Cum găsiți conturi de servicii utilizate în Active Directory

Managed Service Account (MSA) este un tip special de cont de administrare a domeniului în Active Directory care este utilizat pentru a rula sarcini privilegiate specifice, servicii și lucrări în fundal. Principalele beneficii ale conturilor MSA sunt gestionarea automată a parolelor, gestionarea SPN(Service Principal Name) și capacitatea de a delega gestionarea altor administratori.

Există o serie de tipuri diferite de conturi de servicii disponibile în Active Directory, în funcție de versiunea schemei AD:

  • Service Managed Account(MSA) – este un cont de serviciu de sine stătător care poate fi utilizat numai pe un singur server. Conturile MSA au o clasă de obiect msDS-ManagedServiceAccount și sunt disponibile începând cu nivelul funcțional al domeniului Windows Server 2008 R2.
  • Group Management Service Accounts(gMSA). Aceste conturi pot fi utilizate pe mai multe servere simultan și sunt concepute pentru medii grupate. Clasa lor de obiect este msDS-GroupManagedServiceAccount(disponibilă în Windows Server 2012+).
  • Delegated Managed Service Account(dMSA) este o nouă clasă de conturi de servicii introdusă în Windows Server 2025. Aceste conturi sporesc securitatea prin valorificarea identității mașinii și utilizarea Credential Guard (Credential Guard este o caracteristică de securitate din Windows Server care utilizează securitatea bazată pe virtualizare (VBS) pentru a proteja credentialele utilizatorilor de furt, în special de atacuri precum pass-the-hash și pass-the-ticket).
[mai mult...]

Exchange user Mailboxes and shared mailboxes

Serverul Exchange gestionează două tipuri de mailboxes: user mailboxes și shared mailboxes. User mailboxes sunt conturi personale folosite de indivizi pentru a trimite și primi e-mailuri. Pe de altă parte, shared mailboxes reprezintă departamente, grupuri sau servicii și nu sunt asociate cu useri activi. Exemple de shared mailboxes includ cele utilizate de către departamente de vânzări, contabilitate, sau resurse umane. Shared mailboxes au contui de Active Directory dezactivate și nu necesită nici licente Exchange client access, nici licente Exchange Online.

Pentru a interacționa cu un shared mailbox, utilizatorii trebuie să primească permisiuni specifice. Aceste permisiuni permit utilizatorilor să:

  • Acceseze shared mailbox-ul și să lucreze cu conținutul său.
  • Impersonate shared mailbox-ul și să trimită e-mailuri ca și cum ar fi shared mailbox-ul în sine.
  • Să trimită e-mailuri în numele shared mailbox-ului, indicând că acționează în numele departamentului sau serviciului reprezentat de shared mailbox.
[mai mult...]

De ce se blochează conturile de Active Directory: cauze comune și soluții

În mediul tehnologic din ziua de azi, Active Directory (AD) reprezintă o piesă fundamentală în infrastructura IT a majorității organizațiilor. Această platformă facilitează administrarea centralizată a autentificării și a accesului utilizatorilor la resursele de rețea. Cu toate acestea, conturile de Active Directory pot cunoaște blocări neașteptate, aducând cu sine o serie de probleme.

1. Utilizarea incorectă a parolelor: Una dintre cauzele cele mai frecvente pentru blocarea conturilor Active Directory este introducerea repetată a parolelor greșite. Pentru a preveni această problemă, implementați politici riguroase de gestionare a parolelor și furnizați instrucțiuni detaliate utilizatorilor cu privire la crearea și menținerea unor parole sigure. Astfel, puteți minimiza erorile de autentificare.

2. Politici de blocare a contului Active Directory: Organizațiile pot avea politici în loc pentru blocarea automată a conturilor după un număr specific de încercări eșuate de autentificare. Este esențial să fiți conștienți de aceste politici și să le configurați corect pentru a preveni blocarea inutilă a conturilor. Revizuiți regulile de blocare pentru a vă asigura că se potrivesc nevoilor organizației.

3. Atacuri brute-force: Atacurile brute-force sunt o amenințare reală pentru Active Directory, unde atacatorii încearcă să ghicească parolele prin testarea multiplelor combinații. Pentru a vă proteja împotriva acestor atacuri, puteți implementa măsuri de securitate avansate, cum ar fi limitarea numărului de încercări de autentificare sau adoptarea autentificării multifactor.

4. Conturi compromise: În cazul în care un cont de utilizator a fost compromis, acesta poate fi utilizat pentru a efectua autentificări eșuate, contribuind la blocarea contului.

[mai mult...]