Configurare program

Remedierea problemelor cu imprimarea și conectarea imprimantei în Windows 11

Începeți prin a rula depanatorul automat de imprimantă în aplicația Ajutor. Obțineți Ajutor rulează automat diagnosticarea și efectuează pașii corecți pentru a remedia majoritatea problemelor cu imprimanta. Uneori, ciclul de alimentare al imprimantei poate rezolva problema. Închideți imprimanta și deconectați-o, așteptați 30 de secunde, conectați din nou imprimanta, apoi reporniți imprimanta.

Dacă imprimanta tot nu funcționează, continuați cu pasul 2.

Verificați cablurile (pentru imprimantele cu fir).Asigurați-vă că ați conectat corect cablul USB al imprimantei de la imprimantă la PC.

Verificați conexiunea wireless (pentru imprimantele wireless). Alegeți una dintre următoarele variante:

  • Asigurați-vă că opțiunea wireless a imprimantei este activată și disponibilă. Multe imprimante au un buton care afișează o pictogramă wireless albastră atunci când este disponibilă o opțiune de conexiune wireless pentru imprimantă. Pentru a afla unde se află acest buton pe imprimantă și pentru a găsi instrucțiuni despre cum să-l activați, consultați instrucțiunile livrate împreună cu imprimanta sau consultați site-ul producătorului pentru instrucțiuni.
  • Rulați testul de conectivitate wireless al imprimantei. Multe imprimante au o opțiune de meniu pentru a testa conectivitatea wireless a imprimantei. Citiți instrucțiunile livrate cu imprimanta sau consultați site-ul web al producătorului imprimantei pentru instrucțiuni despre cum să procedați.
  • Dacă după toate acestea încă întâmpinați probleme, este posibil ca PC-ul să nu se conecteze la rețeaua wireless.
  • Dacă întâmpinați probleme la conectarea la o imprimantă Bluetooth, consultați Remedierea problemelor cu Bluetooth în Windows.

Note: 

  • Dacă utilizați puncte de acces wireless, extendere sau mai multe rutere wireless cu SSID-uri separate, asigurați-vă că sunteți conectat la aceeași rețea ca imprimanta pentru PC-ul dvs.
  • Dacă starea imprimantei afișează „Imprimantă în stare de eroare”, poate exista o problemă cu imprimanta în sine.  Dacă acești primii doi pași nu au remediat eroarea, verificați dacă imprimanta nu are hârtie sau cerneală și asigurați-vă că nu este deschisă husa și că hârtia nu este blocată.

Dacă imprimanta tot nu funcționează, continuați cu pasul 3. Încercați să eliminați și să reinstalați imprimanta.

Eliminați imprimanta

  1. Selectați butonul Start  , apoi selectați Setări  > Dispozitive & Bluetooth > Imprimante & scanere
  2. Selectați imprimanta pe care doriți să o dezinstalați.
  3. Selectați butonul Eliminare . Apoi confirmați că doriți să eliminați acest dispozitiv, selectând Da.

Reinstalați imprimanta

Dacă imprimanta este pornită și conectată la rețea, Windows ar trebui să o găsească cu ușurință. Imprimantele disponibile pot include toate imprimantele dintr-o rețea, cum ar fi imprimantele Bluetooth și wireless sau imprimantele care sunt conectate la alt computer și partajate pe rețea. Instalarea unor imprimante poate necesita permisiune. Pentru a reinstala imprimanta, urmați acești pași:

  1. Selectați butonul Start  , apoi selectați Setări  > Dispozitive & Bluetooth > Imprimante & scanere .
  2. Asigurați-vă că imprimanta este deschisă și conectată.  Apoi selectați butonul Adăugare dispozitiv (sau Reîmprospătare).
  3. Așteptați un moment în timp ce Windows caută imprimantele conectate la dispozitiv (local sau wireless).  Windows va afișa apoi o listă de imprimante conectate la dispozitivul dvs.  Dacă vedeți imprimanta în listă, selectați butonul Adăugare dispozitiv pentru imprimantă.  Dacă nu vedeți dispozitivul în listă, selectați Adăugare manuală.

Note: 

  • Dacă utilizați puncte de acces wireless, extendere sau mai multe routere wireless cu SSID-uri separate, asigurați-vă că sunteți conectat la aceeași rețea ca imprimanta pentru PC-ul dvs să o găsească și să o instaleze.
  • Dacă aveți o nouă imprimantă wireless care nu a fost adăugată la rețeaua de domiciliu, citiți instrucțiunile livrate cu imprimanta și consultați site-ul producătorului imprimantei pentru a afla mai multe și a obține software actualizat pentru imprimanta dvs.

Sfat: Puteți imprima o pagină de test, pentru a vă asigura că imprimanta funcționează corect. Dacă ați instalat imprimanta, dar aceasta nu funcționează, consultați site-ul web al producătorului pentru informații de depanare sau actualizări pentru driver.

Reinstalarea manuală a imprimantei

Dacă sistemul nu poate instala imprimanta automat, o puteți reinstala manual. Atunci când selectați Adăugare manuală, veți vedea cinci opțiuni pentru Găsirea unei imprimante după alte opțiuni.  Selectați opțiunea care se aplică cel mai bine pentru situația dvs., apoi urmați pașii furnizați.  Toate opțiunile se pot aplica pentru o imprimantă conectată wireless sau prin rețea.  Totuși, dacă imprimanta este conectată direct la computer local, selectați Adăugați o imprimantă locală sau o imprimantă de rețea cu setări manuale , apoi selectați Următorul.

Reinstalarea manuală a unei imprimante locale

După ce selectați Adăugați o imprimantă locală sau o imprimantă de rețea cu setări manuale, urmați acești pași:

  1. Selectați Utilizați un port existent , apoi selectați portul la care este conectată imprimanta.  Apoi selectați Următorul. Dacă imprimanta este conectată prin USB, selectați-o din listă. Există, de asemenea, opțiuni pentru porturi paralele (LPT) și seriale (COM).
  2. Acum veți vedea opțiunile de instalare a driverului imprimantei. Dacă imprimanta a fost livrată cu un disc care include driverul, selectați Disc disponibil. În caz contrar, selectați Windows Update.
  3. Așteptați în timp ce Windows actualizează lista de imprimante.  Apoi selectați producătorul imprimantei din coloana din stânga și modelul imprimantei din coloana din dreapta. Apoi selectați Următorul.

    Notă: Dacă există mai multe versiuni ale unui driver pentru dispozitivul dvs., este posibil să fiți întrebat ce versiune de driver să utilizați.  În majoritatea cazurilor, ar trebui să selectați Înlocuiți driverul curent. Totuși, dacă sunteți sigur că driverul instalat este corect, selectați Utilizați driverul instalat în prezent.

  4. Tastați un nume pentru imprimantă, apoi selectați Următorul. Acest nume este doar pentru referința dvs. personală, așa că puteți alege orice nume preferați.
  5. Selectați Nu se partajează această imprimantă. (Dacă doriți să partajați imprimanta cu alte dispozitive din rețea, selectați Partajați această imprimantă și introduceți numele și locația.) Selectați Următorul.
  6. Selectați Imprimați o pagină de test pentru a confirma că imprimanta funcționează, apoi selectați Terminare.

Dacă imprimanta tot nu funcționează, continuați cu pasul 4.

Majoritatea imprimantelor necesită cel mai recent driver pentru a funcționa bine.Dacă imprimanta tot nu funcționează după ce instalați cel mai recent driver pentru aceasta, continuați cu pasul 5.

Dacă pasul de depanare anterior nu a reușit, ar putea fi necesar să ștergeți fișierele derulatorului și să reporniți serviciul derulatorului. Derulatorul de imprimare este un fișier care gestionează procesul de imprimare. Pentru a goli și a reseta derulatorul de imprimare:

  1. În caseta de căutare din bara de activități, tastați servicii, apoi selectați Servicii în lista de rezultate.
  2. Selectați fila Standarde, apoi faceți dublu clic pe Derulator de imprimare în lista de servicii.
  3. Selectați Oprire, apoi selectați OK.
  4. În caseta de căutare din bara de activități, introduceți %WINDIR%\system32\spool\printers, selectați %WINDIR%\system32\spool\PRINTERS în lista de rezultate, apoi ștergeți toate fișierele din folder.
  5. În caseta de căutare din bara de activități, căutați servicii, apoi selectați Servicii în lista de rezultate.
  6. Selectați fila Standarde și faceți dublu clic pe Derulator de imprimare în lista de servicii.
  7. Selectați Start, selectați Automat în caseta Tip pornire și apoi selectați OK.
[mai mult...]

How to configure Virtual desktops in Windows 10

Windows 10 allow you to add multiple desktops while using the OS. With the help of multiple virtual desktop windows, it becomes easier for you to work on more than one application simultaneously. Since many applications require that you use then in full screen mode (otherwise many of their options remain hidden or inaccessible), by adding a couple of virtual desktops on your Windows 10 computer, you can work on many applications simultaneously without minimizing or closing a single one.

[mai mult...]

How to install the correct drivers for TP-Link WN722N on Kali Linux

TP-Link WN722N is a budget-friendly Wi-Fi adapter with Monitor&Packet injection capabilities for pen-testing enthusiasts, but if you don’t install the correct drivers you would not have acces to these tools.

Bellow are the steps to clean-install the correct drivers.

Step1:- Open Terminal and run update command.

sudo apt update

Step2:- Now run upgrade command.

sudo apt upgrade -y

Step3:- Now run the command to install the drivers.

sudo apt install realtek-rtl8188eus*

Step4:- Now run the following command to enable monitor mode.

sudo airmon-ng start wlan0

Step5:- Lets check if injection is enabled by running following command.

sudo aireplay -ng — test wlan0

Now, bellow are the steps for updating the already installed drivers (if it is the case) to activate those 2 features. Use these commands to get the adapter working on Kali for packet injection and monitoring:

sudo apt update
sudo apt upgrade
sudo apt install bc
sudo apt-get install build-essential 
sudo apt-get install libelf-dev 

If the below command shows errors try “sudo apt dist-upgrade” and execute the given below command

sudo apt-get install linux-headers-`uname -r`
sudo apt install dkms
sudo rmmod r8188eu.ko
git clone https://github.com/aircrack-ng/rtl8188eus
cd rtl8188eus
sudo -i
echo "blacklist r8188eu" > "/etc/modprobe.d/realtek.conf"
exit
sudo reboot
sudo apt update
cd rtl8188eus
sudo make
sudo make install
sudo modprobe 8188eu

To enable Monitor mode and test packet injection:

sudo ifconfig wlan0 down
sudo airmon-ng check kill
sudo iwconfig wlan0 mode monitor
sudo ifconfig wlan0 up
iwconfig                             
sudo aireplay-ng --test wlan0
[mai mult...]

Cum se instalează Dolibarr ERP pe Debian 12

Dolibarr ERP este o suită de software open-source concepută pentru a ajuta companiile și organizațiile să gestioneze diverse aspecte ale operațiunilor lor. Oferă module pentru o gamă largă de funcții de afaceri, ceea ce o face o soluție cuprinzătoare pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri). Dolibarr este scris în PHP și este adesea folosit ca aplicație web, făcându-l accesibil de pe diferite dispozitive cu un browser web.

Dolibarr ERP este potrivit pentru o varietate de afaceri, în special pentru cele din sectorul IMM-urilor. Oferă o soluție rentabilă pentru gestionarea proceselor cheie de afaceri și poate fi adaptată la diferite industrii și sectoare. Ca soluție open-source, oferă flexibilitate și capacitatea de a adapta sistemul la nevoile organizaționale specifice.

Pasul 1: Actualizați sistemul de operare

Actualizați sistemul de operare Debian 12  la cea mai recentă versiune cu următoarea comandă:

# apt update && apt upgrade

De asemenea, instalați pachetele necesare.

# apt install curl nano wget unzip zip

Pasul 2: Instalați serverul web Apache

Îl puteți instala prin managerul de pachete apt  executând următoarea comandă.

# apt install apache2

Verificați starea serviciului Apache  utilizând   comanda systemctl status:

# systemctl status apache2

Ieșire:

● apache2.service - The Apache HTTP Server
     Loaded: loaded (/lib/systemd/system/apache2.service; enabled; preset: enabled)
     Active: active (running)
       Docs: https://httpd.apache.org/docs/2.4/
    Process: 13773 ExecStart=/usr/sbin/apachectl start (code=exited, status=0/SUCCESS)
   Main PID: 13777 (apache2)
      Tasks: 7 (limit: 2273)
     Memory: 37.4M
        CPU: 494ms
     CGroup: /system.slice/apache2.service
             ├─13777 /usr/sbin/apache2 -k start
             ├─13778 /usr/sbin/apache2 -k start
             ├─13779 /usr/sbin/apache2 -k start
             ├─13780 /usr/sbin/apache2 -k start

Pasul 3: Instalați PHP și extensiile necesare

În mod implicit, Debian12 vine cu versiunea PHP 8.2. Pentru a instala PHP și extensiile necesare, executați următoarea comandă:

# apt install php libapache2-mod-php php-cli php-intl php-json php-common php-mbstring php-imap php-mysql php-zip php-gd php-mbstring php-curl php-xml

Odată ce instalarea este completă, verificați dacă PHP este instalat:

php -v
Output:
PHP 8.2.7 (cli) (built: Jun  9 2023 19:37:27) (NTS)
Copyright (c) The PHP Group
Zend Engine v4.2.7, Copyright (c) Zend Technologies
    with Zend OPcache v8.2.7, Copyright (c), by Zend Technologies

Apoi editați fișierul php.ini :

# nano /etc/php/8.2/apache2/php.ini

Modificați următoarele setări:

memory_limit = 512M
post_max_size = 32M
upload_max_filesize = 32M
date.timezone = America/Chicago

Reporniți serviciul Apache pentru a aplica modificările:

# systemctl restart apache2

Pasul 4: Instalați MariaDB și creați o bază de date

Pentru a instala MariaDB,  rulați următoarea comandă:

# apt install mariadb-server mariadb-client

Verificați starea serviciului MariaDB utilizând   comanda systemctl status :

# systemctl status mariadb

Ieșire:

● mariadb.service - MariaDB 10.11.6 database server
     Loaded: loaded (/lib/systemd/system/mariadb.service; enabled; preset: enabled)
     Active: active (running)
       Docs: man:mariadbd(8)
             https://mariadb.com/kb/en/library/systemd/
   Main PID: 10002 (mariadbd)
     Status: "Taking your SQL requests now..."
      Tasks: 9 (limit: 2273)
     Memory: 242.0M
        CPU: 1.918s
     CGroup: /system.slice/mariadb.service
             └─10002 /usr/sbin/mariadbd

Acum rulați comanda de mai jos pentru a vă conecta la shell-ul MariaDB.

# mysql -u root

Odată ce v-ați conectat la serverul de baze de date, trebuie să creați o bază de date pentru instalarea Dolibarr:

MariaDB [(none)]> CREATE DATABASE dolibarr;
MariaDB [(none)]> CREATE USER 'dolibarr'@'localhost' IDENTIFIED BY 'Str0ngPassw0rd';
MariaDB [(none)]> GRANT ALL PRIVILEGES ON dolibarr. * TO 'dolibarr'@'localhost';
MariaDB [(none)]> FLUSH PRIVILEGES;
MariaDB [(none)]> EXIT;

Pasul 5: Descărcați Dolibarr

Cea mai recentă versiune de Dolibarr este disponibilă pentru descărcare de pe GitHub . Îl poți descărca cu următoarea comandă:

# wget https://github.com/Dolibarr/dolibarr/archive/refs/tags/19.0.0.zip

Apoi extrageți fișierul în folderul  /var/www/  cu următoarea comandă:

# unzip 19.0.0.zip -d /var/www/
# mkdir /var/www/dolibarr
# mv /var/www/dolibarr-19.0.0/htdocs/* /var/www/dolibarr

Apoi activați permisiunea utilizatorului de server web Apache de a accesa fișierele:

# chown -R www-data:www-data /var/www/dolibarr/

Pasul 6: Configurați Apache pentru Dolibarr

Pentru a crea un nou fișier VirtualHost, rulați următoarele comenzi:

# nano /etc/apache2/sites-available/dolibarr.conf

Lipiți conținutul așa cum se arată mai jos:

 <VirtualHost *:80>
    ServerAdmin admin@your-domain.com
    DocumentRoot /var/www/dolibarr/
    
    ServerName your-domain.com
    ServerAlias www.your-domain.com

    <Directory /var/www/dolibarr/> 
        Options +FollowSymlinks
        AllowOverride All
        Require all granted
    </Directory> 

    ErrorLog ${APACHE_LOG_DIR}/your-domain.com_error.log
    CustomLog ${APACHE_LOG_DIR}/your-domain.com_access.log combined

 </VirtualHost>

Nu uitați să înlocuiți  domeniul-vou.ro  cu numele de domeniu al serverului dvs.

Salvați și părăsiți fișierul de configurare.

Pentru a activa acest site, rulați comanda:

# /usr/sbin/a2ensite dolibarr.conf

Pentru a implementa modificările, reporniți serverul web Apache:

# systemctl restart apache2

Pasul 7: Accesați interfața web Dolibarr

Pentru a finaliza configurarea, accesați browserul dvs. și vizitați  http://domeniul-vou.com.

Selectați limba dvs. și faceți click pe butonul Următorul  pas. Ar trebui să vedeți următoarea pagină:

Validați verificările PHP și faceți click pe butonul Start. Ar trebui să vedeți următoarea pagină:

Furnizați numele bazei de date, numele de utilizator al bazei de date, parola, numele de utilizator și parola de administrator. Apoi, faceți clic pe  butonul Următorul pas.

Instalare reușită, faceți click pe  butonul Următorul  pas.

Faceți click pe  butonul Următorul pas.

Setați un nou nume de utilizator și o parolă de administrator. Apoi, faceți clic pe butonul Următorul pas.

Faceți click pe butonul Accesați Dolibarr și ar trebui să vedeți pagina de conectare:

Furnizați numele de utilizator și parola de administrator. Apoi, faceți click pe butonul LOGIN

Pentru a finaliza instalarea și a elimina avertismentele de instalare de pe tabloul de bord, executați următoarele comenzi:

# touch /var/www/dolibarr/documents/install.lock
# chown root:root /var/www/dolibarr/conf/conf.php
[mai mult...]