Analiză

Ce inseamna Doppelgangers digitali – tehnica antifrauda ,,mastile digitale”?

Un Doppleganger este definit în general ca și fiind o dublura, o copie și un identic al unui original și își are originea din literatura și istorie. Totuși, când vorbim despre subiectul digital, Un Doppleganger digital reprezintă colecția de date organizată și ordonata pe care marile companii le stochează despre un individ.

Companiile (mari) creează aceste identități și prin urmare pot fii sute sau chiar mii de versiuni ale Doppleganger-ului tau digital. Companiile folosesc acestea pentru a prevedea comportamentul, in special interesele personale și necesitățile, nevoile pentru a optimiza aplicațiile și a aduce in fata ta reclamele (ads) și ofertele care te atrag. In acest fel comportamentul tau digital poate fi predeterminat prin acest Doppleganger digital.

Acum vom vorbi despre măștile digitale, ce sunt și cum sunt folosite de hackerii profesioniști pentru a goli cardul de credit al unui individ. Aceasta masca implica o “amprenta” falsă și eronată pe care un device îl lasă pe internet ( GPU info, firmware version, tot ce implica TCP/IP fingerprinting (extern și local)), practic o cu totul altă identitate prin care hackerul se poate identifica cu o alta persoana ( device ) pe device ul sau și poate face decizii financiare sau digitale din moment ce are accesul dorit. Acest lucru nu este simplu sau ușor de obținut, dar cu creșterea tehnologiei hakerii au devenit din ce in ce mai creativi și acum sunt magazine pe dark web de unde se pot cumpăra identități false.

Pentru a fi mai in siguranță să folosim mereu 2FA, și toate opțiunile de verificare a sursei unui Email sau SMS, practic sa cercetam orice lucru pentru a nu cădea în capcana.

Trebuie o precauție crescuta deoarece sunt foarte multe atacuri la nivel global și pentru o documentare mai meticuloasa a subiectului, voi atașa următoarele link-uri:

This Dark Web Store Deals in “Digital Doppelgangers” – Unique Chromium Plugin, Anti Fraud-Busting Tools

http://choosetoencrypt.com/privacy/what-are-digital-doppelgangers-and-how-companies-use-them/

https://www.researchgate.net/publication/303738926_The_digital_doppelganger_within_A_study_on_self-tracking_and_the_quantified_self-movement

How crooks use your doppelgangers to pay with your card

https://www.businesswire.com/news/home/20190129005802/en/

[mai mult...]

La ce detalii trebuie sa fim atenti cand vizualizam si intentionam sa cumparam produse/servicii de pe un magazine online?

Fie că este un produs fizic sau un serviciu virtual(licență, software), orice dorim sa comandam online implica cunoașterea in prealabil a unor date care trebuie luate în calcul pentru o achiziție profitabila, corecta si sigura. Să presupunem că știm exact care sunt nevoile noastre, apoi putem începe sa ne documentam UNDE putem găsi ceea ce ne interesează, pentru că nu toate sursele oferă încredere si produse/servicii de calitate.
Voi menționa care sunt principalele puncte de interes pe care trebuie sa le bifam atunci când facem o comanda online.

1 Livrare gratuita?

Rapoartele spun că aceasta este prima caracteristica căutată de clienții online in general. De asemenea, site-urile care oferă livrare gratuita spun că au vânzările cu 30% mai mari decât ale competiției care cere pentru transport un cost suplimentar.
Pentru noi depinde situația în care ne aflăm, cat de repede avem nevoie de produs, cat de des vom comanda de la același furnizor si în funcție de toate aceste date trebuie luata o concluzie practica, punând totul în balanță. De asemenea, daca beneficiem de livrare gratuita, putem si achiziționa cantități mai mari (in limita producătorului) care ne avantajează pentru că avem si transportul acoperit.

2. Ușurința de utilizare

Aici vorbim despre funcționalitatea site-ului sau a aplicației unde căutăm produsele. In primul rand trebuie ca informațiile sa fie accesibile si organizate în o structură uniforma si accesibila, chiar transparentă. De asemenea, navigarea trebuie sa fie intuitivă si simpla. (La viteza apar si factori externi site-ului, ca exemplu conexiunea internet). Costul transportului ar trebui calculat în timp real în funcție de produse si distante. In concluzie, daca site-ul sau aplicația nu este intuitiva si ușor de folosit, daca nu avem toate informațiile pe care le căutăm în maxim 2 sau 3 pagini la care putem ajunge simplu, putem cauta in altă parte.

3. Metode de plata

Plata cu cardul trebuie sa fie de nelipsit si văzând această funcție avem un plus de încredere știind că plățile sunt sigure ( verificăm când plătim prin online banking cu aplicația aferentă băncii unde avem contul deschis 3D Secure Safe Pay, etc). De asemenea, ar trebui mereu să avem si opțiunea platii prin virament bancar, ordin de plata sau la livrare, cu bani lichizi.

4. Retur

Trebuie mereu sa avem oportunitatea, ca in caz de defecțiune tehnică a unui produs ( garanție ) sau pur si simplu daca nu suntem mulțumiți de un produs, sa avem 30 zile minim pentru a îl returna si sa primim suma înapoi pe card (sau înlocuirea produsului cu unul nou). Trebuie să fim atenți ai sa citim condițiile returnării produselor atunci când facem comanda, pentru că diferă de la site la site.( Ar trebui să găsim toate informațiile pe pagina produsului sau în cel mai rău caz în o secțiune separată a site ului unde găsim o largă rubrica de termeni si condiții).

5. Review-uri

Produsele in sine ar trebui să aibă în primul rând si o secțiune unde cumpărătorii precedenți își pot lăsa părerea intr-un comentariu si pot să dea o nota produsului de la 1 la 10 sau de la 1 la 5. Această secțiune ar trebui sa fie obligatorie pentru orice reseller sau producător, si este ceva care noua ca si cumpărători ne crește încrederea în produsul respectiv. De asemenea, putem cauta si pe alte site-uri, forumuri, bloguri, păreri despre magazinul online pe care îl cercetăm.

In concluzie: mereu ne asigurăm de certificatele valabile ale site-ului ( de asemenea, de cele https si SSL).

  • Verificăm metodele de plată sa fie de încredere pentru plățile bancare din aplicația mobilă. (2FA prin mesaj sau amprenta )
  • Căutăm păreri si experiențe ale altor cumpărători.
  • In final verificăm politica pentru retur si nu în ultimul rând putem suna la un număr de contact care este obligatoriu a se găsi la secțiunea de contact.
  • Livrarea gratuita este un plus, dar trebuie câteva ore de cercetare pentru a găsi cu adevărat un raport profitabil produs-livrare si pentru a găsi producător de încredere.
[mai mult...]

Cum verificam fisierele atasate in e-mail din surse straine sau in momente neasteptate?

Un atac de tip phishing consta, in mod normal, in trimiterea de catre atacator a unui mesaj electronic folosind programe de mesagerie instanta sau telefon, in care utilizatorul este sfatuit sa-si dea datele confidentiale pentru a câstiga anumite premii sau este informat ca acestea sunt necesare datorita unor erori tehnice care au dus la pierderea datelor originale. În mesajul electronic este indicata de obicei si o adresa de web care contine o clona a site-ului de web al institutiei financiare sau de trading. Majoritatea phisherilor folosesc aceasta metoda pentru a obtine date bancare.

[mai mult...]