-commerce-ului, acest post va servi ca ghid pentru a facilita tranzitia cu ajutorul catorva sfaturi ultile si servicii recomandate, asa ca nu te mai gandi, sa trecem la treaba!
shopping online

Inainte de a lua in considerare lansarea site-ului dumneavoastra, este crucial sa petreceti ceva timp departe de calculator si sa va construiti ideea. Ce fel de produse veti vinde? Exista si alti competitori pe piata? In mod ideal, cum ar trebui sa arate interfata site-ului?

Toate acestea sunt subiecte foarte importante de discutie pe care ar trebui sa le analizati profund. Ar fi ideal daca ati putea construi si un nume de brand inca de la inceput. Puteti achizitiona din timp domeniul potrivit care sa contina numele brand-ului pentru a asigura numele companiei dumneavoastra si logo-ul.

Înregistrarea unui domeniu

Odata ce v-ati format ideea despre cum ar trebuit sa functioneze magazinul dumneavoastra online, este timpul sa luam masuri mai indraznete. Inregistrarea unui nume de domeniu si gasirea unui host web nu sunt sarcini dificile. Cu toate acestea, sunt pasi importanti in procesul global de lansare.

wwwimg

Ganditi-va bine la ce fel de domeniu vreti inainte de a-l cumpara. Odata cumparat, este de obicei valabil pentru 1 an (sau chiar mai mult daca asta alegeti), asa ca veti ramane cu el. Conturile de utilizator va vor permite sa setati diverse portofolii si sa va organizati domeniile in diferite structuri. Cautarea unui domeniu este de asemenea foarte rapida si ofera rezultate actualizate.

Alegerea unui serviciu de gazduire webwebhosting
Cand vine vorba de hosting lucrurile devin putin mai dificile. Veti dori sa luati in considerare limbajul din spatele site-ului, care permite functionarea aceastuia, si sa alegeti setarile de server adecvate. Daca nu aveti nici o preferinta sau pur si simplu nu va pasa, recomandam sa rameti la PHP. Este open source si functional pe 99% din servere (environment???). Dar asigurati-va ca orice cont de gazduire (hosting account) pe care doriti sa il cumparati va suporta PHP si baze de date MySQL.

 

Unele companii, cum sunt Hostgator si Bluehost, ofera cateva solutii incredibile pentru webmasterii incepatori. In mare, costul este de 100/150 $ pe an pentru spatiu de stocare nelimitat si bandwidth. Dar, chiar si cele mai ieftine solutii pot functiona fara probleme in conformitate cu normele lor.

Pentru indicatii mai precise, cititi postul (link) nostru care va va ajuta sa alegeti cel mai bun serviciu de gazduire web, bazat pe 10 factori esentiali, si ghidul consumatorului (link) pentru a intelege adevarata fata a web hosting-ului si cateva sfaturi pentru a evita anumite probleme in ceea ce priveste hosting-ul.

Alegerea pachetului de E-Commerce

Exista doua categorii principale din care puteti alege atunci cand va construiti un magazin online. Hosted Solutions este o companie ce va ofera tot ce aveti nevoie in ceea priveste backend-ul si poate gazdui script-ul magazinului pe serverele lor. Asta inseamna ca nu va trebui sa efectuati nici un fel de programare sau sa incarcati vreun fisier. Veti avea nevoie, totusi, de un domeniu pentru redirectionare si pentru oferi magazinului dumneavoastra un URL unic.

Acum puteti lucra chiar si cu script-uri licentiate, atat open source, cat si platite. Aceste tipuri de sisteme de e-commerce sunt usor de personalizat si reprezinta majoritatea magazinelor online. Chiar daca nu sunteti un programator pasionat, este foarte simplu sa descarcati si sa reincarcati script-uri pe serverul de gazduire si sa urmati niste instructiuni de instalare.

Dar atunci cand lucrati cu bani sau plati online, trebuie sa luati in considerare cateva riscuri de securitate. Daca nu va simtiti confortabil cu asumarea acestei responsabilitati, ar fi intelept sa alegeti un serviciu profesionist. Puteti vorbi oricand cu reprezentatii companiei cu care colaborati sa te informezi despre securitatea site-ului fara nici un stres. Experienta generala a clientului si siguranta ar trebui sa cantareasca cel mai mult atunci cand luati decizia finala.

Detinerea de script-uri personalizate

In ciuda solutiilor de gazduire, ar putea fi mai simplu pentru developer sa lucreze in cadrul propriilor limite. Dintre toate script-urile existente online, doar cateva dintre ele merita testate. Desi am inclus 4 din favoritele noastre, puteti verifica si pe Google, documentati-va, iar daca nu vi se potriveste nimic, atunci cititi si postul open source e-commerce shopping carts.

 

Fiecare lansare de site este unica si va necesita conditii unice pe care o alta solutie de e-commerce le poate oferi. Aceste 4 scrip-uri sunt cotate foarte bine, asa suntem siguri ca veti gasi tot ce aveti nevoie cu ajutorul lor.

Zen Cart zencart

Posibil una dintre cele mai cunoscute brand-uri atunci cand vine vorba de script-uri pentru e-commerce, Zen Cart este scris in PHP si suporta majoritatea sistemelor de hosting. Este gratis de descarcat si de instalat pe cate site-uri doriti. Singura conditie impusa este lasati link-ul “Powered by Zen Cart” deschis in josul paginii.

Folosind Zen Cart puteti beneficia si de alte servicii, cum sunt modulele pe care le puteti descarca de pe site-ul lor. Altele sunt pur simplu companii care s-au alaturat software-ului ZenCart.

Daca stiti sa lucrati cu API, exista un sistem de template XHTML foarte simplu aplicat fiecarui website. Este incredibil de usor pentru un standard web developer sa creeze o tema customizata. In plus, Zen Cart a sposorizat personal o pagina de Wikipedia doar despre script si subiectele cele mai cautate. Forumul lor pentru suport este mereu activ, unde puteti comunica cu membri ce va pot ajuta. Puteti pune intrebari legate de la setare si instalare, pana la folosirea modulelor de personalizare.

 

Magento magento

Magento a dezvoltat un script e-commerce foarte bun pentru site-uri. Tot scriptul este in PHP iar optiunile ce le ofera sunt tot ce iti trebuie sa poti incepe un magazin online. Scriptul este accesibil si pentru cei care nu sunt programatori, dar totusi, daca nu sunteti familiarizati cu limbajele HTML si CSS, recomandarea mea ar fi sa va orientati catre o alta solutie. Intradevar, cei care isi doresc un script eccomerce cu adevarat customizabil, aleg Magento pentru varietea de „feature-urilor” de care se pot folosi. Pe partea de back-end, pentru o usoara administrare este nevoie de putine cunostinte in PHP.Compania dezvoltatoare ofera foarte mult suport tehnic userilor.

WordPress CMS wordpress

Clasicul WordPress CMS (content management system) a facut fata cu brio competitorilor. Atat de apreciat a fost, incat WordPres ruleaza cateva milioane de website-uri, atat site-uri cu continut static ca si sote-uri „liveblog”. A fost doar o chestiune de timp pana cand o echipa de developeri a dezvoltat si o solutie e-commenrce. Si au si reusit, oferind in o solutie e-commerce cu optiuni de la a-ti administra comenzile primite cu usurinta pana la soluitii de marketing cum ar fi bonuri de discount.

Dar, folosind aceasta platforma, trebuie sa va asigurati ca aveti o securitate sporita. Atacurile de tip „SQL injection” sunt din ce in ce mai frecvente. Un loc bun de a va documenta mai bine despre ce poate oferi WodrPress e forumul lor. Au un search box foarte eficient, si veti gasi foarte mult documentatie si raspunsuri orice intrebare ati avea in legatura cu platforma

Acceptarea de plati in mediul on-line

 

Platile cu cardul sunt probabil cea mai folosita metoda. Foarte multi dezvoltatori digitali, cum ar fi Google si Paypal au inceput sa intre pe piata platilor online, dar plata cu credit cardul a ramas o metoda foarte raspnadita. SI este evident si de ce, ea oferind o solutie foarte simpla de a plati online cumparaturile de orice fel. Procesatorii de plati din Romania cum ar fi Mobilpay, Euplatesc, etc… dar si cateva banci, ofera module usor de integrat cu aceasta platforma, contribuind intr-un procent mare la raspandirea ei pe piata digitala.

O alta solutie foarte de folosita este paypalul. Este, probabil a doua alegere ca solutie de plata in mediul online a oricarui administrator de site-uri e-commerce. Securitatea celor de la Paypal este recunoscuta ca fiind foarte ridicata. Asa ca daca nu aveti memorie buna, ar fi bine sa va notati raspusurile la intrebarile de securitate. Cu greu ve-ti recupra accesul in cont daca ve-ti uita parola.

payonline

Adaugarea de continut si produse.

Deci aveti domeniul cumparat, ati gasit un hosting de calitate, si aveti scriptul instalat si live pe website. Partea cea mai dificila a trecut. Acum urmeaza partea de organizare, structurare si administrare a webiste-ului.

Un prim pas ar fi sa va familiarizati cu panoul de administrator si cum sa utilizati paginile de produse. Structura continutului si impactul vizual cresc foarte mult sansele ca utilizatorul sa finalizeze o comanda. Incercati sa aranjati imaginile si detaliile produselor intr-un mod cat mai usor de perceput de catre ochii cumparatorilor.

O mare omportanta trebuie acordata si continutului afisat pe website. Cumparatori vor dori sa cunoasca cat mai multe despre compania ce vinde acele produse, cat mai multe despre produsele pe care le vor cumpara. Dupa ce ati luat aceste aspecte in considerare si credeti ca ati facut o treaba buna, testati-va. Raspundeti-va la urmatoarea intrebare: „As cumpara produse de pe site-ul acesta”. Daca raspunsul este unul pozitiv, atunci cu un pas mai aproape ca magazinul dvs sa fie un succes.

Marketing.

Ca orice magazin fizic, si magazinul online are nevoie de marketing. Cum cel fizic se face cunoscut prin reclame la intrare, afise pe stalpi, pliante impartite pe strada, asa si cel virtual.

online-marketing

Google este poate cel mai mare jucator de pe piata marketingului online. Folosind platforma Google adsense a celor de la google, va puteti urmari cu usurinta numarul vizitatorilor, puteti face o analiza corecta a folosirii cuvintelor cheie de site-ul dvs., si multe altele. Sunt multi alti dezvoltatori digitali ofera aceste servicii. Important este sa va documentati foarte mult despre marketarea unui website online inainte de a face investitii majore.

 

 

Concluzie:

Ca in dezvoltarea oricaui business, este nevoie de foarte mult research, informare si documentare. Chiar si web-designerii profesionisti intalnesc greutati in a duce un asemenea proiect la capat.

 

Succes!:)

Tip solutie

Permanent

Voteaza

(25 din 73 persoane apreciaza acest articol)

Despre Autor

Leave A Comment?