OOP: Constructori

Configurare noua (How To)

Situatie

Constructorul este o funcție membră specială a unei clase ce se apelează în mod automat la crearea unui obiect
Rol: alocare si inițializare

Inițializarea obiectelor

IdNumeClasa idObiect();

sau

IdNumeClasa idObiect = valParam; //în cazul în care lista de parametri e formată dintr-un singur parametru

Solutie

Pasi de urmat
  • Tipuri de constructori:

Constructori impliciți
-definit de utilizator – constructor ce nu are niciun parametru
-generat de compilator – dacă o clasă nu are niciun constructor definit atunci compilatorul generează unul automat, fară parametri al cărui corp nu conține nicio instrucțiune
-constructor cu toți parametri impliciți

 

class Complex {

public:
Complex(){
re = 0;
im = 0;
printf (“Apel constructorn”);
}

};

Constructori cu parametri
-cu parametri ce nu iau valori implicite
-cu parametri ce iau valori implicite

 

class Complex {

public:
Complex(float r = 0, float i = 0){
re = r;
im = i;
}

};

Constructori de copiere – iniţializarea obiectelor la declarare cu alte obiecte deja create
-definiți de utilizator
-generați de compilator

class Complex {

public:
Complex(const Complex &z){
re = z.re;
im = z.im;
printf(“Apel constructor de copieren”) ;
}

};

Tip solutie

Permanent

Voteaza

(2 din 6 persoane apreciaza acest articol)

Despre Autor

Leave A Comment?