Troubleshoot cand un singur utilizator are probleme cu reteaua

Configurare noua (How To)

Situatie

Solutie

Verificare adresă IP:

Se deschide Command Prompt și se rulează comanda:

ipconfig

Dacă apare o adresă de forma 169.254.x.x, înseamnă că dispozitivul nu a primit o adresă IP validă de la serverul DHCP.

Reînnoire adresă IP:

Se rulează comanda:

ipconfig /release
ipconfig /renew

Acest pas forțează sistemul să solicite o nouă adresă IP de la router sau serverul DHCP.

Verificare setări DNS:

Se rulează:

nslookup google.com
Dacă nu răspunde, se poate configura manual DNS-ul, de exemplu:

Google DNS: 8.8.8.8 și 8.8.4.4

Resetare placă de rețea:

Se dezactivează și reactivează placa de rețea din:
Control Panel → Network and Sharing Center → Change adapter settings

Alternativ, se rulează:

netsh winsock reset
netsh int ip reset
Verificare firewall / antivirus:

Uneori un antivirus sau firewall prea restrictiv blochează traficul. Se dezactivează temporar pentru test.

Test cu altă rețea:

  • Se conectează laptopul sau PC-ul la hotspotul de pe un telefon mobil pentru a vedea dacă funcționează conexiunea acolo.
  • Dacă funcționează, problema este cu setările rețelei de la birou. Dacă nu, e posibil să fie o problemă locală (placa de rețea, drivere etc.).

Tip solutie

Permanent

Voteaza

(2 din 5 persoane apreciaza acest articol)

Despre Autor

Leave A Comment?