Situatie
Proceduri utile pentru administratori:
- ERP
- CRM
Backup
Nu este necesar.
Solutie
Pasi de urmat
ERP
Sistemele ERP, sunt programe modulare, fiecare arie de activitate a companiei fiind acoperită de catre o aplicație specifică. Modulele unui sistem ERP funcționează integrat utilizând o bază de date comună, sau pot funcționa independent. Pot fi enumerate câteva categorii de module care servesc la gestionarea cu eficiența a unei întreprinderi:
- Producție: planificarea si urmărirea productiei
- Gestiune: evidența stocurilor, a furnizorilor, a plaților și încasarilor
- Salarii: calculul salariilor și managementul informațiilor referitoare la personal
- Contabilitate: evidența financiar contabilă
- Imobilizari: evidența mijloacelor fixe și calculul amortizării
- CRM: managementul relațiilor cu clienții
- BI: rapoarte, analize, prognoze
ERP este un sistem vast de planificare a resurselor companiei cu functionalitati suplimentare extrem de evoluate si de performante.
Caracteristici principale:
- Organizeaza procesele si activitatile de afaceri punand la dispozitie informatii rapide, concrete si concise.
- Are abilitatea de a se adapta rapid la schimbarile permanente ale mediului comercial cu intreruperi minime ale activitatilor companiei.
- Ofera o interfata de utilizare moderna care va creste productivitatea prin scutirea timpului de lucru aferent operarii.
- Va sprijini luarea deciziilor manageriale pe baze unor informatii inteligente oferite in timp real
- Prin achizitia unui ERP, investiti in instrumente inovatoare, usor de folosit, adoptati tehnici de afaceri moderne si imbunatatiti randamentul afacerii.
- Prin utilizarea unui ERP ramaneti in top intr-un mediu de afaceri competitional si mereu schimbator.
- Compania dumneavoastra va avea de castigat prin utilizarea aplicatiei, scutind resurse si timp si reducand costurile.
- Cu ajutorul unui ERP puteti obtine rezultate masurabile: atributiile dumneavoastra sunt indeplinite cu minim 40% mai repede decat timpul necesar altor sisteme.
- Activitatile vor fi executate intr-un mod mai rapid si mai linistit ca rezultat al utilizarii interfetei usor de accesat, mecanismelor incorporate pentru planificarea activitatilor si pentru functionalitatea si controlul fluxului de lucru.
- Informatia va fi prezentata intr-un format gata de utilizat, conform necesitatilor personalului care utilizeaza aplicatia. Solutia ERP inglobeaza de asemenea si scenarii de business intelligence gata de utilizat. Prin urmare, si aspectele problematice dar si posibilitatile de dezvoltare vor fi mai usor de identificat si de actionat asupra lor.
- Activitatea dumneavoastra comerciala va dobandi flexibilitatea si energia necesara in vederea utilizarii pe deplin a activitatii si va creste.
- Comunicarea intre companie si clienti va deveni mai rapida si mai eficienta.
Facilitarea managementului operatiunilor curente
Deciziile de zi cu zi sunt luate pe baza informatiilor disponibile la moment. Utilizand rapoartele standard furnizate de catre aplicatia ERP sau prin implementarea de instrumente de tip Business Intelligence (BI) complementare sistemului ERP, informatiile sunt actuale, acurate, coerente si prezentate intuitiv. Se creeaza deci premisele fundamentarii decizionale.
Optimizarea stocurilor
In multe cazuri s-au semnalat reduceri majore ale valorilor imobilizate in stocuri, in conditiile in care satisfactia clientilor a crescut. Acest lucru este datorat noilor instrumente de management operational si decizional care permit controlul proceselor de aprovizionare, livrare, picking, productie, targetare etc. De asemenea, sunt tinute sub control stocurile care au termene scurte de expirare, rotatie lenta etc.
Cresterea nivelului de onorare a comenzilor
Prin automatizarea lantului de preluare a comenzilor, achizitie, management stocuri, management depozit, logistica, se elimina marea majoritate a potentialelor disfunctionalitati care conduc la neonorarea cererilor, sau la livrarea de bunuri necomandate.
Imbunatatirea cashflow-ului
Prin implementarea de politici comerciale coerente si prin usurinta cu care se pot obtine indicatorii specifici, compania isi controleaza mult mai strict fluxurile monetare si perioadele de recuperare a banilor, impunand o disciplina financiara tuturor factorilor implicati.
Nu includeți utilizatorii finali (din toate departamentele) în procesul de luare a deciziilor
Atunci când se implementează un sistem ERP, multe organizații își concentrează timpul și efortul asupra obținerii aprobării directorilor de conducere, atunci când ar trebui să angajeze angajați-cheie care vor folosi sistemul cel mai mult.
Angajarea părților interesate din întreaga organizație în fiecare etapă a procesului de luare a deciziilor va asigura că toată lumea este investită în găsirea și implementarea soluției potrivite cât mai bine posibil.
Se vor cântări avantajele și dezavantajele aplicațiilor comerciale locale vs. ERP bazate pe cloud
Înainte de a decide între o soluție locală și o soluție ERP bazată pe cloud, întreprinderile [ar trebui] să evalueze mai mulți factori, un furnizor de software pentru contabilitate și inventariere ERP. De exemplu, o implementare cloud necesită conectivitate adecvată la internet, plăți de tip abonament și vine cu beneficii cum ar fi serviciile de catering pentru angajații care lucrează de la distanță. Pe de altă parte, implementarea în spațiu necesită un personal dedicat IT, servere și hardware la zi și taxe mari în avans, ceea ce este potrivit pentru cei care doresc să găzduiască software-ul pe propriile servere . Cu ajutorul software-ului serviciul devine rapid platforma predominantă pentru implementările ERP noi, SaaS poate părea o soluție perfectă pentru organizațiile care au întâlnit implementări dificile sau s-au luptat să susțină investițiile ERP anterioare. În timp ce SaaS oferă multe beneficii, cliențiilor [trebuie să înțeleagă] noile provocări organizaționale pe care le poate pune SaaS. Deoarece soluțiile SaaS nu pot fi personalizate, utilizatorii sunt obligați să adapteze procesele de afaceri la software. Aceste schimbări de proces au adesea un impact asupra integrării cu sistemele vechi, care pot extinde preocupările legate de managementul schimbărilor organizaționale. În plus, organizațiile care au cerințe specifice funcționale sau specifice industriei vor avea nevoie de o structură și o abordare care să abordeze funcționalitatea necesară, care nu este furnizată de noul sistem, fie prin programe de lucru, software terță sau prin mijloace alternative.
Fiind orbit de caracteristici
Caracteristicile sunt importante, dar nu sunt totul. De prea multe ori, o organizație selectează ERP care are matricea cea mai lungă de caracteristici. În schimb, companiile ar trebui să ia în considerare soluția “istoricul de succes al industriei, personalizarea, flexibilitatea și capacitatea de integrare”, precum și suportul clienților, abordează nevoile / cerințele organizației.
Implementarea simultană a sistemului
Sistemele RP sunt complexe și nu este posibil să se determine toate cerințele de implementare în față, apoi să se pună în aplicare sistemul, să se instruiească utilizatorii și să devină live. Acesta este modelul tradițional de cascadă de implementare și nu funcționează. În schimb, trebuie să se ia o abordare mai agilă, [în care] punerea în aplicare este făcută în pași mici, cu implicarea utilizatorilor finali la fiecare pas pentru a determina cerințele, a testa, a găsi lacune și apoi a repeta.
Nevoia un plan de intretinere
Implementarea unui sistem ERP necesită timp, dar munca se oprește cu greu, odată ce sistemul este functional. Întreprinderile trebuie să implementeze o strategie de întreținere pentru a asigura că lucrătorii sunt aliniați la ceea ce trebuie făcut pentru a menține și îmbunătăți sistemul ERP în mod regulat, astfel încât să nu devină depășit. Sistemele ERP învechite pot pune companiile în pericol pentru probleme de securitate și pot afecta procesele lor de afaceri, Având un plan stabilit și care desemnează cine este responsabil pentru proiect și întreținere la un moment dat, se va asigura că sistemul ERP funcționează întotdeauna fără probleme și este la curent cu cele mai recente aplicații
CRM
Sistem de gestiune a relației cu clienții (abreviat CRM după en. Customer Relationship Management) reprezintă un set de strategii, politici și tehnologii destinate atragerii, reținerii și fidelizării clienților. Într-un sens larg, CRM include activitățile aferente departamentelor de marketing, vânzări, financiar și suport tehnic relativ la clienți, potențiali clienți, furnizori și parteneri.
Scopul unei aplicații CRM este de a unifica interacțiunile unei companii cu clienții acesteia și de a valorifica informațiile pe care le obțin despre aceștia. Un sistem CRM susține atragerea celor mai profitabili clienți și generarea de noi oportunități pe clienții existenți. Aplicațiile software de tip CRM au 2 dimensiuni:
A.Customer facing applicationsCustomer facing applications, prin interacțiunea permanentă cu clientul, oferă informațiile necesare stabilirii acestei strategii.
A1. Automatizarea fortei de vanzari – administrarea listei de prospecți și a ratelor de succes asignate; A2. Customer service and support – presupune gestionarea incidentelor sau problemelor clienților; A3. Automatizarea activității de marketing – automatizarea unor activități precum administrarea campaniilor de marketing prin email, managementul conținutului acestor campanii, realizarea de sondaje, distribuirea de materiale promoționale personalului de vânzări.
B.Customer intelligence
Customer Intelligence Applications – cuantificarea relației dezvoltate în vederea trasării unei direcții viitoare de acțiune pentru companie.
B1. Obținerea de informații relevante de la client B2. Analiza informațiilor obținute B3. Formularea unei strategii pe bază acestei analize B4. Acțiuni bazate pe strategia formulată
Customer Intelligence este un proces prin care departamentul de vânzări construiește o strategie de marketing prin cercetare permanentă a clienților și cerințele lor.
Scopul unei aplicații CRM este de a unifica interacțiunile unei companii cu clienții acesteia și de a valorifica informațiile pe care le obțin despre aceștia. Un sistem CRM susține atragerea celor mai profitabili clienți și generarea de noi oportunități pe clienții existenți.
Un sistem CRM acoperă 4 componente de business:
- Front-Office: operațiunile din această categorie reprezintă interacțiunile directe cu clientul, precum întâlniri de vânzări, prezentări, telefoane, e-mail-uri, servicii online etc.
- Back-Office: reprezintă procesele care au efecte implicite asupra activităților de front-office, precum activitățile de marketing, prospectare, service
- Managementul relațiilor de business cu alte companii: parteneri, furnizori, vendori, retaileri, influenceri, leaderi de opinie, presă. Această componentă include atât activități de front-office, cât și back-office.
- Analiza centralizată a datelor: operațiune cu scopul de a elabora campanii de marketing, strategii de vânzare, fluxuri intuitive de lucru.
Structura
Un sistem CRM poate acoperi mai multe tipuri de activități specifice unei companii:
- Vânzări
- Managementul clienților potențiali și al contactelor
- Managementul oportunităților
- Managementul conturilor (clienților)
- Analiză și previziuni de vânzări
- Marketing
o Segmentare o Planificare & Execuție campanii de marketing o Analize de marketing • Service o Managementul contactelor și al conturilor (clienților) o Managementul interacțiunilor cu clienții o Analiză servicii
În funcție de complexitatea sistemului CRM, acesta poate include mai multe sau mai puține funcționalități sau poate fi folosit doar de către departamente individuale.
La rândul sau, un modul CRM poate cuprinde o serie de submodule sau facilități:
- Module de gestionare a operațiilor zilnice (apeluri telefonice, întruniri, e-mail [import – export din MS Outlook], activități generale)
- Coordonare facilă a activității utilizând calendare – personale și de grup
- Posibilitatea de a genera activități de amploare din browser-ele altor module conectate
- Link-uri de activitate, crearea automată de noi activități de către alte activități, istoricul activităților (origine – rezultat)
- Înregistrarea tranzacțiilor din toate modulele majore conectate
- Analiza activităților de Business Intelligence
- Gestionarea e-mail-ului și conexiunea cu Outlook
- Managementul extensiv al oportunităților de vânzare
- Gestionarea probabilității de închidere
- Monitorizarea activităților agenților de vânzări
- Raport direct de informare
Ezita schimbarile
Dacă un aspect al afacerii dvs. nu funcționează așa cum ar trebui, s-ar putea să vă simțiți presați să implementați noi politici și tehnologii cât mai repede posibil într-un efort de a minimiza orice daune. Problema cu această mentalitate este că prea multe schimbări simultan pot avea un impact negativ asupra productivității angajatului. Țineți cont de angajați și, ori de câte ori este posibil, introduceți treptat noile politici CRM.
Începeți să urmăriți clienții înainte de primul contact
Cadrul CRM permite companiilor să capteze date în fiecare etapă a călătoriei clientului. În ciuda acestui fapt, multe întreprinderi nu reușesc să pună CRM-ul la dispoziție decât după ce primii pași au fost făcuți. În schimb, pregătiți-vă pentru contactul inițial cu conducătorul dvs., utilizând CRM-ul dvs. pentru a cataloga ce fel de informații împărtășesc clienții potențiali pe canalele media sociale. Acest lucru vă va oferi o margine în înțelegerea dorințelor clienților dvs., a modului în care se așteaptă ca dvs. să răspundeți la acele dorințe și a ceea ce este posibil să le doriți în viitor.
Sincronizați totul cu CRM-ul
Multe CRM-uri au propriile programe încorporate care imită funcționalitatea altor aplicații utilizate frecvent. În acest caz, este o chestiune simplă pentru sistemul dvs. să se sincronizeze împreună, astfel încât orice note sau întâlniri făcute pe tot sistemul să fie urmărite automat prin restul CRM-ului. Cu toate acestea, pentru momentele în care sunt necesare aplicații din exterior, asigurați-vă că sincronizați CRM-ul cu oricare alte programe sunt utilizate. Cele mai bune module CRM vor face acest lucru automat, vor importa întâlniri legate de clientul din calendarul dvs., vor actualiza anulări și alte modificări și vor trimite mementouri când este cazul. Sincronizarea tuturor lucrurilor împreună vă va ajuta să vă asigurați că utilizați CRM-ul la capacitatea sa maximă.
Evaluați și îmbunătățiți
Fiecare afacere are propriile sale provocări unice, și nici o strategie CRM – indiferent de cât de profundă – va fi capabilă să răspundă cu exactitate pentru orice contingență posibilă. Acceptați acest lucru și dați voie să vă reevaluați abordarea dacă va deveni evident că ceva nu funcționează la fel de bine cum ar putea fi. Amintiți-vă: cunoașterea a ceea ce este ineficient poate fi adesea la fel de valoroasă ca și cunoașterea eficienței, astfel încât să fiți recunoscător pentru orice șansă de a identifica punctele slabe ale sistemului dvs. Când totul este spus și făcut, CRM nu este altceva decât un instrument extrem de avansat. În sine, este incapabil să vă ajute afacerea să-și atingă obiectivele. Dar atunci când este combinată cu o strategie de afaceri detaliată și flexibilă, CRM vă poate ajuta să vă plasați clientul în prim-planul afacerii dvs. Este posibil să aveți nevoie de timp, de efort și de câteva excursii înapoi la planșa de desen, dar dacă faceți un punct pentru a dezvolta strategia potrivită, veți descoperi că CRM are potențialul de a vă perfecționa relațiile cu cei care vă țin în afaceri .
Leave A Comment?