Ce este DLSS si Ray Tracing?

Configurare noua (How To)

Situatie

Ray Tracing-ul este o tehnologie care permite afișarea mult mai realistă a reflexiilor, refacțiilor și dispersiilor în jocuri. Până acum, reflexiile din geamurile clădirilor erau doar “poze” cu mediul înconjurător. Ba chiar, la unele jocuri, dacă produceai o schimbare la ceva din jur (de exemplu dacă tăiai un copac), copacul nu ar fi dispărut din reflexia din geam. Însă acum există destulă putere procesare pentru a afișa aceste variabile în “real time”. Iar cu ajutorul AI-ului, jocul știe dacă o suprafață este lemn, sticlă, metal sau beton, și astfel poate calcula cum să afișeze reflexiile.

Cu ray tracing, exploziile, fumul și personajele se reflectă în apă sau în geamuri (da, ne vom putea face selfie-uri în jocuri acum). Am văzut însă cât de solicitantă este activarea ray tracing-ului. Cu siguranță nu va fi folosită în multiplayer pentru că duce la o scădere de fps-uri.

Altă tehnologie interesantă este DLSS care, din câte înțeleg, face upscale rezoluției, astfel încât un joc 1080p să poată fi randat mult mai realist la o rezoluție 4K. Partea interesantă este cum se face acest lucru: NVIDIA folosește un supercomputer cu deep learning ca să rendeze hi-res un joc, apoi încearcă să recreeze o imagine de aceeași calitate, pornind de la o randare cu rezoluție mai mică. Când sunt mulțumiți de ce au obținut, integrează totul într-un driver, iar rezultatul este o creștere enormă de performanță pentru acel joc. Acest lucru se întâmplă deoarece procesare pentru anti-aliere nu o mai fac core-urile CUDA, ci cele Tensor, cu AI.

Solutie

Tip solutie

Permanent

Voteaza

(8 din 18 persoane apreciaza acest articol)

Despre Autor

Leave A Comment?