Motive pentru care operatorii de telefonie mobila pot refuza portarea unui numar de telefon

Rezolvare problema (Fix IT)

Situatie

Pentru a verifica modul in care furnizorii respecta dispozitiile legale privind portabilitatea, Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a derulat o campanie de control de tip mystery shopping.

Solutie

ANCOM a constituit 4 echipe de control care, pe parcursul a doua zile consecutive, au desfasurat actiuni de control, simultan, la fiecare dintre cei mai importanti furnizori in Bucuresti, Pitesti, Ploiesti si Targoviste.
Personalul de control a solicitat reprezentantilor din punctele de lucru verificate, in calitate de client, portarea unui numar de telefon de la abonament la cartela prepaid. Din cele 16 actiuni de control (cate patru actiuni la fiecare furnizor) desfasurate, intr-un caz a fost constatat refuzul portarii numarului de telefon. In cazul celorlalti trei furnizori verificati nu au fost iden tificate nerespectari ale prevederilor legale.
ANCOM subliniaza ca furnizorii nu pot refuza utilizatorilor portarea numarului de telefon decat in anumite situatii stabilite de lege. Deci, cand poate fi refuzata cererea de portare?
Operatorul acceptor poate refuza portarea numarului daca nu furnizeaza tipul de serviciu solicitat de utilizator, de exemplu, serviciul de telefonie prepaid.

Operatorul donor poate refuza cererea de portare in urmatoarele conditii:

– cererea nu este corect completata;
– datele de identificare a abonatului sunt incorecte sau nu corespund cu numarul a carui portare se solicita;
– numarul se regaseste in una dintre categoriile de resurse de numerotatie exceptate de la portabilitatea numerelor;
– operatorul donor nu furnizeaza servicii prin intermediul numarului respectiv (de exemplu, prin incetarea contractului ca urmare a unei solicitari venite din partea utilizatorului anterior depunerii cererii de portare). De aceea, utilizatorii sunt sfatuiti sa nu solicite incetarea contractului incheiat cu furnizorul donor in situatia in care vor sa-si porteze numarul de telefon;
– numarul pentru care se solicita portarea nu a fost utilizat pentru convorbiri in reteaua operatorului donor;
– cartela SIM este declarata pierduta sau furata.

Nu pot constitui motive de refuz al cererii de portare:

– existenta unor datorii ale abonatului catre operatorul donor;
– existenta unei durate minime a contractului incheiat cu operatorul donor;
– suspendarea furnizarii serviciului prin intermediul numarului respectiv.
Daca intampina orice dificultati pe parcursul procesului de portare, utilizatorii pot face o sesizare la operatorul acceptor (care este responsabil de realizarea portarii), dar se pot adresa si ANCOM.

Ce pasii trebuie urmati pentru portarea numarului de telefon

In momentul in care utilizatorii aleg sa-si porteze numarul de telefon, trebuie sa completeze o cerere de portare prin care solicita transferul numarului, cerere care se depune la furnizorul la care doresc sa se porteze. Odata cu depunerea cererii si acceptarea acesteia de catre noul furnizor (furnizor acceptor), contractul cu vechiul furnizor (furnizor donor) inceteaza automat, nefiind necesar vreun demers suplimentar din partea utilizatorilor.
Atentie! Portarea numarului de telefon catre un alt operator nu anuleaza obligatiile asumate de utilizatori la semnarea contractului cu operatorul initial. De exemplu, daca se solicita portarea inainte de expirarea perioadei minime a contractului, este posibil ca utilizatorul sa fie nevoit sa achite penalitati de reziliere anticipata, iar, daca sunt facturi restante, acestea trebuie achitate. Acelasi principiu se aplica si in cazul in care utilizatorii au achizitionat echipamente odata cu achizitionarea serviciului de comunicatii electronice.

Tip solutie

Permanent

Voteaza

(14 din 34 persoane apreciaza acest articol)

Despre Autor

Leave A Comment?