Situatie
Hard disk-ul (HDD/SSD) intern sau extern nu apare în Windows Explorer sau în BIOS, iar datele nu sunt accesibile.
Solutie
-
Verificați conexiunile fizice
- Dacă este un HDD/SSD intern, deschideți carcasa PC-ului și asigurați-vă că:
- Cablu SATA este bine conectat la placa de bază
- Cablu de alimentare este conectat corespunzător
- Dacă este un HDD extern, încercați un alt cablu USB sau un alt port USB.
- Dacă este un HDD/SSD intern, deschideți carcasa PC-ului și asigurați-vă că:
-
Verificați dacă discul apare în BIOS
- Repornirea computerului și apăsați Del/F2/F12 pentru a intra în BIOS
- Dacă discul NU apare, este posibil să fie o problemă hardware
- Dacă discul apare, problema este la sistemul de operare.
-
Utilizați „Disk Management” pentru a verifica dacă HDD-ul este detectat
- Apăsați Win + X și selectați Disk Management
- Dacă discul apare, dar nu are o literă de unitate, faceți clic dreapta pe el și alegeți Change Drive Letter and Paths → Add
- Dacă discul apare ca unallocated, faceți click dreapta și selectați New Simple Volume pentru a-l formata.
-
Rulați „Device Manager” pentru a verifica driverele
- Apăsați Win + X și selectați Device Manager
- Extindeți Disk Drives și verificați dacă discul apare
- Dacă apare cu un semn de exclamare, faceți clic dreapta și selectați Update driver.
-
Verificați dacă HDD-ul are o literă de unitate atribuită
- Deschideți Command Prompt ca administrator și rulați:
-
Utilizați „CHKDSK” pentru a repara erorile de pe hard disk
- Deschideți Command Prompt ca administrator și rulați:
(înlocuiți X cu litera discului)
- Deschideți Command Prompt ca administrator și rulați:
-
Verificați dacă discul este corupt sau are sectoare defecte
- Descărcați un software precum CrystalDiskInfo sau HDDScan pentru a verifica starea hard disk-ului.
-
Încercați discul pe un alt computer
- Dacă discul este extern, conectați-l la alt PC pentru a verifica dacă problema este legată de computer sau de hard disk.
-
Reinițializați discul (atenție: va șterge toate datele!)
- Dacă discul apare în Disk Management dar este marcat ca „Not Initialized”:
- Faceți clic dreapta și selectați Initialize Disk
- Alegeți GPT (pentru sisteme moderne) sau MBR (pentru sisteme mai vechi).
- Dacă discul apare în Disk Management dar este marcat ca „Not Initialized”:
-
Recuperați datele dacă discul este corupt
- Dacă discul nu poate fi accesat, utilizați un software de recuperare a datelor precum Recuva, EaseUS Data Recovery sau TestDisk.
- Schimbați cablurile sau porturile SATA/USB
- Uneori, problema este cauzată de un cablu defect. Încercați să folosiți un alt cablu SATA/USB.
- Înlocuiți discul dacă este defect
- Dacă discul nu mai este detectat pe niciun sistem și face sunete anormale, este posibil să fie deteriorat fizic și trebuie înlocuit.
Leave A Comment?