Configurare program

How to Get the Page Counts for Multiple Word Documents at Once

Finding out how many pages are in a Word document is really easy when the document is open. However, what if you have a lot of documents in one folder for which you want to find out page counts? This is easily done in Windows.

Because this is done in Windows, close all open Word files. Open a File Explorer window (Windows 8 and 10) or a Windows Explorer window (Windows 7). If you’re using Windows 8 or 10, click the “View” tab on the ribbon.

NOTE: The “View” tab is available whether the ribbon is visible or hidden.

In the “Layout” section of the “View” tab, click “Details”.

NOTE: If you’re using Windows 7, click the “More options” down arrow button (right next to the “Change your view” button) and select “Details” from the popup menu.

Right-click on the headings bar in the file list pane. A popup menu displays listing information that can be displayed in columns on the Explorer window and two options that allow you to size columns to fit the content in them. Select “More” from the popup menu.

On the “Choose Details” dialog box, find “Pages” in the “Details” list and select the check box next to “Pages” so there is a check mark in the box. Click “OK”.

The “Pages” column is added to the far right of the current columns. The number of pages in each document displays.

NOTE: If there are any files, such as text files or graphic files, which do not have page counts, the “Pages” column is blank for those files.

Turning on the “Pages” column only affects the current folder. If you’re using Windows 8 or 10, and you want the “Pages” column available for any other folder you open, click the “View” tab again and click the bottom part of the “Options” button. Select “Change folder and search options” from the drop-down menu.

NOTE: If you’re using Windows 7, click the “Organize” button on the toolbar and select “Folder and search options” from the drop-down menu.

On the “Folder Options” dialog box, click the “View” tab.

In the “Folder views” section, click “Apply to Folders”.

A dialog box displays asking if you want to change all folders to match the current folder’s view settings. Click “Yes”.

Click “OK” to close the “Folders Options” dialog box.

NOTE: If you don’t see the page counts for your files after you activate the “Pages” column, you may need to close and reopen the Explorer window.

[mai mult...]

How to count characters in Word

You can view your Word document’s character count on your desktop and mobile devices by accessing the app’s “Review” tab and selecting the “Word Count” option. In Word for Windows and Mac, you can also add the character counter to the app’s status bar.

Microsoft Word makes it super easy to count the number of characters in your documents. You can use the status bar or the dedicated Word Count option to view that information. By default, Word displays the character count for your entire document. If you’d like to find the count for specific text, then before using the methods below, select and highlight that text in your document.

[mai mult...]

Conectarea automată a dispozitivelor Bluetooth în Windows 11

De ce Bluetooth-ul meu nu se conectează automat în Windows 11?

De la lansarea Windows 11, multe persoane și-au actualizat computerele de la Windows 10 la 11. Una dintre probleme este că dispozitivele Bluetooth nu se conectează automat la computerele cu Windows 11. Să vedem de ce se întâmplă asta:

  1. Compatibilitate dispozitiv – Se poate întâmpla ca dispozitivul Bluetooth și computerul dvs. să nu fie compatibile deoarece versiunea sau standardele Bluetooth sunt diferite și computerul nu le poate recunoaște.
  2. Drivere corupte sau învechite – Dacă driverele Bluetooth sunt vechi sau stricate aceasta poate fi cauza pentru care dispozitivul nu este conectat automat.
  3. Setări Bluetooth incorecte – Ați activat conexiunea Bluetooth la ambele dispozitive? Aceasta este cauza principală a problemelor de comunicare ale dispozitivelor.
Cum îmi fac dispozitivul Bluetooth să se conecteze automat la Windows 11?

1. Setați tipul de pornire a serviciului Bluetooth la automat

1. Apăsați combinația de taste + de pe tastatură. Se va deschide fereastra de dialog Run. Windows  R

2. Tastați  services.msc  și apăsați  Enter sau selectați  OK

3. În lista care apare, derulați în jos la Serviciu de asistență Bluetooth

  1. Faceți click dreapta pe  Bluetooth Support Service și selectați  Properties
  2.  Selectați meniul drop-down Tip de pornire și selectați Automat
  3. Faceți click pe Aplicare și apoi  pe OK

Prima metodă recomandată pentru a seta Bluetooth-ul să se conecteze automat pe dispozitivul Windows 11 este să modifici setările tipului de pornire Bluetooth. Ceea ce trebuie să faceți este să setați tipul de pornire a serviciului la automat.

2. Dezinstalați și reinstalați driverele Bluetooth
    1. Apăsați combinația de taste Windows+ .R
    2. Tastați devmgmt.msc și selectați OK sau apăsați Enter
    3. În lista Device Manager , extindeți opțiunea Bluetooth 
    4. Faceți click dreapta pe driverul Bluetooth și apoi selectați Uninstall device
    5. Faceți click pe Dezinstalare pentru a confirma că doriți să dezinstalați driverul de dispozitiv.
    6. Reporniți computerul și Windows 11 va reinstala automat driverul.
[mai mult...]

How to Add Gmail to Your iPhone

Google makes it super easy to add your Gmail account to your iPhone. This way, you can access your Gmail emails in your iPhone’s Mail app as well as the Gmail app. You can add your Gmail account to your iPhone’s Mail and Gmail apps individually. To use your email account in the Mail app, simply add Gmail to the iPhone’s Settings menu. On the other hand, to use your account in the official Gmail app for iPhone, use that app to sign in to your account.

[mai mult...]