Securitate – Manager de parole

Configurare noua (How To)

Situatie

GESTIONAREA PAROLELOR

În anumite situații se poate recomanda utilizarea unui manager de parole pentru a stoca parole complexe, unice, generate de computer. Majoritatea oamenilor folosesc parole foarte slabe și le reutilizează pe diferite siteuri web. Parolele folosite trebuie să fie puternice (utilizând caractere alfanumerice și simboluri speciale), să nu fie refolosite la mai multe conturi și trebuie schimbate periodic.

Administratorii de parole stochează informațiile dumneavoastra de conectare pentru toate site-urile web pe care le utilizați și vă ajută să vă conectați automat la ele. Acestea vă criptează baza de date cu o parolă principală – parola principală este singura pe care trebuie să o rețineți.

Noțiuni introductive despre Managerul de parole

Prima mare decizie pe care va trebui să o luați cu un manager de parole este alegerea parolei principale. Această parolă principală controlează accesul la întreaga bază de date a managerului de parole, așa că ar trebui să o faceți deosebit de puternică – este, la urmă urmei, singură parolă de care trebuie să vă amintiți. Poate doriți să notați parola și să o stocați în siguranță după ce ați ales-o. Puteți schimbă această parolă mai târziu, dar numai dacă o amintiți – dacă vă pierdeți parola principală, nu veți putea vedea parolele salvate. Acest lucru este esențial, deoarece asigură că nimeni altcineva nu poate vizualiza baza de date securizată a parolei fără parola principală.

După instalarea unui manager de parole, probabil că veți dori să începeți să vă schimbăți parolele site-ului web cu altele mai sigure. Majoritatea managerilor de parole, identifică parolele slabe și duplicate pe care ar trebui să vă concentrați asupra schimbării. Alți manageri de parole au un tablou de bord de securitate încorporat, care vă va ajută să vă dați seama ce parole ar trebui să fie schimbate.

Administratorii de parole vă permit, de asemenea, să stocați alte tipuri de date într-o formă securizată – totul, de la numerele cardului de credit până la notele securizate. Toate datele pe care le stocați într-un manager de parole sunt criptate cu parola dumneavoastră principală.

Administratorii de parole pot ajuta chiar și împotriva phishing-ului, deoarece completează informațiile contului în site-uri web pe baza adresei lor web (URL), dacă credeți că sunteți pe site-ul băncii dumneavoastră și managerul de parole nu vă completează automat informațiile de conectare, este posibil să vă aflați pe un site web de phishing cu o altă adresă URL.

Solutie

Pasi de urmat
Nu refolosiți parolele!

Reutilizarea parolei este o problemă serioasă din cauza numeroaselor scurgeri de parolă care apar în fiecare an, chiar și pe site-uri web mari. Când parola dumneavoastră se scurge (englezescul: leak), persoanele rău intenționate au o adresă de e-mail, un nume de utilizator și o combinație de parole pe care le pot încerca pe alte site-uri web.

Dacă folosiți aceleași informații de conectare peste tot, o scurgere pe un site web ar putea oferi acces oamenilor la toate conturile dumneavoastră. Dacă cineva câștigă acces la contul dumneavoastră de e-mail în acest fel, ar putea utiliza linkuri de resetare a parolei pentru a accesa alte site-uri web, cum ar fi contul dumneavoastră bancar online sau contul PayPal.

Pentru a împiedica scurgerile de parole să fie atât de dăunătoare, trebuie să utilizați parole unice pe fiecare site web. Acestea ar trebui să fie și parole puternice – parole lungi, imprevizibile, care conțin numere și simboluri.

Amintirea unor parole atât de puternice este aproape imposibilă fără a recurge la un fel de truc. Trucul ideal este un manager de parole care generează parole sigure, aleatorii pentru dumneavoastră și le reține, astfel încât să nu mai aveți nevoie.

Un manager de parole vă va scoate din greutate mintea, eliberând creierul pentru a face lucruri productive, mai degrabă, decât să vă amintiți o listă lungă de parole.

Când utilizați un manager de parole și trebuie să vă conectați la un site web, veți vizita mai întâi acel site în mod normal. În loc să introduceți parola pe site, introduceți parola principală în managerul de parole, care completează automat informațiile de conectare corespunzătoare pe site. (Dacă sunteți deja conectat la managerul de parole, acesta va completa automat datele pentru dumneavoastră). Nu trebuie să vă gândiți la ce adresă de e-mail, nume de utilizator și parolă ați folosit pentru site-ul web – managerul de parole va face aceasta treabă.

Dacă creați un cont nou, managerul de parole vă va oferi să vă genereze o parolă sigură aleatorie, astfel încât să nu vă mai gândiți nici la asta. De asemenea, poate fi configurat pentru a completă automat informații, cum ar fi adresa, numele și adresa de e-mail în formularele web.

De ce administratorii de parole bazate pe browser nu sunt ideali

Browserele web – Chrome, Firefox, Internet Explorer și altele – toate au manageri de parole integrate. Managerul de parolă încorporat al fiecărui browser nu poate concura cu managerii de parole dedicate. În primul rând, Chrome și Internet Explorer vă stochează parolele pe computer într-o formă necriptată. Oamenii ar putea accesa fișierele de parole de pe computerul dvs. și le pot vizualiza, cu excepția cazului în care dvs. criptați hard diskul computerului.

Mozilla Firefox are o caracteristică „parolă principală” care vă permite să criptați parolele salvate cu o singură parolă „principală”, stocându-le pe computerul dvs. într-un format criptat. Cu toate acestea, nici managerul de parole al Firefox nu este soluția ideală. Interfața nu vă ajută să generați parole aleatorii și îi lipsesc diverse funcții, cum ar fi sincronizarea pe mai multe platforme (Firefox nu se poate sincroniza cu dispozitivele iOS).

Top 10 cel mai bun manager de parole pentru 2022, in Romania:

  1. Avira — Cel mai bun manager de parole din România
  2. LastPass — Manager de parole cu o interfață ușor de utilizat
  3. NordPass — Cel mai bun manager pentru gestionarea parolelor pe un singur dispozitiv
  4. Kaspersky — Excelent pentru organizarea parolelor
  5. Bitwarden — Cel mai bun manager de parole gratuit din România
  6. 1Password — Excelent manager de parole pentru familiile din România
  7. Dashlane — Cel mai bun pentru nivelurile suplimentare de securitate
  8. Keeper — Opțiune bună pentru afacerile mari și întreprinderi
  9. RoboForm — Managerul de parole cu cea mai mare experiență
  10. LogMeOnce — Cea mai bună aplicație de gestionare a parolelor pentru mai multe platforme.

Tip solutie

Permanent

Voteaza

(6 din 12 persoane apreciaza acest articol)

Despre Autor

Leave A Comment?