Social

Cum limitam accesul categoriilor vulnerabile pentru efectuarea tranzactiilor on-line?

Mai jos iti voi prezenta cateva situatii in care sa limitezi accesul vulnerabilitatilor pentru efectuarea tranzactiilor on-line prin folosirea unui Smart Token.

Ce mai trebuie sa stii despre internet banking?

  • Logarea si autorizarea se face prin parolele unice generate de SmartToken prin cod, la fiecare logare.
  • La prima logare trebuie sa introduci codul PIN, iar la autorizare platilor codul unic generat de SmartToken.
  • Transmiterea informatiilor intre Banca si utilizatorii online se face criptat, utilizand protocolul securizat “SSL 128 biti”.
  • Serviciul de internet banking va fi blocat daca vei introduce consecutiv 10 parole incorecte sau la blocarea codului PIN.
  • Serviciul de internet banking, incorporeaza cele mai moderne si mai sigure tehnologii anti-frauda. Procesele de autentificare si autorizare sunt securizate prin utilizarea aplicatiei care genereaza coduri de securitate pentru validarea autentificarii in aplicatie sau autorizarea tranzactiilor.
  • Cu totii am auzit de fraudele online; nu trebuie sa folosesti cardul la bancomatele “fantoma”, la fel se procedeaza si pe internet: ca sa eviti aceste fraude trebuie sa iei cateva masuri elementare de securitate.
[mai mult...]

Utilizarea Paypal ca alternativa in tranzactiile on-line

Ce este Serviciul PayPal?

PayPal le permite persoanelor fizice și juridice să trimită și să primească bani electronici online. De asemenea, furnizează și alte servicii financiare și asociate. Aceste servicii sunt denumite, în mod colectiv, „Serviciul”. Puteți folosi Serviciul pentru a face plăți într-o singură tranșă sau unice sau puteți deschide un cont la noi, ceea ce vă va ajuta să faceți plățile mai ușor, vă va permite să primiți plăți, nu doar să le trimiteți și vă va oferi mai multe funcționalități și o mai bună evidență a plăților.

De ce aveți nevoie pentru a utiliza Serviciul?

Pentru a utiliza Serviciul aveți nevoie doar de:

  • Un computer, un smartphone (cum ar fi un Apple iPhone sau un telefon Android sau Windows) sau o tabletă (cum ar fi un Apple iPad sau o tabletă Android sau Windows).
  • O conexiune de date la internet. Serviciul PayPal nu va funcționa dacă computerul dvs. este offline.

Acestea sunt cerințele tehnologice. Cu cât dispozitivul și conexiunea de internet sunt mai performante, cu atât Serviciul va funcționa mai bine. În cazul în care dispozitivul dvs. are un virus sau o altă problemă de securitate, acest lucru poate afecta Serviciul și alte operațiuni de pe dispozitiv. Cel mai bine este să respectați toate recomandările de securitate de la producătorul dispozitivului și sistemului de operare și să folosiți protecție antivirus, dacă aceasta este recomandată pentru sistemul dvs. de operare.

Mențineți sistemul actualizat, în special sistemul de operare, browserul și software-ul antivirus. Aveți grijă când descărcați de pe internet: dacă nu cunoașteți și nu aveți încredere în sursa de descărcare, vă asumați riscul ca datele descărcate să fie dăunătoare.

Serviciul este folosit pentru bani, prin urmare, pentru ca PayPal să fie util, veți avea nevoie, de asemenea, de bani pe care să îi trimiteți sau să îi primiți. Serviciul vă va fi și mai util dacă aveți un cont bancar și/sau un card de debit sau credit. Serviciul este o facilitate care vă permite să folosiți aceste surse de finanțare (cont bancar și/sau card) online fără a fi nevoie să divulgați detaliile aferente, cu excepția noastră și a altor terți atent selecționați, menționați în Declarația noastră de confidențialitate. Serviciul este conceput să funcționeze împreună cu celelalte conturi bancare și carduri ale dvs., astfel încât acestea să fie mai ușor și mai sigur de utilizat online.

În anumite cazuri, puteți folosi Serviciul prin intermediul anumitor furnizori de servicii terți, cărora le permiteți să acționeze în numele dvs. (de exemplu, să inițieze anumite plăți sau să acceseze informații despre contul dvs. PayPal).

[mai mult...]

La ce detalii trebuie sa fim atenti cand vizualizam si intentionam sa cumparam produse/servicii de pe un magazine online?

Fie că este un produs fizic sau un serviciu virtual(licență, software), orice dorim sa comandam online implica cunoașterea in prealabil a unor date care trebuie luate în calcul pentru o achiziție profitabila, corecta si sigura. Să presupunem că știm exact care sunt nevoile noastre, apoi putem începe sa ne documentam UNDE putem găsi ceea ce ne interesează, pentru că nu toate sursele oferă încredere si produse/servicii de calitate.
Voi menționa care sunt principalele puncte de interes pe care trebuie sa le bifam atunci când facem o comanda online.

1 Livrare gratuita?

Rapoartele spun că aceasta este prima caracteristica căutată de clienții online in general. De asemenea, site-urile care oferă livrare gratuita spun că au vânzările cu 30% mai mari decât ale competiției care cere pentru transport un cost suplimentar.
Pentru noi depinde situația în care ne aflăm, cat de repede avem nevoie de produs, cat de des vom comanda de la același furnizor si în funcție de toate aceste date trebuie luata o concluzie practica, punând totul în balanță. De asemenea, daca beneficiem de livrare gratuita, putem si achiziționa cantități mai mari (in limita producătorului) care ne avantajează pentru că avem si transportul acoperit.

2. Ușurința de utilizare

Aici vorbim despre funcționalitatea site-ului sau a aplicației unde căutăm produsele. In primul rand trebuie ca informațiile sa fie accesibile si organizate în o structură uniforma si accesibila, chiar transparentă. De asemenea, navigarea trebuie sa fie intuitivă si simpla. (La viteza apar si factori externi site-ului, ca exemplu conexiunea internet). Costul transportului ar trebui calculat în timp real în funcție de produse si distante. In concluzie, daca site-ul sau aplicația nu este intuitiva si ușor de folosit, daca nu avem toate informațiile pe care le căutăm în maxim 2 sau 3 pagini la care putem ajunge simplu, putem cauta in altă parte.

3. Metode de plata

Plata cu cardul trebuie sa fie de nelipsit si văzând această funcție avem un plus de încredere știind că plățile sunt sigure ( verificăm când plătim prin online banking cu aplicația aferentă băncii unde avem contul deschis 3D Secure Safe Pay, etc). De asemenea, ar trebui mereu să avem si opțiunea platii prin virament bancar, ordin de plata sau la livrare, cu bani lichizi.

4. Retur

Trebuie mereu sa avem oportunitatea, ca in caz de defecțiune tehnică a unui produs ( garanție ) sau pur si simplu daca nu suntem mulțumiți de un produs, sa avem 30 zile minim pentru a îl returna si sa primim suma înapoi pe card (sau înlocuirea produsului cu unul nou). Trebuie să fim atenți ai sa citim condițiile returnării produselor atunci când facem comanda, pentru că diferă de la site la site.( Ar trebui să găsim toate informațiile pe pagina produsului sau în cel mai rău caz în o secțiune separată a site ului unde găsim o largă rubrica de termeni si condiții).

5. Review-uri

Produsele in sine ar trebui să aibă în primul rând si o secțiune unde cumpărătorii precedenți își pot lăsa părerea intr-un comentariu si pot să dea o nota produsului de la 1 la 10 sau de la 1 la 5. Această secțiune ar trebui sa fie obligatorie pentru orice reseller sau producător, si este ceva care noua ca si cumpărători ne crește încrederea în produsul respectiv. De asemenea, putem cauta si pe alte site-uri, forumuri, bloguri, păreri despre magazinul online pe care îl cercetăm.

In concluzie: mereu ne asigurăm de certificatele valabile ale site-ului ( de asemenea, de cele https si SSL).

  • Verificăm metodele de plată sa fie de încredere pentru plățile bancare din aplicația mobilă. (2FA prin mesaj sau amprenta )
  • Căutăm păreri si experiențe ale altor cumpărători.
  • In final verificăm politica pentru retur si nu în ultimul rând putem suna la un număr de contact care este obligatoriu a se găsi la secțiunea de contact.
  • Livrarea gratuita este un plus, dar trebuie câteva ore de cercetare pentru a găsi cu adevărat un raport profitabil produs-livrare si pentru a găsi producător de încredere.
[mai mult...]