Configurare program

Remedierea problemelor cu imprimarea și conectarea imprimantei în Windows 11

Începeți prin a rula depanatorul automat de imprimantă în aplicația Ajutor. Obțineți Ajutor rulează automat diagnosticarea și efectuează pașii corecți pentru a remedia majoritatea problemelor cu imprimanta. Uneori, ciclul de alimentare al imprimantei poate rezolva problema. Închideți imprimanta și deconectați-o, așteptați 30 de secunde, conectați din nou imprimanta, apoi reporniți imprimanta.

Dacă imprimanta tot nu funcționează, continuați cu pasul 2.

Verificați cablurile (pentru imprimantele cu fir).Asigurați-vă că ați conectat corect cablul USB al imprimantei de la imprimantă la PC.

Verificați conexiunea wireless (pentru imprimantele wireless). Alegeți una dintre următoarele variante:

  • Asigurați-vă că opțiunea wireless a imprimantei este activată și disponibilă. Multe imprimante au un buton care afișează o pictogramă wireless albastră atunci când este disponibilă o opțiune de conexiune wireless pentru imprimantă. Pentru a afla unde se află acest buton pe imprimantă și pentru a găsi instrucțiuni despre cum să-l activați, consultați instrucțiunile livrate împreună cu imprimanta sau consultați site-ul producătorului pentru instrucțiuni.
  • Rulați testul de conectivitate wireless al imprimantei. Multe imprimante au o opțiune de meniu pentru a testa conectivitatea wireless a imprimantei. Citiți instrucțiunile livrate cu imprimanta sau consultați site-ul web al producătorului imprimantei pentru instrucțiuni despre cum să procedați.
  • Dacă după toate acestea încă întâmpinați probleme, este posibil ca PC-ul să nu se conecteze la rețeaua wireless.
  • Dacă întâmpinați probleme la conectarea la o imprimantă Bluetooth, consultați Remedierea problemelor cu Bluetooth în Windows.

Note: 

  • Dacă utilizați puncte de acces wireless, extendere sau mai multe rutere wireless cu SSID-uri separate, asigurați-vă că sunteți conectat la aceeași rețea ca imprimanta pentru PC-ul dvs.
  • Dacă starea imprimantei afișează „Imprimantă în stare de eroare”, poate exista o problemă cu imprimanta în sine.  Dacă acești primii doi pași nu au remediat eroarea, verificați dacă imprimanta nu are hârtie sau cerneală și asigurați-vă că nu este deschisă husa și că hârtia nu este blocată.

Dacă imprimanta tot nu funcționează, continuați cu pasul 3. Încercați să eliminați și să reinstalați imprimanta.

Eliminați imprimanta

  1. Selectați butonul Start  , apoi selectați Setări  > Dispozitive & Bluetooth > Imprimante & scanere
  2. Selectați imprimanta pe care doriți să o dezinstalați.
  3. Selectați butonul Eliminare . Apoi confirmați că doriți să eliminați acest dispozitiv, selectând Da.

Reinstalați imprimanta

Dacă imprimanta este pornită și conectată la rețea, Windows ar trebui să o găsească cu ușurință. Imprimantele disponibile pot include toate imprimantele dintr-o rețea, cum ar fi imprimantele Bluetooth și wireless sau imprimantele care sunt conectate la alt computer și partajate pe rețea. Instalarea unor imprimante poate necesita permisiune. Pentru a reinstala imprimanta, urmați acești pași:

  1. Selectați butonul Start  , apoi selectați Setări  > Dispozitive & Bluetooth > Imprimante & scanere .
  2. Asigurați-vă că imprimanta este deschisă și conectată.  Apoi selectați butonul Adăugare dispozitiv (sau Reîmprospătare).
  3. Așteptați un moment în timp ce Windows caută imprimantele conectate la dispozitiv (local sau wireless).  Windows va afișa apoi o listă de imprimante conectate la dispozitivul dvs.  Dacă vedeți imprimanta în listă, selectați butonul Adăugare dispozitiv pentru imprimantă.  Dacă nu vedeți dispozitivul în listă, selectați Adăugare manuală.

Note: 

  • Dacă utilizați puncte de acces wireless, extendere sau mai multe routere wireless cu SSID-uri separate, asigurați-vă că sunteți conectat la aceeași rețea ca imprimanta pentru PC-ul dvs să o găsească și să o instaleze.
  • Dacă aveți o nouă imprimantă wireless care nu a fost adăugată la rețeaua de domiciliu, citiți instrucțiunile livrate cu imprimanta și consultați site-ul producătorului imprimantei pentru a afla mai multe și a obține software actualizat pentru imprimanta dvs.

Sfat: Puteți imprima o pagină de test, pentru a vă asigura că imprimanta funcționează corect. Dacă ați instalat imprimanta, dar aceasta nu funcționează, consultați site-ul web al producătorului pentru informații de depanare sau actualizări pentru driver.

Reinstalarea manuală a imprimantei

Dacă sistemul nu poate instala imprimanta automat, o puteți reinstala manual. Atunci când selectați Adăugare manuală, veți vedea cinci opțiuni pentru Găsirea unei imprimante după alte opțiuni.  Selectați opțiunea care se aplică cel mai bine pentru situația dvs., apoi urmați pașii furnizați.  Toate opțiunile se pot aplica pentru o imprimantă conectată wireless sau prin rețea.  Totuși, dacă imprimanta este conectată direct la computer local, selectați Adăugați o imprimantă locală sau o imprimantă de rețea cu setări manuale , apoi selectați Următorul.

Reinstalarea manuală a unei imprimante locale

După ce selectați Adăugați o imprimantă locală sau o imprimantă de rețea cu setări manuale, urmați acești pași:

  1. Selectați Utilizați un port existent , apoi selectați portul la care este conectată imprimanta.  Apoi selectați Următorul. Dacă imprimanta este conectată prin USB, selectați-o din listă. Există, de asemenea, opțiuni pentru porturi paralele (LPT) și seriale (COM).
  2. Acum veți vedea opțiunile de instalare a driverului imprimantei. Dacă imprimanta a fost livrată cu un disc care include driverul, selectați Disc disponibil. În caz contrar, selectați Windows Update.
  3. Așteptați în timp ce Windows actualizează lista de imprimante.  Apoi selectați producătorul imprimantei din coloana din stânga și modelul imprimantei din coloana din dreapta. Apoi selectați Următorul.

    Notă: Dacă există mai multe versiuni ale unui driver pentru dispozitivul dvs., este posibil să fiți întrebat ce versiune de driver să utilizați.  În majoritatea cazurilor, ar trebui să selectați Înlocuiți driverul curent. Totuși, dacă sunteți sigur că driverul instalat este corect, selectați Utilizați driverul instalat în prezent.

  4. Tastați un nume pentru imprimantă, apoi selectați Următorul. Acest nume este doar pentru referința dvs. personală, așa că puteți alege orice nume preferați.
  5. Selectați Nu se partajează această imprimantă. (Dacă doriți să partajați imprimanta cu alte dispozitive din rețea, selectați Partajați această imprimantă și introduceți numele și locația.) Selectați Următorul.
  6. Selectați Imprimați o pagină de test pentru a confirma că imprimanta funcționează, apoi selectați Terminare.

Dacă imprimanta tot nu funcționează, continuați cu pasul 4.

Majoritatea imprimantelor necesită cel mai recent driver pentru a funcționa bine.Dacă imprimanta tot nu funcționează după ce instalați cel mai recent driver pentru aceasta, continuați cu pasul 5.

Dacă pasul de depanare anterior nu a reușit, ar putea fi necesar să ștergeți fișierele derulatorului și să reporniți serviciul derulatorului. Derulatorul de imprimare este un fișier care gestionează procesul de imprimare. Pentru a goli și a reseta derulatorul de imprimare:

  1. În caseta de căutare din bara de activități, tastați servicii, apoi selectați Servicii în lista de rezultate.
  2. Selectați fila Standarde, apoi faceți dublu clic pe Derulator de imprimare în lista de servicii.
  3. Selectați Oprire, apoi selectați OK.
  4. În caseta de căutare din bara de activități, introduceți %WINDIR%\system32\spool\printers, selectați %WINDIR%\system32\spool\PRINTERS în lista de rezultate, apoi ștergeți toate fișierele din folder.
  5. În caseta de căutare din bara de activități, căutați servicii, apoi selectați Servicii în lista de rezultate.
  6. Selectați fila Standarde și faceți dublu clic pe Derulator de imprimare în lista de servicii.
  7. Selectați Start, selectați Automat în caseta Tip pornire și apoi selectați OK.
[mai mult...]

How to configure Virtual desktops in Windows 10

Windows 10 allow you to add multiple desktops while using the OS. With the help of multiple virtual desktop windows, it becomes easier for you to work on more than one application simultaneously. Since many applications require that you use then in full screen mode (otherwise many of their options remain hidden or inaccessible), by adding a couple of virtual desktops on your Windows 10 computer, you can work on many applications simultaneously without minimizing or closing a single one.

[mai mult...]

How to install the correct drivers for TP-Link WN722N on Kali Linux

TP-Link WN722N is a budget-friendly Wi-Fi adapter with Monitor&Packet injection capabilities for pen-testing enthusiasts, but if you don’t install the correct drivers you would not have acces to these tools.

Bellow are the steps to clean-install the correct drivers.

Step1:- Open Terminal and run update command.

sudo apt update

Step2:- Now run upgrade command.

sudo apt upgrade -y

Step3:- Now run the command to install the drivers.

sudo apt install realtek-rtl8188eus*

Step4:- Now run the following command to enable monitor mode.

sudo airmon-ng start wlan0

Step5:- Lets check if injection is enabled by running following command.

sudo aireplay -ng — test wlan0

Now, bellow are the steps for updating the already installed drivers (if it is the case) to activate those 2 features. Use these commands to get the adapter working on Kali for packet injection and monitoring:

sudo apt update
sudo apt upgrade
sudo apt install bc
sudo apt-get install build-essential 
sudo apt-get install libelf-dev 

If the below command shows errors try “sudo apt dist-upgrade” and execute the given below command

sudo apt-get install linux-headers-`uname -r`
sudo apt install dkms
sudo rmmod r8188eu.ko
git clone https://github.com/aircrack-ng/rtl8188eus
cd rtl8188eus
sudo -i
echo "blacklist r8188eu" > "/etc/modprobe.d/realtek.conf"
exit
sudo reboot
sudo apt update
cd rtl8188eus
sudo make
sudo make install
sudo modprobe 8188eu

To enable Monitor mode and test packet injection:

sudo ifconfig wlan0 down
sudo airmon-ng check kill
sudo iwconfig wlan0 mode monitor
sudo ifconfig wlan0 up
iwconfig                             
sudo aireplay-ng --test wlan0
[mai mult...]

Cum securizați VPS-ul Linux – Hardening SSH

Când este implementat un nou vpsie bazat pe Linux, acesta va avea fișier de configurare SSH implicit. Aceasta înseamnă că serverul SSH ascultă pe portul TCP 22 și acceptă autentificarea bazată pe parolă.

Pentru a găsi sisteme cu portul SSH deschis pe internet, atacatorii trimit un pachet TCP SYN la o gamă largă de adrese IP. Adresele IP care returnează un pachet SYN+ACK sunt păstrate într-o listă de server pentru a forța în continuare o pereche nume de utilizator + parolă.

În primul rând, dacă vă puteți conecta la porturi TCP mai înalte de la conexiunea(ele) la internet la destinații de pe internet, în special serverul VPS, atunci mai întâi schimbați portul de ascultare SSH cu unul mai înalt. !!! Rețineți că acest pas trebuie făcut numai după ce v-ați asigurat că vă puteți accesa VPSie prin consola web pentru a evita blocarea dvs.!!!

După cum sa menționat anterior, atacatorii trimit un pachet TCP SYN către portul de destinație 22 către o gamă largă de IP-uri. Serverul dvs. nu va răspunde dacă SSH ascultă alt port.

Pentru a realiza acest lucru, localizați sshd_config (atât pe CentOS, cât și pe Debian, se află în directorul „/etc/ssh”), editați-l și modificați sau decomentați directiva „ListenAddress” la ceva de genul „ListenAddress 0.0.0.0:10022” .

Mai multe despre această directivă. În termeni de rețea Unix și Linux, adresa de 32 de octeți, toți zero, „0.0.0.0” se referă la toate adresele locale/toate interfețele locale. Dacă știți ce faceți, puteți fie să utilizați acest lucru, fie să fiți foarte precis cu privire la adresa IP pe care doriți să asculte serverul dvs. SSH. Iată un alt exemplu pentru a-l face să asculte o anumită adresă IP „ListenAddress 10.1.1.53:10022”.

Salvați fișierul de configurare și verificați:

# lsof -Pni :10022
COMMAND PID USER FD TYPE DEVICE SIZE/OFF NODE NAME
sshd 14035 root 3u IPv4 182063 0t0 TCP 10.1.1.53:10022 (LISTEN)

Cele de mai sus confirmă că comanda „sshd” cu ID de proces 14035, descriptorul de fișier numărul 3u ascultă pe IP 10.1.1.53 și portul 10022 (port non-standard pentru SSH). Socket-ul este de tip IPv4.

Cele de mai sus sunt doar un exemplu. Ar trebui să utilizați IP-ul atribuit pe interfața destinată procesării conexiunilor SSH de intrare.

Un al doilea instrument de cea mai bună practică este dezactivarea autentificarea prin parolă în SSH. Acest lucru vă lasă doar opțiunea (securizată) de a vă autentifica numai folosind cheile ssh.

Crearea și implementarea cheilor ssh nu este scopul acestui articol (ci unul viitor), așa că voi presupune că acest pas a fost finalizat. Iată ce trebuie schimbat în fișierul „sshd_config”:

...
RSAAuthentication yes
PubkeyAuthentication yes
AuthorizedKeysFile %h/.ssh/authorized_keys
...
PasswordAuthentication no
...

Primele trei directive permit autentificarea RSA și permit fișierului authorized_keys să dețină chei publice. Când este implementată autentificarea SSH RSA, rețineți că serverul SSH păstrează ÎNTOTDEAUNA cheia publică, iar utilizatorul deține cheia privată. De aceea, este responsabilitatea utilizatorului să o păstreze în siguranță și să raporteze pierderea sau mai rău, iar responsabilitatea administratorului de a reacționa și de a elimina cheia publică dacă cheia privată corespunzătoare a fost compromisă.

Acum, pentru a confirma cele de mai sus, voi încerca să fac ssh la localhost:

$ ssh localhost
ssh: connect to host localhost port 22: Connection refused

Portul 22 nu mai este deschis

$ ssh localhost -p 10022
ssh: connect to host localhost port 10022: Connection refused

Nici portul 10022 nu funcționează. De ce? Deoarece SSH ascultă o anumită adresă IP:

$ ssh 10.1.1.53 -p 10022
Permission denied (publickey).

Bine. Deci nu mă mai pot autentifica la portul 22 și nu mă pot autentifica folosind parole.Pentru a configura o parolă rădăcină pentru serverele mysql, trebuie să aveți un server mysql care rulează, prin urmare trebuie să rulați următoarea comandă:

#service mysqld restart

Acum, deoarece sunteți sigur că ați repornit cu succes serverul, puteți verifica dacă serverul dvs. mysql rulează, rulând un netstat pe Linux.

#netstat -ntlp

Aceasta vă va afișa toate aplicațiile care ascultă pe serverul dvs. Ieșirea ar trebui să arate cam așa:

# netstat -ntlp
Active Internet connections (only servers)
Proto Recv-Q Send-Q Local Address           Foreign Address         State       PID/Program name
tcp        0      0 127.0.0.1:3306          0.0.0.0:*               LISTEN      960/mysqld      
tcp        0      0 0.0.0.0:80              0.0.0.0:*               LISTEN      904/nginx       
tcp        0      0 0.0.0.0:22              0.0.0.0:*               LISTEN      876/sshd        
tcp6       0      0 :::80                   :::*                    LISTEN      904/nginx       
tcp6       0      0 :::22                   :::*                    LISTEN      876/sshd        

Serverele Mysql rulează implicit pe portul 3306, prin urmare, dacă vedeți că portul 3306 ascultă, sunteți gata. Următorul pas este să setați parola root, astfel încât nimeni să nu aibă acces fără parolă la bazele de date. Veți face asta folosind următoarea comandă:

#mysqladmin -u root password 'some_very_hard_and_complicated_password'

Pentru a verifica dacă parola a fost configurată, vă puteți autentifica la baza de date mysql:

#mysql -u root -p
Enter password:
Welcome to the MySQL monitor.  Commands end with ; or \g.
Your MySQL connection id is 39
Server version: 5.5.37-0ubuntu0.14.04.1 (Ubuntu)

Copyright (c) 2000, 2014, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved.

Oracle is a registered trademark of Oracle Corporation and/or its
affiliates. Other names may be trademarks of their respective
owners.

Type 'help;' or '\h' for help. Type '\c' to clear the current input statement.

mysql> 

Când vi se solicită parola, utilizați parola pe care ați configurat-o la pasul anterior. Pentru a părăsi promptul mysql, trebuie doar să tastați ieșire sau \q.

În cazul în care ați pierdut/uitat parola de root mysql, o puteți reseta. Pentru aceasta, va trebui să opriți serverul mysql și să-l porniți în modul sigur.

#service mysqld stop
#mysqld_safe --skip-grant-tables

Ar trebui să vedeți serverul mysql pornit și să vă puteți conecta fără o parolă la el. Acum conectați-vă la baza de date mysql și rulați următoarea interogare pentru a vă reseta parola mysql:

#mysql --user=root mysql
mysql> update user set Password=PASSWORD('new-password') where user='root';
mysql> flush privileges;
mysql> exit;

Opriți serviciul mysql care rulează și porniți-l normal.

#killall -9 mysqld_safe
#service mysqld start

Acum parola mysql a fost resetată și vă puteți conecta în siguranță la baza de date cu noua parolă.

De fapt, puteți încerca acești pași de server MySQL pe platforma noastră în câteva minute utilizând PCS (Soluția Cloud Privată) care vă permite să aveți VPSie(e) într-o rețea privată – NAT – Port forward – control trafic pentru intrare și ieșire – gateway multiple IP-uri pe care le-ați putea folosi pentru echilibrarea încărcăturii și failover.

[mai mult...]