Social

Securitatea Cibernetică în întreprinderi

Organizațiile din zilele noastre, indiferent de dimensiunea lor, au în posesie mai multe active digitale care alimentează și pornesc afacerea. Aceste active inlcud: website-uri, informații, date și alte forme de prezență online care a devenit, practic, combustibil pentru afacerea modernă. Toate aceste active trebuie protejate.

Securitatea Cibernetică în Întreprinderi – la fel ca omologul său din lumea fizică, apără și protejează toate activele digitale ale unei organizații, indiferent unde sunt stocate sau accesate. Pentru a se menține protejate eficient, companiile trebuie să implementeze strategii cuprinzătoare de securitate cibernetică.

Și protejarea activelor digitale și executarea acestor strategii de protecție nu este niciodată treaba unei singure persoane sau chiar a unui grup de oameni, la o anumită companie. După cum explică un ofițer șef de securitate a informațiilor într-o companie renumită: „Toată lumea… este responsabilă pentru securitatea cibernetică, inclusiv CEO-ul, inclusiv consiliul de administrație, inclusiv echipa de conducere. Este nevoie de toată lumea pentru a se asigura că compania este pregătită.”

Ce face ca securitatea cibernetică a întreprinderilor să fie importantă?
Acest ofițer șef de securitate subliniază și că atacatorii „încep să devină mai inteligenți în ceea ce privește utilizarea informațiilor despre afaceri”. Atacatatorii vor datele sensibile ale companiei tale și sunt pricepuți în ceea ce privește modul în care folosesc acele date pentru a manipula și stoarce compania înainte de ați răscumpăra datele. Strategia ta de apărare în domeniul securității cibernetice va fi zidul tău de apărare care îți va menține organizația protejată împotriva acestor actori răi. Aici se arată adevărata valoare a securității cibernetice a întreprinderii. Un plan de securitate cibernetică bine dezvoltat și execuția tehnologiilor și managementului de protecție ajută la combaterea amenințărilor cibernetice, a scurgerilor de date, a tentativelor de phishing, a programelor malware și multe altele.

Amenințări Cibernetice – Scopul principal al unei amenințări de securitate cibernetică este să atace și să pătrundă în activele digitale ale companiei tale (rețea, baze de date, aplicații, sistem de e-mail etc.) și să extragă informațiile tale cele mai sensibile sau pur și simplu, să dezactiveze infrastructura de informații pentru a opri afacerea cu totul. Bryan Seely, un hacker etic, explică că „o mulțime de lucruri sunt cu adevărat simple, într-un fel în care hackerii încearcă să găsească cel mai jos fruct, cea mai ușor de exploatat vulnerabilitate” și, odată ce hackerul intră, devine și mai ușor să facă mișcări laterale și să sară de la un computer la alt computer, minând date și credențiale pe măsură ce acesta se deplasează prin sistem. Acest tip de atac poate duce adesea la o scurgere de date.

Scurgeri de date – Scurgerile de date apar atunci când orice informație este accesată de o sursă neautorizată, fie externă, fie din interiorul organizației. Acești actori răi n-ar trebui să aibă niciodată acces la acele informații, în primul și în primul rând. De regulă când apar astfel de scurgeri, persoanele cu putere în organizația respectivă sunt vizate. Ei (atacatorii) merg de regulă după CISO, CFO sau CEO. Doresc să atace oamenii din vârful organigramei acelei companii. Obținerea acesului la informațiile lor oferă hackerilor șansa de a dubla sau tripla ran$om-ul mai mereu. De asemenea, deschide accesul atacatorilor la niveluri mai înalte de acces la informațiile companiei. Prezentându-se drept membrii de rang înalt ai organizației, criminalii cibernetice (sau actorii malițioși), au acum autorizația de a interacționa cu compania în ansamblu, ceea ce duce adesea la consecințe dezastruoase pentru afacere.

Consecințele unui atac cibernetic – Atunci când atacatorii vizează atât datele membrilor de rang înalt ai companiei, cât și compania ca întreg, nu doar informațiile confidențiale sunt în primejdie, ci și reputația și integritatea acelei companii. Când clienții actuali și potențiali se uită la o companie și văd că aceștia au avut un incident în care datele personale au fost puse în primejdie, acest lucru îi face pe aceștia să își piardă încrederea în organizația respectivă și în capacitatea acesteia de a proteja datele clienților lor. Acest lucru poate duce și la pierderi financiare uriașe. În plus, fluxul de lucru al companiei va fi perturbat, împiedicând eficiența, iar acest lucru va costa compania foarte mulți bani pe termen lung. Aceste probleme nu sunt exclusive nici afacerilor mari. Orice companie, organizație non-profit, agenție guvernamentală care este atacată – indiferent de dimensiune – își poate fura și compromite datele, ceea ce duce la pierderea reputației și, în unele cazuri, chiar la acțiuni legale.

Care sunt cele mai bune practici pentru securitatea cibernetică în mediul întreprinderilor?
Când vine vorba de securitatea în mediul întreprinderilor, reziliența este la fel de importantă ca a avea o bună apărare. Cu alte cuvinte, este important să țineți atacatorii departe și să fiți pregătit să-i opriți dacă (și când) trec de apărarea dvs. Așadar, având în vedere puterea de apărare și reziliență, să examinăm câteva dintre cele mai bune practici pe care companiile le pot folosi pentru securitatea cibernetică a întreprinderii lor.

  • Fii timid cu camera. Cu cât oamenii pot descoperi mai puține informații despre tine sau despre compania ta online, cu atât mai bine.
  • Fiți la curent cu actualizările și întreținerea. A rămâne în urmă cu actualizările și tehnologia de securitate cibernetică poate fi adesea oportunitatea de aur pe care o caută hackerii.
  • Identificați amenințările și evaluați situația în mod regulat. Nu te poți apăra de ceva despre care nu știi. Conștientizarea este cheia unei apărări puternice.
  • Aflați diferite modalități de a detecta și de a neutraliza amenințările – atât interne, cât și externe. Hackerii evoluează continuu în încercările lor de a intra în sistemele tale, deci și apărările tale ar trebui să evolueze continuu.
  • Folosește securitatea end-to-end. Coordonați-vă cu partenerii și clienții pentru a vă extinde rețeaua și pentru a crește șansele de a putea detecta amenințările.
  • Educația angajaților. Educarea echipei dumneavoastră despre toți diferiții factori de risc poate ajuta la reducerea numărului de atacuri care sunt generate doar din eroarea umană. Angajații trebuie să cunoască și să înțeleagă diferitele tipuri de atacuri, precum și riscurile și sancțiunile care le însoțesc.
  • Examinați potențialele vulnerabilități sau punctele slabe din strategia de apărare a organizației dvs. Descoperă punctul slab în care ai putea fi susceptibil de a fi atacat și apără-l.
  • Creați parole puternice și mijloace de apărare. Acest lucru este valabil mai ales pentru membrii de nivel înalt care au șanse mai mari de a fi ținta unui atac.
  • Implementați autentificarea cu mai mulți factori sau MFA. Această utilizare a mai multor forme pentru autentificare poate ajuta la reducerea șanselor ca un atac să aibă succes.
  • Aveți un plan de acțiune în vigoare pentru momentul în care are loc un atac. Pentru a fi pregătit cel mai bine pentru a naviga toate riscurile unui atac cibernetic, trebuie să aveți un plan de apărare solid pe care îl utilizați pentru a vă asigura că compania dumneavoastră răspunde la atac cu tot ce le poate.
[mai mult...]

Protecția datelor în conformitate cu RGPD

RGPD stabilește cerințele detaliate pentru companii și organizații în ceea ce privește colectarea, stocarea și gestionarea datelor cu caracter personal. Se aplică atât în cazul organizațiilor europene care prelucrează datele cu caracter personal ale cetățenilor din UE cât și în cazul organizațiilor din afara UE care vizează cetățeni din UE.Când se aplică Regulamentul general privind protecția datelor?

RGPD se aplică în cazul în care:

  • compania dumneavoastră procesează date cu caracter personal și are sediul în UE, indiferent de locul în care se desfășoară prelucrarea efectivă a datelor
  • compania dumneavoastră are sediul în afara UE, dar procesează date cu caracter personal în contextul furnizării de bunuri sau servicii către cetățeni din UE sau monitorizează comportamentul cetățenilor din UE

Companiile din afara UE care procesează date cu caracter personal ale cetățenilor europeni trebuie să desemneze un reprezentant în UE.

[mai mult...]

Autentificarea cu doi factori plati online cu cardul

Ce este autenitficarea cu doi factori

Una dintre cele mai mari dificultati din domeniul securității este problema cu care ne confruntăm in tranzacțiile online. Importanța securității online a atins un nivel cu totul nou, unde noi metode sunt dezvoltate în mod regulat pentru a îmbunătăți securitatea. Și aici intervine autentificarea cu doi factori.

Autentificarea cu doi factori (2FA) este cea mai simplă și eficientă modalitate de a vă asigura că utilizatorii sunt cine spun că sunt. A devenit cea mai sigură modalitate de a folosi securitatea modernă pentru a ne proteja conturile și pentru a oferi o experiență de plată digitală fără probleme și de încredere.

[mai mult...]