Analiză

Cum raportam incidentele de securitate in cadrul intern al societatii?

Gestionarea incidentelor de securitate este responsabilitatea tuturor. O persoană poate juca un rol crucial în răspunsul la un incident de securitate chiar si atunci când lucrează într-un rol care nu este in aria de securitate cibernetică. Responsabilitățile acesteia se pot extinde doar la raportarea unei probleme către un supervizor și închiderea computerului; cu toate acestea, acele acțiuni aparent mici ar putea limita gravitatea unui incident de securitate cibernetică.
În plus, toată lumea ar trebui să ia măsuri personale pentru a limita accesul unui hacker. Setarea parolelor unice și complicate poate ajuta, precum si utilizarea autentificării cu mai mulți factori atunci când este posibil.

[mai mult...]

Diferenta intre virusi, troieni si viermi. Ce trebuie sa stim?

Majoritatea dintre noi utilizam aplicatii antivirus si incercam sa tinem aceste aplicatii actualizate pentru a evita infectarea cu virusi informatici, dar foarte multe persoane nu inteleg exact de ce pericole incercam sa ne protejam PC-ul. In cele ce urmeaza vom incerca sa explicam care sunt principalele tipuri de amenintari care exista pe Internet si prin ce se diferentiaza acestea.

[mai mult...]

Cum raportam incidentele de securitate ca utilizator individual?

Raportarea formală inițială se face printr-o platformă dedicată, unde se furnizează o serie de informații specifice. Apoi, pentru gestionarea incidentului, se face schimb de informații și colaborare pe Malware Information Sharing Platform (MISP). Se notifică incidentele care depășesc pragurile semnificative de impact asupra furnizării serviciului esențial. Criteriile pentru stabilirea impactului sunt numărul de utilizatori afectați, durata și distribuția geografică a atacului.

[mai mult...]