Analiză

Cum reducem numarul de utilizatori cu privilegii si acces la informatii sensibile din organizatie?

Pentru a reduce numărul de utilizatori cu privilegii si acces la informații sensibile din organizatie este necesar să:

  1. Începeți prin a identifica toate informațiile și datele sensibile pe care doriți să le protejați. Acestea ar putea include date financiare, informații despre clienți, informații privind afacerile proprietare și altele.
  2. Odată ce ați identificat informațiile sensibile, determinați care dintre angajații dvs. au nevoie de acces la acestea. Luați în considerare responsabilitățile lor de muncă și dacă au nevoie într-adevăr de acces la informațiile sensibile pentru a-și îndeplini îndatoririle.
  3. Implementați controalele de acces ale utilizatorilor pentru a limita numărul de utilizatori care au acces la informații sensibile. Acest lucru poate include configurarea conturilor de utilizator și permisiunilor, precum și configurarea controalelor de acces pentru anumite date sau resurse.
  4. Este important să actualizați în mod regulat accesul utilizatorilor la informații sensibile. Acest lucru poate include anularea accesului pentru angajații care nu mai au nevoie de el sau acordarea accesului pentru angajații noi care au nevoie de el.
  5. Formarea angajaților în privința celor mai bune practici de securitate, inclusiv modul de gestionare a informațiilor sensibile, poate ajuta la reducerea riscului de scurgeri de date accidentale sau intenționate.
  6. Folosiți metode de comunicare și stocare securizate, cum ar fi email-urile criptate și stocarea în cloud securizată, pentru a proteja informațiile sensibile de accesul neautorizat al utilizatorilor.
  7. Monitorizați în mod regulat accesul la informații sensibile pentru a vă asigura că accesul este doar pentru utilizatorii autorizați. Acest lucru poate include configurarea proceselor de auditare și înregistrare pentru a urmări accesul la datele sensibile.
  8. O politică de privilegii minime implică acordarea utilizatorilor de nivelul minim de acces de care au nevoie pentru a-și îndeplini îndatoririle de muncă. Acest lucru poate ajuta la reducerea riscului de scurgeri de date cauzate de angajații care accesează informații sensibile de care nu au nevoie pentru muncă.
  9. Implementarea autentificării cu mai multe factori (MFA) poate ajuta la protejarea împotriva accesului neautorizat la informații sensibile. MFA necesită utilizatorilor să furnizeze factori de autentificare suplimentari, cum ar fi un cod trimis la telefonul lor, pentru a accesa datele sensibile.
  10. Efectuarea evaluărilor de securitate periodice poate ajuta la identificarea vulnerabilităților potențiale în controalele de acces ale organizației și vă permite să luați măsuri pentru a le aborda. Acest lucru poate include testarea securității controalelor de acces și efectuarea auditelor pentru a vă asigura că accesul la informații sensibile este doar pentru utilizatorii autorizați.
[mai mult...]

Cum instalam filtrarea continutului nedorit pe e-mail?

Filtrul de viruși și spam analizează toate e-mailurile care sunt livrate în contul dvs. de e-mail. Este activat implicit atunci când este creat un cont. Dacă e-mailul este detectat ca spam, acesta este mutat automat în folderul numit „Spam” din contul dumneavoastră. Dacă e-mailul conține un virus cunoscut sau alt conținut dăunător, acesta este șters.

[mai mult...]

De ce este recomandat sa folosim un manager de parole protejat offline si nu pe cel din browser?

În lumea digitală de astăzi, o mare parte din viața noastră se desfășoară online. Folosim internetul pentru a comunica cu prietenii și familia, pentru a lucra de la distanță și chiar pentru a ne gestiona finanțele. Hackerii caută în mod constant noi modalități de a accesa informațiile noastre, iar una dintre cele mai ușoare metode prin care pot face acest lucru este furtul parolelor. De aceea, un manager de parole poate fi un instrument atât de valoros.

Managerii de parole vă ajută să creați și să stocați parole puternice și unice pentru toate conturile dvs. online, ceea ce face mult mai dificil pentru hackeri să obțină acces la informațiile dvs. personale. În plus, un manager de parole vă pot ajuta, de asemenea, să vă țineți evidența parolelor, astfel încât să nu mai trebuiască să le rețineți singuri pe toate. Așadar, dacă sunteți în căutarea unei modalități de a vă păstra conturile online în siguranță, un manager de parole poate fi soluția perfectă.

Ce este un manager de parole?

Un manager de parole este un software care vă ajută să generați și să stocați toate parolele pe care doriți să le salvați. Parolele sunt stocate în siguranță și sunt introduse automat pe site-uri web și aplicații atunci când trebuie să vă conectați. Acesta creează și reține parolele puternice și unice care vă mențin în siguranță online și le completează astfel încât să nu trebuiască să o faceți dumneavoastră. Managerii de parole vă facilitează să aveți parole puternice și unice pentru toate conturile dvs. online, fără a fi nevoie să le rețineți pe toate. De asemenea, vă pot ajuta să țineți evidența parolelor care trebuie schimbate și când.

[mai mult...]

Cum actioneaza tehnica Business Email Compromise- care pacaleste victima sa faca o tranzactie sau sa divulge informatii sensibile personale sau din companie?

Fiți precauți la schimbarea subită a unor practici comerciale stabilite anterior cu partenerii comerciali, în special a conturilor de e-mail, a conturilor bancare și a valutelor în care se fac plățile, precum și țării în care sunt deschise conturile. Verificați și telefonic la furnizor sau client, la un număr de telefon deținut anterior și verificat, dacă modificările solicitate prin e-mail sunt reale.

Business E-mail Compromise Fraud „BEC Fraud” este definit ca o fraudă complexă ce țintește societățile comerciale ce lucrează cu furnizori sau clienți străini (activități de comerț exterior) și efectuează cu regularitate plăți prin transfer bancar. Din analiza cazurilor investigate, s-a constatat că societățile comerciale ce desfășoară activități comerciale din România (cu personalitate juridică română) au avut calitatea de victimă, în majoritatea cazurilor, în sensul ca au trimis bani în alte conturi decât cele legitime ale furnizorului extern.

Din aceeași analiză a rezultat că, în aproape toate cazurile semnalate, compromiterea sistemelor informatice, respectiv a adresei de poștă electronică, a avut loc la societățile comerciale străine care erau în relații comerciale cu cele române.Majoritatea victimelor au raportat că utilizează transferuri online ca metodă curentă de efectuare a plăților către furnizori sau parteneri externi de afaceri, în baza unei relații comerciale anterioare și a bunei credințe în practica comercială.Societățile comerciale române fraudate nu au un tipic anume de activitate, elementul comun fiind dat de faptul că toate desfășoară activități de comerț exterior și efectuează plăți curente în străinătate.

Frauda are trei componente principale:

1. Componenta de Social Engineering – prin care se strâng date istorice online, referitoare la societățile țintite (sediu social, persoane din management, CUI, cont bancar, adrese de poștă electronică, portofoliu de clienți, eventuale documente accesibile online ce prezintă elemente de identificare ale societății comerciale ce pot fi utilizate pentru a crea aparența de legitimitate).

2. Componenta de intruziune/compromitere a adresei de poștă electronică.(EAC – Email Account Compromise.)

3. Deschiderea unui cont cu acte false în străinătate, pe numele furnizorului sau clientului străin.Schema infracţională presupune accesarea în mod neautorizat a conturilor de e-mail ale unor societăţi comerciale din străinătate, monitorizarea corespondenţei purtate de către angajaţii respectivei societăţi şi simularea corespondenţei reale cu societatea parteneră din Romania, prin intermediul unei adrese de e-mail asemănătoare sau identice. Această activitate are de regulă ca finalitate deturnarea transferului de bani către un cont bancar diferit faţă de cel al beneficiarului legitim, acest cont bancar fiind controlat de către alţi membri ai grupării infracţionale.

[mai mult...]