Securitate

Securitate 50 Solutii

Cum reducem numarul de utilizatori cu privilegii si acces la informatii sensibile din organizatie?

Pentru a reduce numărul de utilizatori cu privilegii si acces la informații sensibile din organizatie este necesar să:

  1. Începeți prin a identifica toate informațiile și datele sensibile pe care doriți să le protejați. Acestea ar putea include date financiare, informații despre clienți, informații privind afacerile proprietare și altele.
  2. Odată ce ați identificat informațiile sensibile, determinați care dintre angajații dvs. au nevoie de acces la acestea. Luați în considerare responsabilitățile lor de muncă și dacă au nevoie într-adevăr de acces la informațiile sensibile pentru a-și îndeplini îndatoririle.
  3. Implementați controalele de acces ale utilizatorilor pentru a limita numărul de utilizatori care au acces la informații sensibile. Acest lucru poate include configurarea conturilor de utilizator și permisiunilor, precum și configurarea controalelor de acces pentru anumite date sau resurse.
  4. Este important să actualizați în mod regulat accesul utilizatorilor la informații sensibile. Acest lucru poate include anularea accesului pentru angajații care nu mai au nevoie de el sau acordarea accesului pentru angajații noi care au nevoie de el.
  5. Formarea angajaților în privința celor mai bune practici de securitate, inclusiv modul de gestionare a informațiilor sensibile, poate ajuta la reducerea riscului de scurgeri de date accidentale sau intenționate.
  6. Folosiți metode de comunicare și stocare securizate, cum ar fi email-urile criptate și stocarea în cloud securizată, pentru a proteja informațiile sensibile de accesul neautorizat al utilizatorilor.
  7. Monitorizați în mod regulat accesul la informații sensibile pentru a vă asigura că accesul este doar pentru utilizatorii autorizați. Acest lucru poate include configurarea proceselor de auditare și înregistrare pentru a urmări accesul la datele sensibile.
  8. O politică de privilegii minime implică acordarea utilizatorilor de nivelul minim de acces de care au nevoie pentru a-și îndeplini îndatoririle de muncă. Acest lucru poate ajuta la reducerea riscului de scurgeri de date cauzate de angajații care accesează informații sensibile de care nu au nevoie pentru muncă.
  9. Implementarea autentificării cu mai multe factori (MFA) poate ajuta la protejarea împotriva accesului neautorizat la informații sensibile. MFA necesită utilizatorilor să furnizeze factori de autentificare suplimentari, cum ar fi un cod trimis la telefonul lor, pentru a accesa datele sensibile.
  10. Efectuarea evaluărilor de securitate periodice poate ajuta la identificarea vulnerabilităților potențiale în controalele de acces ale organizației și vă permite să luați măsuri pentru a le aborda. Acest lucru poate include testarea securității controalelor de acces și efectuarea auditelor pentru a vă asigura că accesul la informații sensibile este doar pentru utilizatorii autorizați.
[mai mult...]

Ce inseamna Doppelgangers digitali – tehnica antifrauda ,,mastile digitale”?

Un Doppleganger este definit în general ca și fiind o dublura, o copie și un identic al unui original și își are originea din literatura și istorie. Totuși, când vorbim despre subiectul digital, Un Doppleganger digital reprezintă colecția de date organizată și ordonata pe care marile companii le stochează despre un individ.

Companiile (mari) creează aceste identități și prin urmare pot fii sute sau chiar mii de versiuni ale Doppleganger-ului tau digital. Companiile folosesc acestea pentru a prevedea comportamentul, in special interesele personale și necesitățile, nevoile pentru a optimiza aplicațiile și a aduce in fata ta reclamele (ads) și ofertele care te atrag. In acest fel comportamentul tau digital poate fi predeterminat prin acest Doppleganger digital.

Acum vom vorbi despre măștile digitale, ce sunt și cum sunt folosite de hackerii profesioniști pentru a goli cardul de credit al unui individ. Aceasta masca implica o “amprenta” falsă și eronată pe care un device îl lasă pe internet ( GPU info, firmware version, tot ce implica TCP/IP fingerprinting (extern și local)), practic o cu totul altă identitate prin care hackerul se poate identifica cu o alta persoana ( device ) pe device ul sau și poate face decizii financiare sau digitale din moment ce are accesul dorit. Acest lucru nu este simplu sau ușor de obținut, dar cu creșterea tehnologiei hakerii au devenit din ce in ce mai creativi și acum sunt magazine pe dark web de unde se pot cumpăra identități false.

Pentru a fi mai in siguranță să folosim mereu 2FA, și toate opțiunile de verificare a sursei unui Email sau SMS, practic sa cercetam orice lucru pentru a nu cădea în capcana.

Trebuie o precauție crescuta deoarece sunt foarte multe atacuri la nivel global și pentru o documentare mai meticuloasa a subiectului, voi atașa următoarele link-uri:

This Dark Web Store Deals in “Digital Doppelgangers” – Unique Chromium Plugin, Anti Fraud-Busting Tools

http://choosetoencrypt.com/privacy/what-are-digital-doppelgangers-and-how-companies-use-them/

https://www.researchgate.net/publication/303738926_The_digital_doppelganger_within_A_study_on_self-tracking_and_the_quantified_self-movement

How crooks use your doppelgangers to pay with your card

https://www.businesswire.com/news/home/20190129005802/en/

[mai mult...]

Cum limitam accesul categoriilor vulnerabile pentru efectuarea tranzactiilor on-line?

Mai jos iti voi prezenta cateva situatii in care sa limitezi accesul vulnerabilitatilor pentru efectuarea tranzactiilor on-line prin folosirea unui Smart Token.

Ce mai trebuie sa stii despre internet banking?

  • Logarea si autorizarea se face prin parolele unice generate de SmartToken prin cod, la fiecare logare.
  • La prima logare trebuie sa introduci codul PIN, iar la autorizare platilor codul unic generat de SmartToken.
  • Transmiterea informatiilor intre Banca si utilizatorii online se face criptat, utilizand protocolul securizat “SSL 128 biti”.
  • Serviciul de internet banking va fi blocat daca vei introduce consecutiv 10 parole incorecte sau la blocarea codului PIN.
  • Serviciul de internet banking, incorporeaza cele mai moderne si mai sigure tehnologii anti-frauda. Procesele de autentificare si autorizare sunt securizate prin utilizarea aplicatiei care genereaza coduri de securitate pentru validarea autentificarii in aplicatie sau autorizarea tranzactiilor.
  • Cu totii am auzit de fraudele online; nu trebuie sa folosesti cardul la bancomatele “fantoma”, la fel se procedeaza si pe internet: ca sa eviti aceste fraude trebuie sa iei cateva masuri elementare de securitate.
[mai mult...]