Situatie
Windows 10 oferă două tipuri principale de cont pentru utilizatori, Administrator și Utilizator standard, fiecare oferind un set diferit de privilegii pentru a utiliza un dispozitiv. Tipul Administrator permite controlul complet, ceea ce înseamnă că utilizatorii pot schimba setările la nivel global, pot instala aplicații, pot executa sarcini ridicate și pot face orice altceva.
Pe de altă parte, tipul de cont standard de utilizator este mai restrictiv. Utilizatorii cu acest tip de cont pot lucra cu aplicații, însă nu li se permite să instaleze noi aplicații. Ele pot schimba setările, dar numai setările care nu vor afecta alte conturi. Dacă o aplicație necesită elevaţie, vor avea nevoie de acreditări administrative pentru a termina task-ul.
Deși este adesea recomandat să folosiți un cont cu privilegii standard deoarece oferă un mediu mai sigur, uneori în funcție de situație, poate fi necesar să schimbați tipul contului de la Standard Uşer la Administrator (sau invers, de la Administrator la Utilizator Standard), iar Windows 10 include mai multe moduri de a face acest lucru.
Solutie
Modificarea tipului de cont utilizând Settings
Pentru a schimba tipul contului din Settings în Windows 10, utilizați acești pași:
- Deschide Settings.
- Click pe Accounts.
- Click pe Family & other users.
- Selectează un cont.
- Click pe butonul Change account type.
6. Selectați tipul de cont Administrator sau Standard în funcție de cerințele dvs. Apoi faceti click pe Ok.
După ce ați finalizat pașii, reporniți computerul pentru a începe să utilizați contul cu noile modificari.
Modificarea tipului de cont utilizând Panoul de control
Pentru a modifica un tip de cont folosind Panoul de control, utilizați acești pași:
- Deschideti Control Panel.
- Click pe optiunea Change account type.
3.Selectați contul pe care doriți să-l modificați.
4.Dați clic pe opțiunea Change the account type.
5.Selectați Standard sau Administrator în funcție de cerințele dvs.
6.Click pe butonul Change Account Type.
După ce ați finalizat pașii, data viitoare când vă conectați veti fi limitat la permisiunile permise de grupul de utilizatori pe care l-ați specificat.
Modificarea tipului de cont utilizator utilizând User Accounts
Pentru a seta un cont la tipul de utilizator standard sau administrator, utilizând User Accounts (netplwiz), utilizați acești pași:
- Deschideti Start.
- Scrieti urmatoarea comanda si apasati Enter:
netplwiz
3. Selectați contul pe care doriți să îl modificați.
4. Click pe butonul Properties.
5. Click pe tab-ul Group Membership.
6. Selectați tipul de utilizator Standard sau Administrator, în funcție de cerințele dvs.
De asemenea, puteți selecta opțiunea Other, care vă permite să alegeți diferite grupuri de utilizatori, cum ar fi Power Users, Backup Operators, Remote Desktop Users, etc.
7. Click Apply apoi OK .
8. Click pe Apply din nou.
9. Si diin nou click pe OK.
După ce ați finalizat pașii, reporniți computerul pentru a aplica modificările și pentru a începe să utilizați noul tip de cont.
Cum se schimba tipul de cont utilizator folosind Command Prompt
Pentru a schimba tipurile de cont cu Command Prompt, utilizați acești pași:
- Deschideti Start.
- Cautati Command Prompt, click dreapta pe rezultatul gasit si selectati optiunea Run as administrator.
- Tastați următoarea comandă pentru a schimba tipul contului la Utilizator Standard și apăsați Enter.
net localgroup Administrators "ACCOUNT-NAME" /delete
În comanda, asigurați-vă că modificați “ACCOUNT-NAME” cu numele real al contului pe care doriți să-l modificați.
4. Tastați următoarea comandă pentru a schimba tipul de cont la Administrator și apăsați Enter:
net localgroup Administrators "ACCOUNT-NAME" /add
În comanda, asigurați-vă că modificați “ACCOUNT-NAME” cu numele real al contului pe care doriți să-l modificați.
Utilizatorii cu conturi de Administrator fac parte din grupurile “Administratori” și “Utilizatori”. Prin urmare, pentru a crea un cont Standard de utilizator, trebuie doar să eliminați utilizatorul din grupul “Administratori”.
Tastați următoarea comandă pentru a vedea tipul contului si apăsați Enter:
net user ACCOUNT-NAME
După ce ați finalizat pașii, data viitoare când utilizatorul se conectează, contul se va încărca cu noul nivel de membru pe care l-ați specificat.
Modificarea tipului de cont de utilizator folosind PowerShell
Pentru a schimba un tip de cont in Windows 10 cu PowerShell, utilizați acești pași:
- Deschideti Start.
- Cautati PowerShell, si rulati-l ca Administrator.
- Tastați următoarea comandă pentru a schimba tipul contului la Standard User și apăsați Enter:
Remove-LocalGroupMember -Group "Administrators" -Member "ACCOUNT-NAME"
În comanda, asigurați-vă că modificați “ACCOUNT-NAME” cu numele real al contului pe care doriți să-l modificați.
4. Tastați următoarea comandă pentru a schimba tipul de cont la Administrator și apăsați Enter:
Add-LocalGroupMember -Group "Administrators" -Member "ACCOUNT-NAME"
În comanda, asigurați-vă că modificați “ACCOUNT-NAME” cu numele real al contului pe care doriți să-l modificați.
După ce ați finalizat pașii, tipul contului va trece la grupul Administrator sau Standard, în funcție de configurația dvs.
Leave A Comment?