Situatie
Un grafic Gantt este un tip de diagramă de bare utilizat frecvent, care ilustrează defalcarea planificării unui proiect în sarcini sau evenimente afișate la timp. Foi de calcul Google are o caracteristică la îndemână pentru a vă ajuta să creați un grafic Gantt pentru proiectul dvs.
Solutie
Pasi de urmat
Mai întâi, creați o foaie și introduceți câteva rubrici în celule pentru a începe. Veți avea nevoie de una pentru sarcini, data de început și data de încheiere. Completați fiecare celulă cu detaliile proiectului. Ar trebui să arate astfel:
Apoi, faceți un tabel similar în partea laterală sau dedesubtul precedentului, care va servi drept mod de calculare a graficelor din fiecare porțiune a graficului Gantt. Tabelul va avea trei rubrici pentru a genera diagrama Gantt: sarcini, zi de început și durata (în zile) a activității. Ar trebui să arate astfel:
După ce Aranjati rubricile, trebuie să calculați ziua și durata de început. Rubrica „Sarcini” va fi aceeași ca mai sus. Puteți pur și simplu să copiați celulele de dedesubt, să le referiți direct sau să le rescrieți dacă doriți.
Pentru a calcula „Start on Day”, trebuie să găsiți diferența dintre data de început a fiecărei sarcini și data de început a primei sarcini. Pentru a face acest lucru, convertiți mai întâi fiecare dată într-un număr întreg și apoi scădeați de la data de început a primei sarcini: (<TaskStart> – <FirstTaskStart>). Va arăta astfel:
=INT(B4)-INT($B$4)
În formulă, <FirstTaskStart> va fi întotdeauna o valoare absolută. Google Sheets folosește caracterul semnului dolar ($) pentru a „bloca” un rând sau o coloană – sau, în cazul nostru, ambele – atunci când face referire la o valoare.
Așadar, atunci când copiem aceeași formulă pentru celulele ulterioare – pe care le facem în pasul următor – folosind semnul dolar ca acesta, ne asigurăm că acesta face întotdeauna referire la această valoare în B4, care este începutul primei sarcini.
După ce apăsați tasta „Enter”, faceți din nou clic pe celulă și apoi faceți dublu clic pe micul pătrat albastru.
Ca și magia, foile vor folosi aceeași formulă – dar asigurându-vă că se referă celula corectă de mai sus – pentru celulele direct dedesubt, completând secvența.
Acum, pentru a calcula durata, trebuie să determinați cât timp va dura fiecare sarcină. Acest calcul este puțin mai complicat și găsește diferența dintre alte câteva variabile. Formula va semăna cu formatul (<CurrentTaskEndDate> – <FirstTaskStartDate>) – (<CurrentTaskStartDate> – <FirstTaskStartDate>) și va arăta astfel:
=(INT(C4)-INT($B$4))-(INT(B4)-INT($B$4))
Ca și înainte, trebuie să convertiți fiecare format de date într-un număr întreg, pe măsură ce îl referiți în formulă. De asemenea, variabilele care vor rămâne identice prin toate celulele sunt făcute referință folosind caracterele semnului dolar.
După ce apăsați tasta „Enter”, faceți din nou clic pe celulă și apoi faceți dublu clic pe micul pătrat albastru.
La fel, Google Sheets completează celulele rămase pentru tine.
Evidențiați întreaga tabelă.
Apoi, faceți clic pe Inserare> Diagrama.
Din panoul Editor de diagrame din dreapta ferestrei, faceți clic pe caseta derulantă din „Tip grafic”, derulați în jos și faceți clic pe „Graficul barelor stivuite”.
În cele din urmă, faceți clic pe oricare dintre barele de culoare roșu deschis, faceți clic pe selectorul de culori, apoi alegeți „Niciuna” din partea superioară a selectorului de culori.
După, îndreptați-vă la fila „Personalizați” din panoul Editor de diagrame, faceți clic pe „Titluri grafic și axă” și dați-vă unui nume graficului.
Cu aceasta, ați creat un grafic Gantt complet funcțional care se actualizează în timp real.
Leave A Comment?