Cum rezolvi problema: Wi-Fi-ul se deconectează frecvent sau are viteză foarte mică

Configurare noua (How To)

Situatie

Conexiunea Wi-Fi funcționează, dar semnalul cade frecvent, paginile se încarcă greu sau viteza este foarte mică față de cea oferită de furnizorul de internet. Alte dispozitive din casă pot funcționa normal.

Solutie

  1. Mută-te mai aproape de router

    • Obstacole precum pereți groși, mobilier sau aparate electronice pot slăbi semnalul.

    • Testează conexiunea stând cât mai aproape de router.

  2. Repornește routerul și laptopul/PC-ul

    • O simplă repornire poate rezolva temporar probleme de congestie sau cache corupt în router.

  3. Schimbă frecvența Wi-Fi (2.4 GHz vs 5 GHz)

    • Dacă routerul suportă 5 GHz, conectează-te la acea rețea (mai rapidă, dar rază mai mică).

    • 2.4 GHz este mai stabil la distanțe mari, dar poate fi aglomerat.

  4. Evită interferențele

    • Electrocasnice ca microundele, telefoanele fără fir sau camerele de supraveghere pot interfera cu Wi-Fi-ul.

    • Evită să ții routerul lângă astfel de dispozitive.

  5. Actualizează driverele adaptorului Wi-Fi

    • Deschide Device Manager, extinde Network adapters, click dreapta pe adaptorul Wi-Fi și selectează Update driver.

    • Asigură-te că ai ultimele actualizări Windows instalate.

  6. Modifică setările de gestionare a energiei

    • În Device Manager, click dreapta pe adaptorul Wi-Fi > Properties > Power Management.

    • Debifează opțiunea Allow the computer to turn off this device to save power.

  7. Setează un canal Wi-Fi mai liber pe router

    • Conectează-te la interfața routerului (de obicei http://192.168.0.1 sau http://192.168.1.1).

    • Caută opțiunea Channel și setează manual un canal mai puțin aglomerat (ex: 1, 6 sau 11 pentru 2.4 GHz).

    • Poți folosi aplicații ca WiFi Analyzer pe telefon pentru a identifica cel mai liber canal.

  8. Dezactivează temporar firewall/antivirusul

    • Uneori, soluțiile de securitate pot bloca traficul sau încetini conexiunea.

    • Dezactivează-le temporar pentru a vedea dacă viteza se îmbunătățește (apoi reactivează-le).

  9. Testează viteza pe un alt dispozitiv

    • Dacă doar un singur laptop are problema, cauza este cel mai probabil locală (driver, setări, hardware).

    • Dacă și alte dispozitive sunt afectate, problema este la router sau la conexiunea ISP.

  10. Folosește un adaptor Wi-Fi extern (USB)

  • Dacă adaptorul intern are probleme sau este vechi, un adaptor USB modern poate îmbunătăți semnificativ conexiunea.

Tip solutie

Permanent

Voteaza

(0 din 3 persoane apreciaza acest articol)

Despre Autor

Leave A Comment?