What’s the Difference Between Cloud File Syncing and Cloud Backup?

Configurare noua (How To)

Situatie

Care este diferenta serviciilor de stocare a fisierelor in Cloud sunt aceleasi. Exista o mare diferenta intre instrumentele de sincronizare a fisierelor, cum ar fi Dropbox si serviciile de backup online, cum ar fi Backblaze, atunci cand vine vorba de copierea de rezerva a fisierelor importante.

Solutie

Pasi de urmat

Pasul 1

Fisierele de sincronizare a fisierelor nu au fost proiectate intr-adevar cu copii de rezerva in minte. Mai intai, Dropbox și OneDrive nu accepta in mod oficial dosarele de sincronizare din afara folderului principal Dropbox sau OneDrive, iar Google Backup si Sync necesita o anumita configuratie pentru a crea copii de rezerva pentru alte foldere. Deci, daca aveti fisiere importante pe care doriti sa le copiati in alta parte pe PC sau Mac, este o problema.

Deoarece aceste servicii sunt proiectate pentru sincronizare, daca stergeti sau modificati un fisier de pe alt dispozitiv, acea modificare se va sincroniza, iar fisierul va fi sters sau modificat pe toate computerele dvs. Majoritatea serviciilor ofera moduri de a restabili versiunile vechi ale fisierelor si de a recupera fisierele sterse din cosul de gunoi, insa nu puteti restabili doar toate fisierele – sau fisierele intr-un dosar – In starea in care se aflau la un moment dat, puteti cu backup-uri traditionale. Aceasta este o problema in cazul in care ransomware sau altceva de tampers cu fisierele.

Serviciile de sincronizare nu sunt la fel de sigure. Desi nu suntem prea preocupati de stocarea mai multor tipuri de fisiere personale in serviciile de sincronizare a fisierelor in cloud, exista cateva tipuri de fisiere – de exemplu, declaratii fiscale sau alte documente financiare sensibile – pe care nu le-am dori sa le pastram acolo. Serviciile de backup de tip Cloud va permit, in general, sa furnizati propria cheie de criptare care va asigura fisierele impotriva snooping pe serverul de rezerva. Dropbox, Google Drive si OneDrive nu ofera aceasta caracteristica. Aveti posibilitatea sa criptati fisierele individuale inainte de a le incarca cu programe separate, dar asta inseamna mai multa munca. Vezi poza

Pasul 2

Serviciile de backup dedicate functionează diferit. Nu sincronizeaza automat fisierele intre toate dispozitivele dvs. Ele functioneaza mai mult ca un instrument de backup traditional, care ar face backup pentru toate fisierele de pe PC sau Mac. Cu toate acestea, in loc sa copiati fisierele respective pe o unitate hard disk externa sau pe un alt computer din reteaua locala, acestea se copiaza la spatiul de stocare online al serviciului de rezerva.

Software-ul de rezerva poate face backup pentru fisierele stocate oriunde pe computer, deci nu trebuie sa puneti totul intr-un singur dosar.

Serviciile de backup costa in general bani, spre deosebire de serviciile de sincronizare a fisierelor cloud care ofera niveluri libere cu o cantitate mica de spatiu de stocare. Cu toate acestea, daca doriti sa creati copii de rezerva pentru o cantitate mare de date, acestea sunt in general mai ieftine decat sa platiti pentru un serviciu de sincronizare in cloud. De exemplu, Dropbox plateste 10 USD pe luna pentru 1 TB de stocare, in timp ce Backblaze ofera stocare nelimitată pentru 5 USD pe PC sau Mac pe luna.

Aceste servicii ofera, de asemenea, mai multa asistenta daca vreodata trebuie sa va recuperati de la un dezastru major. Puteti oricand sa descarcati gratuit backup-urile. Dar, daca ar fi o descarcare uriasa, puteti, de asemenea, sa platiti pentru a avea un terabytes de date trimise pe un hard disk. Daca aveti nevoie sa restaurati terabytes de date din Dropbox sau Google Drive dupa un dezastru, sunteti blocat descarcandu-l singur. Backblaze de fapt va permite sa va intoarceti acea unitate pentru ei pentru o rambursare completa dupa aceea, ceea ce ar face acest serviciu gratuit. Vezi poza

Pasul 3

Sau mai degraba, decat sa va faceti griji cu privire la toate acestea, puteti utiliza doar un serviciu de backup online care face totul pentru dvs. Nu va trebui sa va ganditi sa conectati unitatea de rezerva si sa creati copii de rezerva manual, astfel incat backup-urile dvs. sa fie mereu la zi. Nu va trebui sa sortati toate fisierele intr-un singur folder pentru sincronizare. Nu va trebui sa va faceti griji cu privire la spatiul pe care il aveti la dispozitie, deoarece veti avea spatiu de rezerva nelimitat online. Si backup-urile vor fi stocate intr-o locatie in afara locului, astfel incat datele dvs. vor fi sigure, chiar daca casa dvs. arde sau toate electronice sunt furate. Vezi poza

Tip solutie

Permanent

Voteaza

(7 din 17 persoane apreciaza acest articol)

Despre Autor

Leave A Comment?