Eroare bsod 0x0000000A (IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL)

Rezolvare problema (Fix IT)

Situatie

Este posibil să primiți un mesaj de eroare Stop cu următorul format în timpul instalării sau după instalarea Windows:
Stop: 0x0000000A (parametru1, parametru2, parametru3, parametru4)
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
*** Address x has base at x – numefișier
În acest mesaj de eroare Stop, fiecare parametru este un număr hexazecimal care face referire la o problemă specifică:
Parametrul 1 – O adresă la care s-a făcut referire în mod incorect.
Parametrul 2 – Un IRQL care a fost necesar pentru accesarea memoriei.
Parametrul 3 – Tipul de acces, unde 0 indică o operațiune de citire iar 1 una de scriere.
Parametrul 4 – Adresa instrucțiunii care a făcut referire la memorie în parametrul 1.
De exemplu:
STOP 0x0000000A (0xBFD14AAC, 0x000000FF, 0x00000000, 0x8000F67C)
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
***Address 8000f67c has base at 80001000 – hal.dll

 

Simptome

Acest mesaj de eroare de tip Stop se produce de obicei în timpul instalării, când a avut loc o încercare în modul kernel de accesare a memoriei paginabile la un nivel prea înalt de solicitare de proces intern (IRQL). De obicei, această eroare se produce când un driver utilizează o adresă de memorie incorectă. Alte cauze posibile pentru această eroare sunt un driver de unitate incompatibil, o problemă generală hardware sau software incompatibil.

Solutie

Pasi de urmat

Când se produce acest mesaj de eroare Stop, încercați mai întâi să rezolvați problema utilizând instrumentul Raportare erori Windows, care se afișează automat când se produce o eroare. Instrumentul de raportare trimite un raport de eroare la Microsoft și vă raportează imediat o remediere sau o soluționare. Dacă nu este disponibilă nicio remediere sau soluționare sau dacă remedierea sau soluționarea raportate de instrument nu rezolvă eroarea, urmați metodele din secțiunea „Depanare complexă”.

Această secțiune conține două secțiuni de depanare complexă:

  • Dacă eroarea se produce în timpul instalării, accesați secțiunea „Eroarea se produce în timpul instalării Windows”.
  • Dacă eroarea se produce după instalarea Windows, accesați secțiunea „Eroarea se produce după instalarea Windows”.

Dacă primiți un mesaj de eroare „Stop: 0x0000000A” în timpul instalării Windows, poate exista o problemă cu componentele hardware instalate pe computer. Mai întâi, asigurați-vă că hardware-ul dvs. este compatibil cu Windows urmând linkul din secțiunea „Asigurați-vă că sunt compatibile componentele hardware”. În cazul în care componentele dvs. hardware sunt compatibile, pentru a le depana urmaţi procedurile din secţiunea„În cazul în care componentele hardware sunt compatibile, căutaţi alte cauze ale problemelor hardware”.

Asiguraţi-vă că sunt compatibile componentele hardware

Pentru informaţii suplimentare, consultaţi subiectul „Check System Compatibility” (Verificaţi compatibilitatea sistemului) de pe CD-ul sau DVD-ul de instalare Windows pentru a afla informaţii despre eventualele incompatibilităţi software şi hardware.

Dacă sunt compatibile componentele hardware, căutați alte probleme de hardware

Această secțiune oferă șapte metode care se pot utiliza pentru a depana și găsi problema, examinând componentele hardware pentru a găsi probleme potențiale.

Avertisment Acest articol conține pași care pot implica modificarea setărilor BIOS sau CMOS și care pot necesita efectuarea de modificări fizice asupra componentelor hardware ale computerului. Modificările incorecte în BIOS-ul computerului pot provoca probleme grave. Microsoft nu poate garanta rezolvarea problemelor provocate de modificările făcute în BIOS. Modificați setările BIOS pe propriul risc. Dacă doriți ajutor în oricare dintre aceste etape, contactați producătorul componentelor hardware. Efectuarea de modificări în BIOS sau hardware pot anula garanția. Dacă nu doriți să faceți modificări asupra componentelor hardware ale computerului, apelați la un centru de reparații.

Înainte să începeți

Asigurați-vă că aveți disponibil CD-ul sau DVD-ul de instalare Windows. Următoarele metode necesită utilizarea CD-ului sau DVD-ului de instalare Windows pentru a porni computerul.

Materiale sugerate

Înainte să începeți pașii de depanare, se recomandă să aveți la dispoziție următoarele:

  • Documentația de asistență pentru orice dispozitive, adaptoare sau componente hardware adăugate
  • Informațiile de contact pentru orice producători de dispozitive, adaptoare sau componente hardware adăugate

 

Metoda 1: Specificați nivelul de abstractizare hardware (HAL – Hardware Abstraction Layer)

Utilizați această metodă mai întâi pentru a încerca să rezolvați mesajul de eroare Stop.

  1. În timpul pornirii instalării, apăsați F5când se afișează mesajul „Setup is inspecting your computer’s hardware configuration”.
  2. Când vi se solicită, specificați tipul corect de computerului și HAL. De exemplu, dacă aveți un singur procesor, specificați ca HAL „Standard PC”.
  3. Încercați să reinstalați Windows.
    • Dacă această metodă rezolvă mesajul de eroare și instalați cu succes Windows, ați terminat.
    • Dacă acești pași nu rezolvă mesajul de eroare Stop, continuați cu Metoda 2.

Metoda 2: Dezactivați caracteristici din setările CMOS

Utilizați această metodă când metoda 1 nu rezolvă mesajul de eroare Stop.

  1. Dezactivați următoarele caracteristici din setările CMOS ale computerului. Pentru instrucțiuni, consultați documentația hardware-ului sau contactați producătorul.
    • Toate procesele de memorare în cache, inclusiv L2, BIOS, intern/extern și de tip writeback pe controlerele de disc
    • Toate procesele de umbrire
    • Plug and Play
    • Orice caracteristică de protecție anti-virus bazată pe BIOS
  2. Încercați să reinstalați Windows.
    • Dacă se rezolvă mesajul de eroare Stop, continuați cu pasul c.
    • Dacă acești pași nu rezolvă mesajul de eroare Stop, continuați cu Metoda 3.
  3. Găsiți caracteristica ce provoacă eroarea. Pentru aceasta, reactivați fiecare dintre aceste caracteristici una câte una, apoi reporniți computerul după reactivarea fiecăreia.
  4. Dacă identificați o caracteristică problemă, dezactivați-o sau eliminați-o și contactați producătorul pentru rezolva a problema.Dacă nu găsiți problema cu setarea CMOS, dar se rezolvă mesajul de eroare Stop și poate fi pornit computerul în mod normal, atunci este posibil ca o setare să fi împiedicat instalarea. În acest caz, activați setarea după ce instalați Windows și ați terminat.

Metoda 3: Verificați memoria RAM a computerului

Utilizați această metodă când metoda 2 nu rezolvă mesajul de eroare Stop. Dacă aveți nevoie de ajutor cu oricare dintre pașii următori, consultați documentația hardware.

  1. Eliminați memoriile SIMM (RAM) nepotrivite astfel încât toate modulele SIMM să funcționeze la aceeași viteză. De exemplu, 60 nanosecunde (ns) sau 70 ns.
  2. Executați un test de sistem pentru memorie și eliminați orice modul SIMM defect.
  3. Testați prin utilizarea de module SIMM diferite, în cazul în care sunt disponibile.
  4. Încercați să reinstalați Windows.
    • Dacă această metodă rezolvă mesajul de eroare și instalați cu succes Windows, ați terminat.
    • Dacă acești pași nu rezolvă mesajul de eroare Stop, continuați cu Metoda 4.

Metoda 4: Eliminați orice adaptoare și deconectați dispozitivele hardware

Utilizați această metodă când metoda 3 nu rezolvă mesajul de eroare Stop.

  1. Eliminați toate adaptoarele și deconectați toate dispozitivele hardware care nu sunt necesare pentru pornirea computerului și instalarea Windows. Printre ele se numără următoarele adaptoare și dispozitive:
    • Dispozitivele SCSI
    • Dispozitivele IDE
    • Adaptor de rețea
    • Modem intern
    • Placă de sunet
    • Hard diskuri suplimentare (este necesar cel puțin unul pentru realizarea instalării)
    • Unitățile CD sau DVD (dacă instalați de pe hard diskul local)
  2. Încercați să reinstalați Windows.
    • Dacă se rezolvă mesajul de eroare Stop, continuați cu pasul c.
    • Dacă acești pași nu rezolvă mesajul de eroare Stop, continuați cu Metoda 5.
  3. Încercați să găsiți adaptorul sau dispozitivul hardware care provoacă eroarea. După ce reinstalați Windows, reconectați fiecare adaptor sau dispozitiv hardware, pe rând. Reporniți computerul după fiecare reconectare.
  4. Dacă identificați o problemă cu una dintre componentele hardware, deconectați adaptorul sau dispozitivul și contactați furnizorul pentru a rezolva problema.Dacă nu găsiți o problemă cu o componentă hardware, dar se rezolvă mesajul de eroare Stop și poate fi pornit computerul în mod normal, atunci este posibil ca o componentă hardware să fi împiedicat instalarea. În acest caz, reconectați componenta hardware după ce instalați Windows, apoi ați terminat.

Metoda 5: Actualizați driverele SCSI și eliminați orice dispozitive SCSI

Utilizați această metodă când metoda 4 nu rezolvă mesajul de eroare Stop. Dacă aveți nevoie de ajutor cu oricare dintre pașii următori, consultați documentația hardware.

  1. Obțineți cel mai recent driver Windows de la furnizorul echipamentului.
  2. Dezactivați negocierea sincronizării în controlerul SCSI.
  3. Verificați că terminația și ID-urile dispozitivelor SCSI sunt corecte.
  4. Eliminați toate dispozitivele SCSI din lanțul SCSI (cu excepția unui hard disk în cazul în care porniți sau instalați pe o unitate aflată pe acel disc).
  5. Încercați să reinstalați Windows.
    • Dacă se rezolvă mesajul de eroare Stop, continuați cu pasul f.
    • Dacă acești pași nu rezolvă mesajul de eroare Stop, continuați cu Metoda 6.
  6. Încercați să găsiți ce dispozitiv provoacă eroarea. După ce reinstalați Windows, reconectați fiecare dispozitiv SCSI, pe rând. Reporniți computerul după fiecare reconectare.
  7. Dacă identificați o problemă cu un dispozitiv, deconectați dispozitivul SCSI și contactați furnizorul pentru a rezolva problema.Dacă nu găsiți o problemă cu un dispozitiv SCSI, dar se rezolvă mesajul de eroare Stop și poate fi pornit computerul în mod normal, atunci este posibil ca un dispozitiv să fi împiedicat instalarea. În acest caz, reconectați dispozitivul după ce instalați Windows, apoi ați terminat.

Metoda 6: Redefiniți setările IDE și eliminați orice dispozitive IDE

Utilizați această metodă când metoda 5 nu rezolvă mesajul de eroare Stop. Dacă aveți nevoie de ajutor cu oricare dintre pașii următori, consultați documentația hardware.

  1. Definiți portul IDE on-board doar la Primary.
  2. Verificați că setările Master/Subordinate/Only pentru dispozitivele IDE sunt corecte.
  3. Eliminați toate dispozitivele IDE cu excepția hard diskului.
  4. Încercați să reinstalați Windows.
    • Dacă se rezolvă mesajul de eroare Stop, continuați cu pasul e.
    • Dacă acești pași nu rezolvă mesajul de eroare Stop, continuați cu Metoda 7.
  5. Încercați să găsiți ce setare sau dispozitiv IDE provoacă eroarea. După ce reinstalați Windows, reconectați fiecare dispozitiv IDE, pe rând. Reporniți computerul după fiecare reconectare.
  6. Dacă identificați o problemă cu o setare sau un dispozitiv, dezactivați setarea sau dispozitivul IDE și contactați furnizorul pentru a rezolva problema.Dacă nu găsiți o problemă cu o setare sau dispozitiv IDE, dar se rezolvă mesajul de eroare Stop și poate fi pornit computerul în mod normal, atunci este posibil ca o setare sau un dispozitiv să fi împiedicat instalarea. În acest caz, reactivați setarea sau reconectați dispozitivul după ce instalați Windows, apoi ați terminat.

Metoda 7: Consultați-vă cu producătorul pentru găsi problemele cunoscute

Utilizați această metodă ca ultimă măsură, atunci când celelalte metode de găsire a problemei nu au funcționat.

  1. Contactați producătorul computerului sau al plăcii de bază pentru a vedea dacă există probleme cunoscute legate de executarea sau instalarea Windows. Producătorul vă poate ajuta cu următorii pași:
    • Executarea unui program de diagnosticare pe computer.
    • Faceți upgrade pentru sistemul BIOS al computerului, dacă este posibil.
  2. Încercați să reinstalați Windows.

Tip solutie

Permanent

Voteaza

(47 din 105 persoane apreciaza acest articol)

Despre Autor

Leave A Comment?