Situatie
Intr-un tabel pivot se poate structura informatia dorita in doar cateva click-uri. Este tabel-rezumat al foii de calcul originale, creat de utilizator.
Un tabel pivot te va lasa sa grupezi foaia de calcul sau surse de date externe, in functie de orice data field.
Solutie
Pasi de urmat
Sunt mai multe metode de a crea un tabel pivot. Excel-ul are o logica prin care stie de ce tip este un anumit camp si va incerca sa il plaseze in coloana sau randul corect, in cazul in care bifezi casuta respectiva. De exemplu, datele numerice, va aparea in dreptul coloanelor, iar datele textuale, va aparea pe un rand.
Desi poti sa bifezi doar campurile pe care vrei sa le vezi in tabelul pivot, si sa lasi Excel-ul sa iti construiasca tabelul dorit, puteti folosii metoda „drag and drop”.
Pentru a creea un pivot in tabel trebuie sa ai acel tabel complet structurat si sa selectezi coloanele si randurile pe care vrei sa faci pivotul.
Din meniul Insert alegi Pivot Table si te asiguri ca selectia este facuta pe coloanele si randurile care ai nevoie.
Poti seta pivotul in alt worksheet sau intr-un worksheet existent.
Pentru a face un pivot dupa zi ,luna si vanzare trebuie sa trageti din dreapta campul zi in zona Row Labels, Campul Luna in zona raport Column Labels, campul Saptamana in report filter si campul Vanzari in Campul Values. Atentie ca celulele sa fie formatate corect.
Acum poti sa cauti dupa o anumita zi, doar pe o luna sau in saptamana 1-25.
Tabelele Pivot sunt excelente in cazul in care va trebui sa faci rapoarte detaliate sau in statistici greoaie.
Tip solutie
PermanentImpact colateral
1. Deschide foaia de calcul originala si scoateti din ea orice camp blank.2. Asigura-te ca fiecare coloana are un titlu, deoarece acesta va fi transpus in Field List-ul tabelului.
3. Asigura-te ca fiecare celula este formatata corecta pentru tipul in care se incadreaza.
4. Evidentiaza campul pe care doresti sa il vizualizezi.
Leave A Comment?