Social

La ce trebuie să fie atent un utilizator normal în privința politicii GDPR în online sau offline?

Ce înseamnă GDPR?

Pe scurt, GDPR sau Regulamentul General de Protecție a Datelor Personale se referă la un set de reguli care sunt folosite pentru a reglementa securitatea și confidențialitatea datelor cu caracter personal. Aceste reguli au fost stabilite de către Comisia Europeană și se aplică direct în toate statele membre ale Uniunii Europene.

GDPR a fost elaborat pentru a se asigura că cetățenii UE au mai mult control asupra datelor lor personale într-o lume din ce în ce mai digitală. În ultimul an, acest lucru a dus la: Mail-uri: cutia poștală a cetățenilor a fost inundată cu e-mailuri care au inclus o companie și-a adaptat declarația de confidențialitate. Cetățeanul s-a abonat la buletinul informativ al companiei și cetățeanul trebuie să ia măsuri afirmative pentru a continuă să primească buletinele informative.

GDPR devine deja un punct de referință în legile privind confidențialitatea. Anul trecut, a avut loc o conferință internațională a autorităților de protecție a datelor din care mai multe țări și-au indicat intenția de a introduce legi asemănătoare GDPR în țara lor. Deja, Brazilia, Japonia și statul California din SUA au adoptat noi legi privind confidențialitatea. 

[mai mult...]

Cum automatizăm în cazul GDPR oferirea de detalii suficiente persoanelor fizice în vederea înțelegerii algoritmului a luarea deciziilor?

Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) prevede că persoanele fizice au dreptul de a fi informate cu privire la prelucrarea datelor lor cu caracter personal și de a primi detalii suficiente pentru a putea înțelege algoritmul de luare a deciziilor care le afectează. În cazul în care o organizație utilizează un astfel de algoritm, trebuie să se asigure că persoanele vizate sunt informate cu privire la acesta și că au acces la informații suficiente pentru a putea înțelege cum funcționează algoritmul și cum sunt luate deciziile care le afectează.

Pentru a automatiza oferirea de detalii suficiente persoanelor fizice în vederea înțelegerii algoritmului de luare a deciziilor, organizația poate utiliza diverse metode și tehnologii. Iată câteva dintre acestea:

[mai mult...]

Ce inseamna (DPO) Data Protection Officer in GDPR si recomandarile de baza

GDPR a intrat in vigoare la data de 25 mai 2018

  • Este un nou set de reguli si directive prin care Consiliul European, Comisia Europeana si Parlamentul European au unificat legislatia care priveste securitatea datelor noastre personale.
  • Acest act unic de protectie a datelor a presupus schimbari majore in toate legile de confidentialitate de pe teritoriul Europei care a inlocuit vechea “Directiva privind Protectia Datelor”

Oriunde te-ai afla în lume, daca vinzi bunuri cetățenilor UE sau le procesezi datele personale, trebuie sa te conformezi GDPR. fie că opereaza pe teritoriul UE sau nu, aplicandu-se atat societatilor comerciale cat si institutiilor publice.

  • Una dintre obligatiile cuprinse în Regulamentul general privind protecţia datelor este desemnarea unui Responsabil cu protectia datelor (DPO) Data Protection Officer.

Rolul principal al unui Responsabil este acela de a asista si sfatui “Împuternicitul Operatorului de date” cu privire la conformitatea cu Regulamentul, si de a se asigura de aplicarea prevederilor în cadrul institutiei. Este obligat sa tina un registru cu toate activitatile de prelucrare a datelor desfasurate de companie, care implica date personale.

  • Registrul trebuie să includa informatii explicative legate de scopul activitatilor de prelucrare, iar acestea trebuie sa fie accesibile pentru oricine.
  • Responsabilii cu protecţia datelor sunt desemnati de catre operatorii de date si împuternicitii acestora în situatia în care acestia sunt o autoritate publica, activitatile lor necesita monitorizarea regulata a persoanelor vizate , atunci când informatia contine date sensibile cum ar fi infractiuni.
  • Acestia trebuie să aiba un anumit grad de independenta în cadrul organizatiei si sunt legatura dintre aceasta si autoritatea de supraveghere sau persoanele vizate, uneori apelandu-se la terti prin externalizarea acestui serviciu.

Contraventii privind incalcarea GDPR

In cazul contraventii GRPR-ului exista doua abordari in functie de gravitatea, durata si natura incalcarii :

 Nivelul 1) 2 % din cifra de afaceri globala sau 10 milioane de euro alegandu-se care este mai mare

  •   Compania  nu a avut desemnat un GPO
  •   Compania  nu a avut un grad de securitate adecvata
  •  Nu a fost stabilit un acord de prelucrare a datelor

Nivelul 2 ) 4 % din cifra de afaceri globala sau 20 de miloane de euro, alegandu-se care este mai mare

  • Cand s-au incalcat drepturile persoanelor vizate
  • Pentru transferuri internationale neconforme
  • Pentru incalcarea principiilor de prelucrare a datelor

Pentru a respecta GDPR in 3 pasi simpli:

1 ) Utilizarea tutoror produselor software cu licenta, windows, office si altele actualizate la ultima versiune, cu posibilitatea de criptare a bazelor de date in cazul softurilor de gestiune, cu backup automat  si cu acces autorizat  limitat ca durata, in functie de utilizator.

2) Componentele hardware sa nu fie mai vechi de 5 ani, sa fie redundante, sa se evite alterarea sau pierderea de date din cauza erorilor fizice a echipamentelor.

Regula 3-2-1 presupune să pastrezi cel puțin :

  • 3 copii ale datelor  pe / in  (SSD, HDD, Cloud)
  • 2 copii de rezervă sa fie stocate pe diferite medii ( DVD, Tape )
  • 1 dintre ele amplasat în afara locației ( recomandat intr-o zona de backup  “Disaster Recovery”

Utilizarea unei solutii de securitate complexe profesionale constand in antivirus + firewall, nu solutii gratuite!

3)   Analiza fluxurile interne si evidentierea zonele care necesita in mod specific atentie pentru protectia datelor

  •  Informarea angajatilor, clientilor sau pacientilor cu privire la prelucrarea datelor personale
  • Semnarea de conventii privind prelucrarea datelor cu caracter personal cu toate entitatile implicate in schimburile de date sau care au acces la datele afacerii dumneavoastra.
  • Informarea periodica a modificarilor ce se aduc in legislatia GDPR.
[mai mult...]

Cum putem crea credentiale de o buna calitate pentru utilizare on-line?

Parolele simple nu pot provoca decat probleme pentru angajatii, reteaua și datele dvs. Daca sunt usor de ghicit, datele de conectare la retea, e-mailul, aplicatiile folosite, precum și parolele personale pentru retelele sociale, e-mailul personal, site-urile si aplicatiile bancare si site-urile de comert electronic pot fi compromise.

Criminalii cibernetici stiu ca majoritatea oamenilor creeaza parole care sunt usor de reținut si ca vor reutiliza adesea aceeasi parola pentru mai multe conturi. Din acest motiv, tot ce este nevoie este sa obtina acces la un singur cont pentru a accesa cu usurinta restul conturilor. Iata cateva sfaturi practice pentru a crea o parola sigura.

[mai mult...]

Cum instalam filtrarea continutului nedorit pe e-mail?

Filtrul de viruși și spam analizează toate e-mailurile care sunt livrate în contul dvs. de e-mail. Este activat implicit atunci când este creat un cont. Dacă e-mailul este detectat ca spam, acesta este mutat automat în folderul numit „Spam” din contul dumneavoastră. Dacă e-mailul conține un virus cunoscut sau alt conținut dăunător, acesta este șters.

[mai mult...]