Server Windows

Cum se adaugă servere în Cacti

Presupunând că serverul Cacti este instalat si configurat, se va deschide pagina web cu portul activat (portul 443 pentru siguranta). Pentru a adauga echipamente in Cacti, se va naviga la Management > Devices > se va căuta în dreapta sus semnul “+” pentru a se deschide interfata pentru configurare echipament nou.

Mai există opțiunea de a ajunge la aceeași interfață pentru configurare prin Create > New Device. Interfața va arăta astfel:

 

 

 

 

 

 

  • La Description se va adauga numele echipamentului care se va adauga în monitorizare.
  • La Hostname se va include hostname-ul echipamentului sau pentru o identificare mai ok, IP-ul intern al echipamentului.
  • La Location se va adauga locația fizică a echipamentului. Care poate să fie o cameră tehnică cu un rack.
  • La Poller Association se va adauga principalul colector de date de pe echipament. Pentru Cacti este un Poller default intitulat Main Poller.
  • La Device Site Association se va adauga site-ul cu care echipamentul este asociat.
  • La Device Template se va alege template-ul principal cu care va fi asociat echipamentul. De exemplu dacă este server Windows se va alege ”Windows Device”. Daca este server Linux se va alege ”Local Linux Machine”

Există opțiunea de a se adăuga echipamentul direct pe disable ca să nu fie generate alerte din prima.

La SNMP Options avem SNMP version care pot fi SNMPv1, SNMPv2 si SNMPv3:

  1. SNMPv1: Protocol de bază cu șiruri de caractere ca parole trimise în text clar. Utilizează un contor de 32 de biți, care uneori este insuficient pentru interfețele de mare viteză.
  2. SNMPv2c: Adaugă contoare de 64 de biți, operațiuni GetBulk pentru recuperarea eficientă a datelor și mesaje Inform pentru comunicarea între manageri. Utilizează în continuare șiruri de caractere fără criptare.
  3. SNMPv3: Adaugă caracteristici de securitate cuprinzătoare, inclusiv autentificare(de exemplu, MD5, SHA), criptare (de exemplu, DES, AES) și control al accesului. Necesită configurare la nivelul întregii organizații.
  • La SNMP Community String se va adăuga șirul de caractere(string) al comunității pe care Cacti îl va contacta. Acest șir de caractere se va configura și pe echipamentele care se vor adăuga în Cacti.
  • La SNMP Port se va adăuga portul UDP prin care Cacti va comunica și va contacta echipamentul. Cel default este 161. Se poate configura direct pe acest port.
  • La SNMP Timeout se poate adăuga numărul maxim de milisecunde pentru care Cacti va aștepta pentru un răspuns SNMP.
  • La Maximum OIDs per Get Request se poate alege din chenar nr. maxim de OIDs(Object Identifiers / Identificatori de obiecte). Identifică în mod unic un obiect gestionat, cum ar fi o metrică specifică, o stare sau o setare pe un dispozitiv(router, switch, server etc.). OID-urile sunt secvențe de numere separate prin puncte, de exemplu: 1.3.6.1.2.1.1.3.0 De exemplu: OID 1.3.6.1.2.1.1.3.0 se referă de obicei la timpul de funcționare al sistemului. Cel default este de 10 identificatoare.

Bulk Walk Maximum Repetitions se referă la parametrul cererii SNMP GetBulk numit „max-repetitions”, care controlează câte rânduri dintr-un tabel sunt recuperate într-o singură operațiune SNMP GetBulk. O valoare mai mare înseamnă mai puține solicitări SNMP, dar pachete de dimensiuni mai mari. O valoare mai mică înseamnă mai multe solicitări SNMP cu pachete de dimensiuni mai mici. Reglarea acestui parametru ajută la optimizarea performanței și fiabilității în colectarea datelor SNMP. Se poate lăsa varianta Default(Auto Detect) pentru setare automată.

  • La Downed Device Detection se va seta metoda prin care Cacti își dă seama dacă un Host este UP sau nu.
  • La Ping Timeout Value se va seta valoarea timpului până când se va transmite încă un ping în Host.
  • La Ping Retry Count se va seta câte ping-uri se vor transmite către Host după prima lipsă de răspuns din partea host-ului.

După completarea acestor câmpuri se va putea apăsa pe butonul Create din dreapta-jos. Dar ca să ne asigurăm că va exista răspuns din partea echipamentului în Cacti, trebuiesc efectuate câteva proceduri înainte:

[mai mult...]

Crearea unui server FTP direct din Windows

Serverul Ftp este un server de fisiere care permite accesul la fisierele dorite din exteriorul retelei.

Primul pas este sa aflam adresa IP a computerului pe care dorim sa cream serverul. Pentru a afla adresa IP accesam Command Prompt si scriem comanda ipconfig.

Urmatorul pas este crearea unui folder pe desktop care sa contina fisierele care dorim sa le accesam cu ajutorului serverului FTP. Apoi trebuie sa ne asiguram ca sunt pornite anumite caracteristici ale sistemului de operare. Pentru a verifica accesam Turn windows features on or off si bifam FTP Server, FTP Extensibility, FTP Service, Web Management Tools, World Wide Web Services si apasam ok.

Dupa instalarea si activarea serverului acesta poate fi accesat din Control Panel -> Administrative Tools -> Internet Information Services Manager. Va aparea interfata de management a serverului FTP, iar in partea dreapta avem optiunea de creare server FTP.

Apoi vom completa numele serverului, calea spre folderul creat anterior. Dupa in fereastra urmatoare scriem adresa IP memorata la primul pas si setam autentificarea basic cu Specified Users si introducem userul cu care suntem autentificati si apasam Finish.

Pentru buna functionare a serverului trebuie creata o exceptie in firewall care sa permita functionarea atat in cadrul retelelor publice cat si private.

Apoi,ca totul sa fie in regula oprim firewall-ul atat in cazul retelelor publice cat si private.

[mai mult...]

Windows Server back-up

Cand avem configurat Windows Server back-up, se poate intampla sa nu se efectueze backup-ul, fara sa primim detalii in mesajul de eroare.

Pe langa motivul lipsei de spatiu, in majoritatea cazurilor este vine writer-ilor.

[mai mult...]