Cum dezinstalati aplicatiile default ale Windows 10 din PowerShell

Configurare noua (How To)

Situatie

windows-10-logo-2-540x334Windows 10 are multe aplicatii preinstalate. In functie de ce varianta aveti, veti vedea diferite aplicatii in Start Menu pe care nu le doriti. Daca nu puteti sa o dezinstalati prin click dreapta – Remove, iata cu puteti sa scapati de aplicatiile nedorite prin PowerShell.

 

 

 

 

 

 

Solutie

Pasi de urmat

Ca prim pas este necesar sa deschideti PowerShell cu drepturi administrative. Cautati in Search Bar-ul din Windows PowerShell, click dreapta -> Run as administrator.

psu1

Pentru a vedea toate aplicatiile, trebuie sa introduceti urmatoarea comanda in PowerShell:

 

Get-AppxPackage

 

Va aparea o lista foarte mare cu multe detalii despre fiecare aplicatie.

psu2

Pentru exemplul nostru am ales sa dezinstalam OneNote.

psu3

 

 

Pentru a sterge o aplicatie trebuie sa introducem urmatoarea comanda:

Remove-AppxPackage PackageFullName -confirm

 

unde PackageFullName este numele pe care il regasiti in PowerShell.

 

Click dreapta pe fereastra de PowerShell -> Mark -> Edit si copiati textul din dreptul PackageFullName.

 

psu4

Pentru exemplul nostru PackageFullName pentru OneNote este

Microsoft.Office.OneNote_17.6568.15721.0_x64__8wekyb3d8bbwe

Introducem comanda

Remove-AppxPackage Microsoft.Office.OneNote_17.6568.15721.0_x64__8wekyb3d8bbwe -confirm

psu5

 

Pentru a confirma dezinstalarea aplicatiei, la aparitia mesajului

Are you sure you want to perform this action?
Performing the operation “Remove package” on target Microsoft.Office.OneNote_17.6568.15721.0_x64__8wekyb3d8bbwe”.
[Y] Yes [A] Yes to All [N] No [L] No to All [S] Suspend [?] Help (default is “Y”):

Raspundeti cu “A”, Yes to ALL.

 

 

 

Spor!

Tip solutie

Permanent

Voteaza

(26 din 57 persoane apreciaza acest articol)

Despre Autor

Leave A Comment?