Situatie
Google a lansat Chrome 114 la sfârșitul lunii mai, cu un nou mod de a citi și câteva caracteristici noi pentru site-uri web. Principala schimbare din această versiune este lansarea completă a Topics API și a tehnologiilor conexe, cunoscute și sub numele de proiectul “Privacy Sandbox”.
Topics API este înlocuitorul preconizat de Google pentru modulele cookie de urmărire încrucișată, care își propune să fie mai sigur, dar care implică în continuare urmărirea dvs. pe web pentru reclame direcționate. Principala diferență constă în faptul că cookie-urile obișnuiau să trimită o mare parte din istoricul de navigare direct către rețelele de publicitate, dar cu Topics API, browserul Chrome analizează singur istoricul și profilul de navigare și vă clasifică în categorii oarecum generalizate (de exemplu, “pisici” sau “tenis”) pe care le pot folosi apoi agenții de publicitate.
Prima încercare a Google de a înlocui cookie-urile cu “Privacy Sandbox” a fost în august 2019, cu o tehnologie numită Federated Learning of Cohorts sau FLoC pe scurt. Nu era prea diferită de Topics API, care se desfășoară acum în Chrome 114, cu excepția faptului că categoriile erau mult mai specifice, până la punctul în care puteau fi utilizate cu ușurință pentru “amprentarea” anumitor utilizatori pe diferite site-uri. FLoC a fost criticat pe larg de Electronic Frontier Foundation, DuckDuckGo a recomandat blocarea funcției, iar majoritatea celorlalte browsere nu au fost interesate să o implementeze. În ianuarie 2022, Google și-a refăcut propunerea în Topics API, care a fost testată în mod limitat în ultimele câteva luni. Aceeași funcționalitate este în curs de dezvoltare și pentru Android.
Chiar dacă API-ul Topics pare a fi mai puțin teribil decât propunerea anterioară a FLoC, în cele din urmă este tot o modalitate de a vă urmări comportamentul online prin intermediul browserului dvs. web și de a furniza aceste date oricărui site sau rețea de publicitate care le solicită. În ianuarie, Google a respins apelurile World Wide Consortium (W3C) de a reproiecta API-ul. Anul trecut, Apple a respins-o oficial pentru utilizarea în browserul web Safari, afirmând într-un fir de discuție GitHub: “Nu credem că direcționarea intersituațională a reclamelor ar trebui să fie activată în mod implicit ca o caracteristică a platformei web”. De asemenea, Mozilla nu intenționează să implementeze API-ul Topics, un reprezentant al acesteia afirmând: “convingerea noastră este că este mai probabil ca acest lucru să reducă utilitatea informațiilor pentru agenții de publicitate decât să ofere o protecție semnificativă a confidențialității.” Nu este clar în ce măsură ce browsere web bazate pe Chrome vor păstra Topics API.
Chrome 115 are alte câteva caracteristici noi, dar acestea sunt blocate deocamdată în spatele unui indicator de caracteristici. Printre caracteristicile experimentale se numără “HTTPS Upgrades” pentru a înlocui automat toate navigările HTTP cu HTTPS acolo unde este posibil, animații de defilare pentru paginile web și un API de stocare partajată care reduce nevoia de cookie-uri pentru a stoca date între site-uri.
Cum să actualizați Google Chrome
Chrome va instala automat actualizarea pe computerul, telefonul sau tableta dvs. atunci când aceasta este disponibilă. Pentru a verifica și a instala imediat orice actualizare disponibilă, faceți click pe pictograma de meniu cu trei puncte și faceți click pe Ajutor > Despre Google Chrome.
Leave A Comment?