Aplicații
E-mail 975 Solutii
How to make beautiful QR Codes using AI
[mai mult...]AlmaLinux 8 – Install instructions
The following methods are currently available to install AlmaLinux 8
- AIMS interactive – select the menu item
Install AlmaLinux 8 (ALMA8) x86_64
orInstall AlmaLinux 8 (ALMA8) aarch64
- AIMS host registration – define your host to use the
ALMA8_X86_64
orALMA8_AARCH64
- OpenStack VM – boot from the image
ALMA8 - x86_64
- ai-bs puppet managed VM – use
ai-bs --alma8
- docker image – use
docker pull gitlab-registry.cern.ch/linuxsupport/alma8-base:latest
- Boot ISO: x86_64 boot.iso or aarch64 boot.iso
- Minimal ISO: x86_64 minimal.iso aarch64 minimal.iso
Installations from ISOs
When installing from an ISO image, you will need to manually add the CERN repos. From the “Installation Summary” screen, click on “Installation Source” and add an additional repository called CERN
with the URL: https://linuxsoft.cern.ch/cern/alma/8/CERN/x86_64/
(or https://linuxsoft.cern.ch/cern/alma/8/CERN/aarch64/
, depending on your architecture)
AlmaLinux 8 – Instrucțiuni de instalare
Inainte sa incepi
- Verificați dacă mașina dvs. este înregistrată corect (în cazul în care se află în rețeaua CERN)
- Verificați dacă Serviciul de nume de domeniu CERN este actualizat pentru mașina dvs. (în cazul în care se află în rețeaua CERN):
host yourmachine
comanda ar trebui să returneze un răspuns.
- Verificați dacă aparatul dvs. îndeplinește cerințele minime de sistem
- Memorie: minim 2 GB (sistemul va funcționa cu 1 GB, dar performanța va fi afectată)
- Spațiu pe disc: 10 GB (inclusiv 1 GB de date utilizator) pentru configurarea implicită ( 1 GB pentru configurarea minimă)
- Vă rugăm să consultați procedura de instalare în rețea/PXE , DACĂ îl folosiți, puteți sări peste următoarele puncte până la instalarea sistemului.
- Pregătiți mediul de pornire (veți avea nevoie de un singur CD care poate fi înregistrat sau cheie de memorie USB). (Verificați pagina de pregătire a suportului de pornire pentru instrucțiuni despre cum să pregătiți (și să verificați) mediul de pornire.)
- Suport de pornire disponibil – CD de pornire/imagine USB http://linuxsoft.cern.ch/cern/alma/8/BaseOS/x86_64/os/images/boot.iso (AlmaLinux 8)
- Metoda de instalare – http : http://linuxsoft.cern.ch/cern/alma/8/BaseOS/x86_64/os (AlmaLinux 8)
- Notă: utilizați metoda de instalare a imaginii pe CD/USB NUMAI dacă instalarea în rețea/PXE nu este posibilă.
Instalarea sistemului
Limba de instalare și selecția tastaturii:
Va trebui să introduceți elementele marcate cu roșu, „Tastatură”, „Ora și dată”, „Selectare software”, „Destinația instalării”. Cel mai bine este să începeți cu „Destinația instalării”
Selectați dispozitivul care va fi utilizat pentru instalare:
Dacă dispozitivul selectat a fost deja folosit pentru versiunea anterioară a sistemului de operare, utilizați „Reclaim space”:
Setați parola „rădăcină” (contul administrativ).
Selectați software-ul de instalat. Alegeți „Stație de lucru pentru dezvoltare software (Configurare recomandată CERN)”
Dacă NU vedeți „Stație de lucru pentru dezvoltare software (Configurare recomandată CERN), poate fi necesar să adăugați depozitul CERN la instalare. Puteți face clic pe „Sursa de instalare” și consultați următoarea captură de ecran
Ecranul dvs. ar trebui să nu aibă mai multe elemente în „roșu” și ar trebui să arate similar cu acesta: Selectați „Începe instalarea”:
Configurare automată specifică site-ului CERN
După instalarea cu succes, dacă ați selectat „Software Development Workstation (CERN Recommended Setup)”, ecranul de configurare inițială va fi afișat.
După ce faceți clic pe „PERSONALIZĂRI CERN”, vi se vor prezenta următoarele opțiuni.
În funcție de alegerea dvs., instrumentul locmap va fi instalat și invocat pentru a crea conturi de utilizator, pentru a oferi acces root, pentru a adăuga imprimante, … folosind informații bazate pe proprietatea dispozitivului (network.cern.ch)
Ajustare manuală a configurației după instalare
Dacă ați ales să nu rulați mediul grafic X pe mașina dvs. sau nu v-ați instalat sistemul cu „Stația de lucru pentru dezvoltare software (Configurare recomandată CERN)”, dar doriți să profitați de instrumentul locmap pentru a efectua configurații specifice site-ului, iată câteva retete mici:
- Mai întâi deveniți root fie conectându-vă ca root, fie folosind sudo
- Alerga
sudo su -
- Pentru a configura actualizările automate ale sistemului
- Alerga
dnf install dnf-autoupdate
- Instalați Locmap (instrumentul utilizat pentru a defini configurația specifică CERN)
- Alerga
dnf install locmap-release
- Alerga
dnf install locmap
- Aplicați setările implicite de configurare a site-ului CERN (configurație completă)
- Alerga
locmap --enable all
- Alerga
locmap --configure all
- Instalați clientul AFS (numai):
- Alerga
locmap --enable afs
- Alerga
locmap --enable kerberos
- Alerga
locmap --configure all
- Configurați CMFFS (numai)
- Alerga
locmap --enable cvmfs
- Alerga
locmap --configure all
De asemenea, puteți utiliza /usr/bin/locmap --list
pentru a verifica toate modulele marionete disponibile cu starea lor curentă.
Aplicarea actualizărilor software
Ar trebui să vă actualizați sistemul imediat după instalare: eventualele erori de securitate și remedieri de erori vor fi aplicate în acest fel înainte de a începe să îl utilizați.
Ca rădăcină:
/usr/bin/dnf -y update
pentru a aplica toate actualizările disponibile.
Cum se instalează Fedora 40 Server
Fedora 40 , cea mai recentă versiune a sistemului de operare Fedora , a fost lansată pe 23 aprilie 2024. Este o distribuție Linux susținută de comunitate, cunoscută pentru caracteristicile sale inovatoare, tehnologia de vârf și suportul activ al comunității.
Cerințe pentru serverul Fedora 40
Cerințele minime de sistem pentru Fedora 40 Server sunt următoarele:
- Procesor x86-64 pe 64 de biți de 2 GHz sau mai rapid.
- 2 GB RAM
- 50 GB spațiu pe disc
- Conexiune Ethernet sau rețea fără fir
Se descarcă Fedora 40 Server
Pentru a începe, accesați site-ul oficial Fedora și descărcați imaginea de instalare pentru serverul Fedora 40. Alegeți arhitectura adecvată și luați în considerare utilizarea unui manager de descărcare de încredere pentru o experiență perfectă.
Alternativ, deschideți o fereastră de terminal și navigați la directorul în care doriți să stocați fișierele. Presupunând că directorul dvs. de acasă, lansați următoarea comandă wget așa cum este demonstrat.
wget https://download.fedoraproject.org/pub/fedora/linux/releases/40/Server/x86_64/iso/Fedora-Server-dvd-x86_64-40-1.14.iso
Crearea unui USB Fedora bootabil
Odată ce imaginea de instalare Fedora 40 este descărcată, următorul pas implică crearea unui USB bootabil folosind un instrument precum Rufus pe Windows sau comanda „dd” pe Linux pentru a transfera imaginea de instalare pe o unitate USB.
Ca cineva care aspiră să fie un administrator de sistem hardcore de server, s-ar putea să preferați un utilitar de linie de comandă rapid și eficient, cum ar fi dd . În timp ce vă aflați într-o fereastră de terminal, conectați stick-ul USB și executați următoarea comandă pentru a prelua o listă de dispozitive atașate.
lsblk
Odată ce ați determinat dispozitivul USB, creați o unitate de pornire transferând imaginea de instalare Fedora descărcată pe dispozitiv dintr-o singură mișcare.
dd if=Fedora-Server-dvd-x86_64-40-1.14.iso of=/dev/sdc bs=8M status=progres
Instalarea Fedora 40 Server
După crearea cu succes a suportului de pornire, introduceți USB-ul de pornire în server și reporniți. Asigurați-vă că sistemul este setat să pornească de pe unitatea USB, odată ce sistemul este pornit, veți vedea un ecran de instalare Fedora cu diferite opțiuni pentru a vă configura serverul așa cum se arată.
1. Există două opțiuni, una în care puteți instala Fedora 40 imediat sau puteți testa mediul de instalare pentru orice erori înainte de a începe procesul de instalare.
2. Alegeți limba de instalare pe care doriți să o utilizați și faceți click pe Continuare
3. În continuare, veți vedea ecranul de mai jos care conține Rezumatul instalării , aici, veți configura diverse setări de sistem, inclusiv aspectul tastaturii, suportul pentru limbă, ora și data sistemului, sursa instalării, software-ul de instalat, rețea și numele gazdei, destinația instalării. (disc).
Configurați aspectul tastaturii
4. Folosiți +
semnul pentru a adăuga un aspect de tastatură și faceți clic pe Adăugare și apoi faceți clic pe Efectuat pentru a trece la interfața Rezumatul instalării
Configurați suportul lingvistic
5. În acest pas, veți seta suportul pentru limbă, pur și simplu căutați limba pe care doriți să o instalați și faceți clic pe Adăugare pentru ao instala.
Configurați ora și data sistemului
6. Gestionarea timpului este foarte importantă pe un server, așa că în acest pas, puteți seta fusul orar, ora și data implicite ale sistemului.
Când sistemul dvs. este conectat la Internet, ora este detectată automat când porniți Ora rețelei , dar trebuie să setați fusul orar în funcție de locația dvs. După ce setați toate acestea, faceți click pe Terminat și treceți la pasul următor.
7. În acest pas, veți configura partițiile de sistem și tipurile de sisteme de fișiere pentru fiecare partiție de sistem. Există două moduri de a configura partițiile, una este să utilizați setările automate și alta este să efectuați o configurare manuală .
În acest ghid, am ales să fac totul manual. Deci, faceți clic pe imaginea de disc pentru a o selecta și selectați „ Personalizat ”. Apoi faceți clic pe Terminat pentru a trece la următorul ecran în pasul următor.
8. În ecranul de mai jos, selectați schema de partiționare „ Standard Partition ” din meniul derulant, pentru a crea puncte de montare pentru diferitele partiții pe care le veți crea pe sistemul dumneavoastră.
9. Pentru a adăuga o nouă partiție, folosiți butonul “+”
, să începem prin a crea (/)
partiția rădăcină, deci specificați următoarele în ecranul de mai jos:
Punct de montare: / Capacitate dorită: 30 GB
Dimensiunea partiției pe care am setat-o aici este în scopul acestui ghid, puteți seta o capacitate la alegere în funcție de dimensiunea discului de sistem. După aceea, faceți click pe „ Adăugați punct de montare ” pentru a crea un punct de montare pentru partiție.
10. Fiecare partiție de sistem Linux necesită un tip de sistem de fișiere, în acest pas, trebuie să setați un sistem de fișiere pentru sistemul de fișiere rădăcină creat în pasul anterior, am folosit ext4 datorită caracteristicilor sale și performanței bune.
11. Apoi, creați o home
partiție și un punct de montare care va stoca fișierele și directoarele de acasă ale utilizatorului de sistem. Apoi faceți click pe „ Adăugați punct de montare ”, finalizați setarea și treceți la etapa următoare.
11. De asemenea, trebuie să setați un tip de sistem de fișiere pentru home
partiție, așa cum ați făcut pentru partiția rădăcină. Am folosit și ext4 .
12. Aici, trebuie să creați o swap
partiție care este spațiu pe hard disk care este alocat pentru a stoca temporar date suplimentare în RAM de sistem, la care sistemul nu lucrează în mod activ în cazul în care RAM este epuizată. Apoi faceți clic pe „ Adăugați punct de montare ” pentru a crea spațiul de schimb.
13. Când ați terminat de creat toate punctele de montare necesare, apoi faceți click pe butonul Efectuat din colțul din stânga sus. Veți vedea interfața de mai jos pentru a efectua toate modificările pe disc. Faceți click pe „ Acceptare modificări ” pentru a continua.
Configurați rețeaua și numele gazdei
14. De la pasul anterior, veți reveni la ecranul de configurare, apoi faceți click pe „ Network and Hostname ” pentru a vă seta numele de gazdă. Pentru a configura setările de rețea a sistemului, faceți clic pe butonul „ Configurare… ” și veți fi dus la următorul ecran.
15. Aici, puteți configura o mulțime de setări de rețea, inclusiv adresa IP a serverului, gateway-ul implicit, serverele DNS și multe altele.
Deoarece acesta este un server, va trebui să selectați metoda de configurare manuală din meniul derulant. Navigați prin setări pentru a seta alte caracteristici și proprietăți de rețea conform cerințelor mediului server.
După ce setați totul, faceți clic pe Salvare și apoi faceți clic pe Efectuat în colțul din stânga sus pentru a finaliza configurațiile de rețea și nume de gazdă , veți reveni la ecranul Rezumatul instalării pentru a începe instalarea efectivă a fișierelor de sistem.
Configurați setările utilizatorului
Mai sunt două lucruri importante de făcut, pe măsură ce instalarea fișierelor de sistem progresează, va trebui să activați și să vă creați parola de utilizator root și un cont suplimentar de utilizator de sistem.
16. Faceți clic pe „ PAROLA ROOT ”, activați contul root și setați parola utilizatorului root, când acest lucru este finalizat, faceți clic pe Done și treceți la pasul următor.
17. Pentru a crea un cont de utilizator suplimentar, faceți clic pe „ CREARE UTILIZATOR ” și completați informațiile necesare.
Puteți acorda opțional privilegii de administrator și, de asemenea, puteți seta o parolă pentru utilizator, ca în interfața de mai jos, apoi faceți clic pe Efectuat după ce setați toate acestea.
18. Începeți instalarea propriu-zisă a fișierelor de sistem Fedora 40 Server făcând clic pe „ Începeți instalarea ” din ecranul de mai jos.
19. Apoi stați pe spate și relaxați-vă, așteptând finalizarea instalării, când este finalizată, faceți clic pe Repornire în colțul din dreapta jos și reporniți mașina. Apoi scoateți mediul de instalare și porniți pe serverul Fedora 40.
Sarcini de post-instalare Fedora
După finalizarea instalării, efectuați activități ulterioare instalării, cum ar fi actualizarea sistemului, instalarea software-ului esențial și configurarea setărilor suplimentare după cum este necesar.
actualizare dnf
[mai mult...] Cum editați o imagine cu DALL-E în ChatGPT?
[mai mult...]Cum să-ți protejezi/securizezi notițele pe iPhone
În era digitală, confidențialitatea datelor personale este esențială. iPhone-ul oferă o serie de funcționalități care te ajută să îți protejezi informațiile sensibile.
Protejarea notițelor cu parolă îți oferă mai multe beneficii:
- Confidențialitate: Îți asigură că doar tu ai acces la informațiile stocate
- Securitate: Previne accesul neautorizat în cazul în care telefonul tău este pierdut sau furat
- Păstrarea informațiilor sensibile: Ideal pentru stocarea informațiilor personale, detaliilor financiare sau notițelor private.
Sfaturi:
- Folosește o Parolă Puternică: Alege o parolă lungă și complexă, care să includă litere mari și mici, cifre și simboluri.
- Activează Identificarea Biometrică: Dacă iPhone-ul tău suportă Face ID sau Touch ID, activează această funcționalitate pentru un acces mai rapid și mai sigur.
- Notează Parola într-un Loc Sigur: În cazul în care uiți parola, asigură-te că ai notat-o într-un loc sigur, cum ar fi un manager de parole.