Verificare aplicare Group Policy specific, setari si status

Preinstalarea aplicațiilor folosind DISM

De foarte multe ori este nevoie de instalarea:
1. acelorași drivere pe PC-uri ce au aceeași configurație, componente. De exemplu, placa de baza, placa de sunet, placa video, placa de rețea de internet, cele mai întâlnite cazuri sunt la companii, firme, organizații sau diverse grupuri ce folosesc același tip de echipament achiziționat;
2. și/sau kituri pe pc-uri ce nu au neapărat aceeași configurație, însă toți angajații lucrează cu ele, când un grup sau departament lucrează cu același pachet de programe.

De asemenea, pentru reinstalarea sistemului de operare pe același echipament aceasta soluție devine foarte utila pentru ca este mult mai rapida, economisind timp pentru departamentul IT, implicit profit pentru companii.

[mai mult...]

FIX: Sunetul nu functioneaza intr-o sesiune remote de Ubuntu prin xRDP

Pentru cei care folosesc RDP ca sa se conecteze la o sesiune Linux, dupa ce in prealabil au instalat xRDP pe Linux (ex. Ubuntu), pot constata ca sunetul nu functioneaza intotdeauna.

In mod normal, in interfata Desktop a Ubuntu, la Settings > Sound, in dreptul Output Device, ar trebui sa apara in felul urmator:

 

Insa in cazul in care norocul nu iti surade, la Input Device, vei vedea urmatorul lucru:

Acest Dummy Output este indicatorul ca sunetul nu va functiona.

[mai mult...]

Cont local blocat.Cum recuperam datele de pe desktop?

Varianta 1

Pentru aceasta situatie, cea mai rapida rezolvare este copierea datelor prin retea, pe alt pc din aceeasi retea. Insa, atentie! Se poate realiza doar cu ajutorul unui user cu drepturi de administrator de retea, sau de pe orice cont, daca se cunoaste parola userului blocat!

Accesarea computerului ce are contul local blocat se face astfel:
1. – de pe un al 2-lea laptop/desktop aflat in aceeasi retea (lan sau wireless) se deschide un file explorer (de ex: my computer sau orice folder);
2. – se sterge linkul locatiei de deasupra si se introduce linkul de forma:
\\nume computer\c$

Explicatii: nume computer este exact numele pc-ului ce are contul blocat, iar C partitia sau D$; E$; F$, etc, in functie de partitia ce se doreste a fi accesata.
De regula, datele desktop ale userului se gasesc in \\nume pc\C$\Users\nume user\desktop, insa, uneori mai sunt date salvate si in alte partitii.

Accesarea fiserelor se face rapid, daca contul de pe care se acceseaza este administrator de retea. Cum am spus la inceput, putem face asta si de pe orice user introducand numele userului blocat si parola userului blocat, aceasta din urma situatie fiind putin probabila, dat fiind faptul ca, de regula, tocmai necunoasterea parolei userului local si introducerea ei gresit in mod repetat, a condus la aceasta blocare.

Varianta 2

Aceasta este valabila doar daca hardul cu user blocat nu a avut bitlocker instalat, sau se cunoaste recovery key-ul pentru a debloca hardul.

Se scoate hardul pc-ului blocat si se introduce intr-un alt pc prin cablu sata-usb, sau direct intr-un desktop, folosind cablu sata de date si cablu sata de alimentare curent de la sursa.

In momentul accesarii locatiei hardului pe care este de regula, salvat userul (adica partitia C:\users, care va aparea cu alta litera, datorita faptului ca litera C se pastreaza de catre hardul principal al pc-ului si va fi asignata urmatoarea litera disponibila), se va cere confirmare de accesare la folderul userului, unde se va actiona cu butonul de confirmare YES, pentru a acorda drept de acces asupra fisierelor altui user.

Varianta 3

La fel ca si in varianta 2, aceasta este valabila doar daca hardul cu user blocat nu a avut bitlocker instalat, sau se cunoaste recovery key-ul pentru a debloca hardul.

Se poate accesa userul de pe hard cu ajutorul unui stick cu windows butabil, sau live usb stick, cum este folosit in termeni tehnici, asta insemnand sa aveti un stick cu windows 7, 10 sau alt sistem de operare, poate fi si linux, deja instalat.
Dupa accesarea partiei se repeta pasii din varianta 2.

[mai mult...]

Creare Cluster Failover

Se aplică la: Windows Server 2019, Windows Server 2016, Windows Server 2012 R2 și Windows Server 2012

Acest subiect arată cum se poate crea un cluster de reîncărcare prin utilizarea snap-in-ului Failover Cluster Manager sau Windows PowerShell. Subiectul acoperă o implementare tipică, în care obiectele de computer pentru cluster și rolurile sale asociate sunt create în Active Directory Domain Services (AD DS). Dacă implementați un cluster de spațiu de stocare direct, consultați în schimb implementarea spațiilor de stocare directe.

Puteți, de asemenea, să implementați un cluster detașat Active Directory. Această metodă de implementare vă permite să creați un cluster de reîncărcare fără permisiuni pentru a crea obiecte de computer în AD DS sau necesitatea de a solicita ca obiectele computerului să fie prestabilite în AD DS. Această opțiune este disponibilă doar prin Windows PowerShell și este recomandată numai pentru scenarii specifice. Pentru mai multe informații, consultați Implementarea unui cluster activ în directorul activ.

[mai mult...]

Setare utilizatori de tip user pentru acces remote desktop in Windows 2008/2012 Server

Ne lovim uneori de necesitatea de a ne conecta remote desktop la un server, dar bineinteles, unii useri nu ar trebui sa aiba rol de administrator, pentru a putea face acest lucru, stiut fiind faptul ca userii de tip administrator au implicit acces remote desktop.

Nu voi intra in detaliu, despre ce anume trebuie facut ca serverul sa poata fi contactat remote(port forwarding, activare acces remote), ci pur si simplu doar pasii de a da drepturi de conectare remote desktop unui utilizator cu drepturi de user.

[mai mult...]

How to see Resultant set of Policy applied to Domain computer or user via CMD

Start a command prompt by typing CMD in start , using windows key +x and selecting Command Prompt from the menu or windows key +r and typing CMD. Now type “gpresult /h filename” or “gpresult /x filename” and wait for the process to finish.

/h parameter saves the report as a .html file, while /x saves the report as a .xml file.

Now go to C:WindowsSystem32 and look for the file you saved the report to.

 

[mai mult...]