Situatie
Microfonul este conectat corect, dar nu este detectat sau nu funcționează în aplicații de videoconferință. Ceilalți participanți nu te aud deloc sau sunetul este întrerupt.
Solutie
- Verifică conexiunea fizică
-
-
Dacă este microfon cu mufă jack sau USB, asigură-te că este bine introdus
-
Încearcă o altă mufă (ex: față vs spate la desktop) sau alt port USB.
-
-
- Setează microfonul ca implicit
-
-
Click dreapta pe iconița de sunet > Sounds > tabul Recording
-
Selectează microfonul dorit și apasă Set Default
-
Vorbește și vezi dacă se mișcă bara verde de volum.
-
-
- Permite accesul aplicațiilor la microfon
-
-
Mergi la Settings > Privacy > Microphone
-
Asigură-te că este activată opțiunea Allow apps to access your microphone
-
Activează și pentru aplicațiile specifice (ex: Zoom, Microsoft Teams etc.).
-
-
- Verifică setările din aplicație
-
-
În Zoom, Teams, Skype etc., mergi la Settings > Audio și selectează manual microfonul dorit
-
Fă un test audio dacă aplicația oferă această opțiune.
-
-
- Dezactivează opțiunea „Allow exclusive control”
-
-
În Sounds > Recording, selectează microfonul > Properties > Advanced
-
Debifează Allow applications to take exclusive control of this device
-
Apasă OK și testează din nou.
-
-
- Verifică dacă microfonul este dezactivat din Device Manager
-
-
Apasă Win + X > Device Manager > Audio inputs and outputs
-
Dacă microfonul apare acolo, dar este dezactivat, click dreapta și selectează Enable
-
Dacă nu apare deloc, reconectează-l și caută modificări hardware (click dreapta pe root și Scan for hardware changes).
-
-
- Actualizează driverul audio
-
-
În Device Manager, click dreapta pe microfon și selectează Update driver
-
Sau descarcă manual driverul de pe site-ul producătorului plăcii de bază/laptopului.
-
-
- Testează cu altă aplicație
-
-
-
Deschide aplicația Voice Recorder din Windows și înregistrează ceva
-
Dacă funcționează aici, problema este strict legată de aplicația principală (Zoom, Teams etc.).
-
-
Leave A Comment?