Utilizarea instrumentului System File Checker pentru repararea fişierelor de sistem lipsă sau deteriorate din Windows

Configurare noua (How To)

Situatie

Util pentru: Windows 8.1 Windows 8.1 Enterprise Windows 8.1 Pro Windows 8 Windows 8 Enterprise Windows 8 Pro Windows 7 Enterprise Windows 7 Home Basic Windows 7 Home Premium Windows 7 Professional Windows 7 Starter Windows 7 Ultimate Windows Vista Enterprise 64-bit Edition Windows Vista Ultimate 64-bit Edition Windows Vista Business Windows Vista Business 64-bit Edition Windows Vista Enterprise Windows Vista Ultimate Windows 10

În cazul în care unele caracteristici Windows nu funcționează sau Windows se blochează, putem utiliza System File Checker pentru a scana Windows și a restaura fișierele.  

Pentru a face acest lucru, trebuie să urmăm acești pași:

  1. Deschidem o linie de comandă cu drepturi sporite. Pentru aceasta, faceţi următoarele:
    Windows 8.1 sau Windows 8
    Tragem degetul dinspre marginea din dreapta a ecranului, apoi atingem Căutare. Sau, dacă utilizăm mouse, tragem cursorul spre colțul din dreapta-jos al ecranului, apoi facem clic pe Căutare. Tastăm Command Prompt în caseta Căutare, facem clic dreapta pe Linie de comandă, apoi facem clic pe Executare ca administrator. Dacă se solicită o parolă de administrator sau o confirmare, tastăm parola sau facem clic pe Se permite.

   Windows 10 Windows 7 sau Windows Vista

    1. Pentru aceasta, facem clic pe Start, tastăm Command Prompt în caseta Căutare, facem clic dreapta pe Linie de comandă, apoi facem clic pe Executare ca administrator. Dacă se solicită o parolă de administrator sau o confirmare, tastăm parola sau facem clic pe Se permite.

      Command prompt - Executare ca administrator
    2. Dacă rulăm Windows 10, Windows 8.1 sau Windows 8, rulăm mai întâi instrumentul Deployment Image Servicing and Management (Gestionare și servicii imagine de implementare – DISM) pentru inbox înainte de a rula System File Checker (Program de verificare fișiere de sistem).  (Dacă rulăm Windows 7 sau Windows Vista, trecem direct la Pasul 3.)

    Tastăm comanda următoare, apoi apăsăm pe Enter.  Este posibil să dureze câteva minute pentru finalizarea operațiunii de comandă.

    DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

    Important: Atunci când rulăm această comandă, DISM utilizează Windows Update pentru a furniza fișierele necesare pentru a remedia erorile. Cu toate acestea, dacă clientul Windows Update este deja defect, utilizăm o instalare Windows care rulează ca sursă pentru reparaţii sau un folder Windows alăturat dintr-o partajare de reţea ori de pe un suport amovibil, cum ar fi un DVD Windows, ca sursă a fişierelor. Pentru aceasta, rulăm în schimb comanda următoare:

    DISM.exe /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /Source:C:\RepairSource\Windows /LimitAccess

    Notă: Înlocuim substituentul C:\RepairSource\Windows cu locația sursei de reparare.

    1. În linia de comandă, tastăm comanda următoare, apoi apăsăm pe ENTER:

  1. sfc /scannow
     
    Promptul de comandă cu drepturi de administrator - sfc/scannow

    Comanda sfc /scannow va scana toate fişierele de sistem protejate şi va înlocui fişierele deteriorate cu o copie memorată în cache amplasată într-un folder comprimat din %WinDir%\System32\dllcache.
    Substituentul % WinDir % reprezintă folderul de sistem de operare Windows. De exemplu, C:\Windows.

    Notă Nu închideţi această fereastră de linie de comandă până la finalizarea verificării. Rezultatele scanării vor fi afișate după terminarea acestui proces.

    1. După ce se termină procesul, este posibil să primim unul dintre următoarele mesaje:

      • Protecţia de resurse Windows nu a găsit încălcări de integritate.

        Acest lucru înseamnă că nu aveţi fişiere de sistem lipsă sau deteriorate.

      • Protecţia de resurse Windows nu poate efectua operațiunea solicitată.

        Pentru a rezolva această problemă, efectuaţi scanarea cu instrumentul System File Checker în modul de siguranţă şi asiguraţi-vă că există folderele PendingDeletes şi PendingRenames în %WinDir%\WinSxS\Temp.

      • Protecţia de resurse Windows a găsit fişiere deteriorate şi le-a reparat cu succes. Detaliile sunt incluse în CBS.Log %WinDir%\Logs\CBS\CBS.log.

        Pentru a vizualiza informaţiile detaliate despre scanarea şi restaurarea fişierelor de sistem, accesaţi secţiunea Cum se vizualizează detaliile procesului System File Checker.

      • Protecţia de resurse Windows a găsit fişiere deteriorate, dar nu a putut remedia unele dintre ele. Detaliile sunt incluse în CBS.Log %WinDir%\Logs\CBS\CBS.log.

Solutie

Tip solutie

Permanent

Voteaza

(6 din 11 persoane apreciaza acest articol)

Despre Autor

Leave A Comment?