Situatie
Operațiuni preliminare:
- Aplicațiile Mentor/Declarații trebuie să fie închise. Se verifică în Task Manager să nu existe procesul Mentor.exe sau Declarații.exe rămas blocat fără ca aplicația să fie pornită. Se lansează Task Manager prin combinația de taste CTRL+Shift+ESC. Dacă se găsește procesul în lista afisată, cu click dreapta de mouse și End task se poate închide.
- De pe ftp://ftp.winmentor.ro/ se poate descărca arhiva Mentlck.zip pentru căutarea fișierelor de blocaj. Conținutul se dezarhivează într-un director (este recomandat in directorul WinMent). Se lansează Mentlck.exe, click pe butonul Caută, iar Ia finalizarea acesteia click pe butonul Șterge**.
**Atenție! Există cazuri în care fișierele cu extensia *.lck nu pot fi șterse. O soluție sigură este restartarea calculatorului și reluarea procesului de căutare.
Observație: Căutarea și ștergerea fișierelor cu extensia *.lck se poate face și prin intermediul utilitarului File Explorer, care poate fi lansat din Taskbar sau cu click dreapta pe butonul Start, cu combinația de taste Windows + E sau cu dublu click pe iconul My Computer de pe Desktop. În caseta de căutare din partea dreaptă sus, scrieți *.lck și apăsați Enter. Fișierele găsite pot fi șterse cu tasta Delete.
Solutie
Pasi de urmat
Upgrade WinMENTOR
- Dacă este cazul de lucru în rețea, upgrade-ul se va face direct pe server. Procedura poate fi lansată inclusiv dacă sunteți conectat remote pe acesta.
- De pe ftp://ftp.winmentor.ro/ trebuie să se descarce arhiva Mentor.zip. Aceasta se găseste în directorul: WinMENTOR/Versiune curentă/WinMENTOR KIT. Dezarhivarea fișierului Mentor.zip este obligatorie pentru a evita erori ulterioare. Aceasta se realizează într-un director gol, anterior creat oriunde doriți.
- Se lansează lnstall.exe din lista de fișiere dezarhivate anterior(în total sunt 10 fișiere) și se va afișa prima fereastră (Figura 1).
La selectarea butonului “Continuă”, programul de instalare va identifica automat directorul în care s-a făcut instalarea programului și a bazei de date. În continuare, programul de instalare afisează fereastra prezentată în Figura 2, prin care la selectarea butonului “CONTINUĂ” se lansează instalarea propriu-zisă a programului. In această etapă are loc copierea și dezarhivarea fișierelor din kit-ul de instalare.
- Pasul următor: afișarea ferestrei din Figura 3 în care puteți opta pentru operațiile care urmează să le facă programul de instalare după care tastați “Continuă”
Observații:
Dacă tastați simultan tastele Alt + Q în timpul execuției opțiunii “Verificare structuri” aceasta se va executa mai rapid.
**Atenție!Utilizarea procedurii rapide pe baze de date care nu sunt total funcționale poate avea urmări neplăcute. Dacă ulterior primiți mesaje în legatură cu fișiere/câmpuri/indecși lipsă, aplicați procedura clasică de verificare de structuri din Service –Avarie –Verificare structuri (primele 4 opțiuni).
Dacă faceți upgrade de la o versiune care are același număr înainte de punct (in cazul nostru 831), nu trebuie să executați procedura de verificare de structuri.
- După terminarea procedurii se afișează fereastra din Figura 4 și se apasă butonul “Nu acum” (dreapta jos). Nu apăsați Restart.
- Este necesar ca Mentor.exe să fie copiat pe fiecare calculator din rețea în directorul WinMent. Există două posibilități de copiere a acestuia: prin rețea, din directorul WinMent de pe server (cu Copy) în directorul WinMent local (cu Paste si Yes Ia suprascriere) sau prin copierea acestuia pe un stick.
Atenție!
În cazul în care modul de lucru este Remote Desktop pe server atunci copierea executabilului Mentor.exe se face din directorul WinMent în toate directoarele din care userii lansează Mentor-ul.
Upgrade DECLARAȚII
De pe ftp://ftp.winmentor.ro/ trebuie să descarcați arhiva Declarații.zip. Aceasta se găsește în directorul: WinMentor/Versiunea Curentă/DECLARAȚII KIT/**
Conținutul arhivei Declarații.zip este dezarhivat cu suprascriere după caz:
- în directorul WinMent de pe server, dacă se lucrează direct acolo;
- în directorul WinMent care vă aparține, dacă sunteti unul din userii care se conecteaza remote desktop.
- în directorul WinMent de pe stația de lucru, dacă lucrați prin rețea;
**Atenție! Utilizatorii care lucrează cu Remote Desktop vor folosi Delarații_R.exe care se găsesc în directorul WinMentor/Versiunea Curentă/DECLARAȚII KIT/REMOTE/Declarații_r.zip
Foarte important: Ia lansare Mentor sau DECLARAȚII, în stânga jos trebuie să scrie versiunea pe care ați descărcat-o.