Office 365

Configureaza reguli mail flow 3 Solutii

Configurarea acceptari in domeniu a E-mail 1 Solutii

Configurare filtru conexiune 1 Solutii

Configurare filtru Spam 2 Solutii

Configurare politica spam Outbound 1 Solutii

Configurare carantina Mail 1 Solutii

Configurare reguli MailFlow 3 Solutii

Efectuarea rutei unui mesaj 2 Solutii

Efectuarea rutei unor mesaje 4 Solutii

Configurare Remote Domain 1 Solutii

Configurare politica Individual Sharing 0 Solutii

Configurare MailFlow connector 1 Solutii

Configurarea Mobile Device Access Rule 3 Solutii

Modificarea status carantina dispozitiv 0 Solutii

Crearea unui folder public Mailbox 0 Solutii

Crearea unui folder public 0 Solutii

Crearea si configurarea Mailbox distribuit 3 Solutii

Depanare probleme MailFlow 4 Solutii

Configurare filtru Malware 0 Solutii

Configurare politica Organization Sharing 0 Solutii

Depanare probleme conexiune client 0 Solutii

Migrare mailbox din On-Premise Exchange 2 Solutii

Configurare Custom Domain 4 Solutii

Configurare cont nou E-mail 1 Solutii

Configurare Grup de Distributie 2 Solutii

Adaugarea unei adrese de email la un cont/grup 2 Solutii

Configurare External Contact 1 Solutii

Configurare Camera/Echipament Mailbox 1 Solutii

Configurare shared mailbox 3 Solutii

Migrare mailbox din On-Premise IMAP Server 0 Solutii

Configurare reguli de jurnal 0 Solutii

Configurare RBAC Admin Role 0 Solutii

Configurare RBAC User Role 0 Solutii

Configurare politica de personalizare Outlook Web App 6 Solutii

Activarea functiei de cautare e-discovery 0 Solutii

Efectuarea unui raport de audit pe mailbox 1 Solutii

Configurare politica de personalizare DLP si testare 1 Solutii

Configurare personalizata retention tag 1 Solutii

Configurare personalizata multiple retention tags 1 Solutii

Configurare External Contact 1 Solutii

Asistența Microsoft Authenticator Autofill se încheie în August 2025

Una dintre caracteristicile aplicațiilor Microsoft Authenticator a fost managerul de parole încorporat. Acesta permite stocarea și completarea automată a parolelor pe aplicații și site-uri web.Dar Microsoft a decis să elimine funcția în această vară, iar dacă ați folosit-o, atunci va trebui să acționați acum pentru a vă muta parolele. În caz contrar, veți pierde accesul la parolele stocate.

Ce se schimbă?

Microsoft dorește să simplifice modul în care parolele sunt stocate în contul Microsoft. În prezent, se pot stoca parolele în browserul Edge (la fel ca în cazul multor alte browsere) și în aplicația Microsoft Authenticator.

În loc să se stocheze parolele în 2 locații diferite, Microsoft a decis să mute gestionarea parolelor și completarea automată exclusiv în Microsoft Edge. Avantajul acestui lucru este că acum aveți un singur loc în care sunt stocate parolele, ceea ce vă permite să accesați cu ușurință toate acreditările de pe diferite dispozitive. Dar asta înseamnă, de asemenea, că va trebui să instalați browserul Edge pe dispozitivul dvs. mobil și că va trebui să luați unele măsuri pentru a vă securiza parolele stocate.

Date importante

Microsoft a anunțat aceste modificări și ne oferă doar o lună pentru a ne asigura că toată lumea a trecut la Edge:

Iunie 2025 – Nu se vor mai putea stoca parole noi în aplicația Authenticator
Iulie 2025 – Funcția de completare automată a aplicației Microsoft Authenticator nu va mai funcționa
După iulie 2025 – informațiile dvs. de plată salvate vor fi șterse de pe dispozitivul dvs.
Aug 2025 – Nu veți mai avea acces la parola salvată în aplicația Authenticator.

[mai mult...]

Gestionarea permisiunilor pe foldere cu PowerShell pe Exchange

În Exchange Server On-Premise și Exchange Online(Microsoft 365), este posibil să se acorde acces la mailbox-ul altui utilizator atât la nivelul căsuței, cât și la nivelul folderului individual. Utilizatorul sau administratorul poate selecta folderele cutiei poștale și drepturile de acces care ar trebui să fie disponibile pentru alți utilizatori.

Utilizatorii pot acorda acces la cutia lor poștală din interfața Outlook on the Web(OWA) sau din clientul desktop Outlook.

[mai mult...]

Adăugarea permisiunilor de calendar în Microsoft 365 și Exchange cu PowerShell

Gestionarea permisiunilor calendarului în Exchange

Calendarul într-o căsuță Microsoft 365 și Exchange Server este un dosar de sistem preconfigurat care este afișat într-o vizualizare specială a calendarului în Outlook sau OWA. Utilizatorii dintr-o organizație Exchange pot vizualiza, crea sau edita elemente în calendarele altor utilizatori dacă li s-a acordat permisiunea de a le accesa. În mod implicit, utilizatorii pot vizualiza doar informațiile Free/Busy în calendarele altor utilizatori.

Fiecare utilizator poate acorda și revoca permisiuni pentru calendarul său altor utilizatori din interfața clientului Outlook. Cu toate acestea, administratorul nu poate utiliza interfețele web Exchange Admin Center sau Microsoft 365 Admin Portal pentru a gestiona permisiunile calendarului utilizatorilor. Următoarele comenzi PowerShell pot fi utilizate pentru a gestiona permisiunile pentru Calendar(și alte foldere ale căsuței):

Get-MailboxFolderPermission – listează permisiunile curente pentru calendar;
Add-MailboxFolderPermission – acordă permisiuni de calendar unui utilizator sau grup;
Set-MailboxFolderPermission – modifică permisiunile existente;
Remove-MailboxFolderPermission – elimină permisiunile calendaristice;
Get-MailboxCalendarFolder – obține informații despre folderul calendarului.

[mai mult...]

Utilizarea politicii de retenție Office 365

Politicile de retenție Microsoft (Office 365) facilitează utilizatorului și administratorului curățarea și arhivarea elementelor din cutia poștală a unui utilizator pe Exchange Online. Politicile de retenție permit atribuirea automată a unei acțiuni de declanșare pentru un element după o anumită perioadă (de exemplu, mutarea elementului în Arhiva Online sau ștergerea sa permanentă).

Politicile de păstrare Microsoft 365 pot fi utilizate pentru a elimina automat din căsuța poștală a unui utilizator elementele de e-mail mai vechi de o dată specificată. În mod default, politicile de retenție se aplică folderelor Deleted Items și Junk Mail pentru a elimina automat elementele mai vechi de 30 de zile.

[mai mult...]

Cum aflați utilizatorii inactivi în Office 365

În general, există două criterii pentru identificarea utilizatorilor inactivi Office 365:

  • Contul de utilizator nu s-a conectat într-o perioadă specificată.
  • Contul de utilizator nu a avut activități înregistrate în Exchange Online, SharePoint Online, Yammer, Teams și OneDrive, într-o anumită perioadă.

Perioada în care conturile sunt considerate inactive este subiectivă. Ar putea fi ultimele 30 de zile, 90 de zile etc. Organizația sau administratorii organizatiei trebuie să fie cei care să nominalizeze perioada optimă de inactivitate.

Găsiți data ultimei logări în Office 365 utilizând Microsoft Entra Admin Center în funcție de Sign in Sessions valid from date time

1. Conectați-vă la Microsoft Entra și navigați la Identity → Users → All users;

2. Intrati pe Manage view → Edit columns;

3. Personalizați coloanele, asigurați-vă de faptul că si coloana “Sign in sessions valid from date time” este vizibilă și apasati pe Save.

4. Acum aveți o listă cu toate datele de logare de-a lungul timpului. Selectati “Download users”, introduceți numele fișierului pentru a genera fișierul CSV cu raportul privind timpul de logare al utilizatorilor și selectați Start.

5. În bara verticală de meniu din stânga, selectați “Bulk operation results” și selectați raportul din listă. Rețineți că starea trebuie să fie “Completed” înainte de a descărca raportul.

[mai mult...]