Procedura de upgrade pentru WinMENTOR și DECLARAȚII

Configurare noua (How To)

Situatie

Operațiuni preliminare:

  1. Aplicațiile Mentor/Declarații trebuie să fie închise. Se verifică în Task Manager  să nu existe  procesul  Mentor.exe  sau  Declarații.exe rămas  blocat  fără  ca  aplicația  să  fie pornită. Se lansează Task Manager  prin combinația  de taste CTRL+Shift+ESC. Dacă   se găsește procesul în lista afisată, cu click dreapta de mouse și End task se poate închide.
  2. De pe   ftp://ftp.winmentor.ro/   se  poate  descărca  arhiva  Mentlck.zip  pentru  căutarea fișierelor  de  blocaj.  Conținutul   se  dezarhivează   într-un  director  (este  recomandat   in directorul WinMent). Se lansează  Mentlck.exe, click pe butonul Caută, iar Ia finalizarea acesteia click pe butonul Șterge**.

**Atenție! Există cazuri în care fișierele cu extensia *.lck nu pot fi șterse. O soluție sigură este restartarea calculatorului și reluarea procesului de căutare.

Observație: Căutarea   și  ștergerea   fișierelor  cu  extensia  *.lck  se  poate   face  și  prin intermediul  utilitarului File Explorer, care poate  fi lansat din Taskbar sau cu click dreapta pe butonul  Start, cu combinația  de taste  Windows + E sau  cu dublu click pe  iconul  My Computer  de pe  Desktop.  În caseta  de  căutare  din  partea  dreaptă  sus, scrieți  *.lck și apăsați Enter. Fișierele găsite pot fi șterse cu tasta Delete.

Solutie

Pasi de urmat

Upgrade WinMENTOR

  1. Dacă este cazul de lucru în rețea, upgrade-ul se va face direct pe server. Procedura poate fi lansată inclusiv dacă sunteți conectat remote pe acesta.
  2. De pe ftp://ftp.winmentor.ro/ trebuie să se descarce arhiva Mentor.zip. Aceasta se găseste în directorul: WinMENTOR/Versiune curentă/WinMENTOR KIT. Dezarhivarea fișierului Mentor.zip este obligatorie pentru a evita erori ulterioare. Aceasta se realizează într-un director gol, anterior creat oriunde doriți.
  3. Se lansează lnstall.exe din lista de fișiere dezarhivate anterior(în total sunt 10 fișiere) și se va afișa prima fereastră (Figura 1).

Figura 1

La selectarea butonului “Continuă”, programul de instalare va identifica automat directorul în care s-a făcut instalarea programului și a bazei de date. În continuare, programul de instalare afisează fereastra prezentată în Figura 2, prin care la selectarea butonului “CONTINUĂ” se lansează instalarea propriu-zisă a programului. In această etapă are loc copierea și dezarhivarea fișierelor din kit-ul de instalare.

Figura 2

  1. Pasul următor: afișarea ferestrei din Figura 3 în care puteți opta pentru operațiile care urmează să le facă programul de instalare după care tastați “Continuă”

Figura 3

Observații:

Dacă tastați simultan tastele Alt + Q în timpul execuției opțiunii “Verificare structuri” aceasta se va executa mai rapid.

**Atenție!Utilizarea procedurii rapide pe baze de date care nu sunt total funcționale poate avea urmări neplăcute. Dacă ulterior primiți mesaje în legatură cu fișiere/câmpuri/indecși lipsă, aplicați procedura clasică de verificare de structuri din Service –Avarie –Verificare structuri (primele 4 opțiuni).

Dacă faceți upgrade de la o versiune care are același număr înainte de punct (in cazul nostru 831), nu trebuie să executați procedura de verificare de structuri.

  1. După terminarea procedurii se afișează fereastra din Figura 4 și se apasă butonul “Nu acum” (dreapta jos). Nu apăsați Restart.

Figura 4

  1. Este necesar ca Mentor.exe să fie copiat pe fiecare calculator din rețea în directorul WinMent. Există două posibilități de copiere a acestuia: prin rețea, din directorul WinMent de pe server (cu Copy) în directorul WinMent local (cu Paste si Yes Ia suprascriere) sau prin copierea acestuia pe un stick.

Atenție!

În cazul în care modul de lucru este Remote Desktop pe server atunci copierea executabilului Mentor.exe se face din directorul WinMent în toate directoarele din care userii lansează  Mentor-ul.

Upgrade DECLARAȚII

De  pe   ftp://ftp.winmentor.ro/         trebuie  să  descarcați   arhiva  Declarații.zip.  Aceasta  se găsește în directorul: WinMentor/Versiunea Curentă/DECLARAȚII  KIT/**

Conținutul arhivei Declarații.zip este dezarhivat cu suprascriere  după caz:

  • în directorul WinMent de pe server, dacă se lucrează direct acolo;
  • în directorul  WinMent  care  vă  aparține,   dacă  sunteti   unul  din  userii  care  se conecteaza  remote desktop.
  • în directorul WinMent de pe stația de lucru, dacă lucrați prin rețea;

**Atenție! Utilizatorii care lucrează cu Remote Desktop vor folosi Delarații_R.exe care se găsesc în directorul WinMentor/Versiunea Curentă/DECLARAȚII KIT/REMOTE/Declarații_r.zip

Foarte  important:  Ia  lansare  Mentor  sau  DECLARAȚII, în stânga  jos trebuie  să  scrie versiunea pe care ați descărcat-o.

Tip solutie

Permanent

Voteaza

(13 din 38 persoane apreciaza acest articol)

Despre Autor