Cum rezolvi problema:microfonul nu funcționează în aplicații precum Zoom, Teams sau Skype

Configurare noua (How To)

Situatie

Microfonul este conectat corect, dar nu este detectat sau nu funcționează în aplicații de videoconferință. Ceilalți participanți nu te aud deloc sau sunetul este întrerupt.

Solutie

  • Verifică conexiunea fizică
      • Dacă este microfon cu mufă jack sau USB, asigură-te că este bine introdus

      • Încearcă o altă mufă (ex: față vs spate la desktop) sau alt port USB.

  • Setează microfonul ca implicit
      • Click dreapta pe iconița de sunet > Sounds > tabul Recording

      • Selectează microfonul dorit și apasă Set Default

      • Vorbește și vezi dacă se mișcă bara verde de volum.

  • Permite accesul aplicațiilor la microfon
      • Mergi la Settings > Privacy > Microphone

      • Asigură-te că este activată opțiunea Allow apps to access your microphone

      • Activează și pentru aplicațiile specifice (ex: Zoom, Microsoft Teams etc.).

  • Verifică setările din aplicație
      • În Zoom, Teams, Skype etc., mergi la Settings > Audio și selectează manual microfonul dorit

      • Fă un test audio dacă aplicația oferă această opțiune.

  • Dezactivează opțiunea „Allow exclusive control”
      • În Sounds > Recording, selectează microfonul > Properties > Advanced

      • Debifează Allow applications to take exclusive control of this device

      • Apasă OK și testează din nou.

  • Verifică dacă microfonul este dezactivat din Device Manager
      • Apasă Win + X > Device Manager > Audio inputs and outputs

      • Dacă microfonul apare acolo, dar este dezactivat, click dreapta și selectează Enable

      • Dacă nu apare deloc, reconectează-l și caută modificări hardware (click dreapta pe root și Scan for hardware changes).

  • Actualizează driverul audio
      • În Device Manager, click dreapta pe microfon și selectează Update driver

      • Sau descarcă manual driverul de pe site-ul producătorului plăcii de bază/laptopului.

  • Testează cu altă aplicație
      • Deschide aplicația Voice Recorder din Windows și înregistrează ceva

      • Dacă funcționează aici, problema este strict legată de aplicația principală (Zoom, Teams etc.).

Tip solutie

Permanent

Voteaza

(2 din 8 persoane apreciaza acest articol)

Despre Autor

Leave A Comment?