Situatie
Solutie
Pași pentru rezolvare:
- Verificarea propagării DNS:
- Asigură-te că înregistrările DNS noi s-au propagat corect. Utilizează comanda: nslookup [nume_server]
- Verifică dacă adresa IP returnată este cea corectă.
- Asigură-te că înregistrările DNS noi s-au propagat corect. Utilizează comanda: nslookup [nume_server]
- Golirea cache-ului DNS pe dispozitivele afectate:
- Pe dispozitivele care întâmpină probleme, rulează comanda pentru a goli cache-ul DNS:
- Windows:
- Pe dispozitivele care întâmpină probleme, rulează comanda pentru a goli cache-ul DNS:
- Verificarea fișierului hosts:
- Pe dispozitivele afectate, verifică dacă fișierul hosts conține intrări vechi pentru server:
- Windows: Calea este C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts
- Elimină intrările vechi sau incorecte.
- Pe dispozitivele afectate, verifică dacă fișierul hosts conține intrări vechi pentru server:
- Verificarea configurației DNS pe router:
- Asigură-te că routerul folosește servere DNS corecte. Actualizează serverele DNS cu valori de încredere (de ex., Google DNS: 8.8.8.8, 8.8.4.4) dacă este necesar.
- Diagnosticarea conectivității directe:
- Testează conectivitatea utilizând adresa IP a serverului în loc de numele DNS.
- Dacă funcționează cu IP-ul, problema este exclusiv legată de DNS.
- Testează conectivitatea utilizând adresa IP a serverului în loc de numele DNS.
- Forțarea utilizării unui server DNS specific:
- Configurează dispozitivele afectate pentru a utiliza manual un server DNS diferit:
- Windows: Setări > Rețea și Internet > Modificare opțiuni adaptor > Proprietăți IPv4 > Server DNS preferat.
- Configurează dispozitivele afectate pentru a utiliza manual un server DNS diferit:
- Repornirea routerului și a dispozitivelor afectate:
- Uneori, o repornire simplă poate rezolva problemele de rezoluție DNS.
Leave A Comment?