WP-CLI – ce este și cum simplifică munca în WordPress?

Este mai ales un instrument ce face munca mai eficientă. Imaginează-ți că administrezi mai multe WordPress-uri ale clienților tăi. Actualizările software-ului pe fiecare instalație durează destul de mult timp, așa-i?

Trebuie să te autentifici în panoul de administrare în fiecare site separat, iar apoi să efectuezi o serie de acțiuni. Bineînțeles, există pluginuri ce permit automatizarea, într-o anumită măsură, a acestor acțiuni, dar wp-cli, cu puțină practică, este mai eficient decât acestea, iar ceea ce este cel mai important – acesta nu implică instalarea unor pluginuri adiționale pe paginile web. Acesta este doar unul dintre avantajele wp-cli.

WP-CLI este un set de comenzi pe care le poți efectua din linia de comandă (adică ssh). La nivelul liniei de comandă ssh de pe server poți efectua multe operațiuni: de la instalarea WordPress-ului, prin gestionarea temelor sau corectarea erorilor pictogramelor, până la optimizarea bazei de date. Toate detaliile despre puterea acestui instrument le vei găsi aici. În această intrare voi vorbi despre instrumente alese, care îți pot fi de folos cel mai des.

Mulți dezvoltatori web folosesc wp-cli nu doar pentru instalarea instanței, ci pentru administrarea proiectelor deja existente și pe aceste operațiuni ne vom concentra și noi. În plus, pe găzduirea noastră vei instala WordPress-ul cu ajutorul auto installer-ului nostru simplu în doar un minut.

La început, înaine să faci prima comandă, loghează-te prin SSH în serverul tău. Poți folosi pentru asta, de exemplu, popularul Putty. După autentificare, folosind linia de comandă, poți efectua solicitările de mai jos.

Dintre cele mai importante funcționalități ale wp-cli, merită enumerate:

  • gestionarea utilizatorilor (adăugarea, ștergerea, modificarea),
  • gestionarea pluginurilor și a temelor (instalare, ștergere),
  • verificarea versiunii WordPress-ului,
  • refacerea imaginilor în miniatură,
  • importul/exportul bazei de date,
  • schimbarea valorilor alese în baza de date (de ex. editarea în masă a legăturilor prin metoda search & replace).

Pentru a crea un utilizator nou, este suficient să scrii comanda:

wp user create nume_utilizator adresa_email –role=rolul_utilizatorului

Rolurile disponibile: Administrator, Editor [redactor], Author [autor], Contributor [colaborator], Subscriber [abonat, utilizator obișnuit]. Rolul trebuie scris în limba engleză.

Actualizarea datelor utilizatorului

Pentru a schimba anumite date ale utilizatorului, este suficient să scrii în consolă:

wp user update email_utilizatorului –denumire_optiune=valoare nouă

Dar posibilitățile sunt mai multe:

  • –user_login (trebuie scris: –user_login=login_nou),
  • –user_pass (trebuie scris: –user_pass=parolă_nouă),
  • –user_email (trebuie scris: –user_email=adresă_nouă_email),
  • –display_name (trebuie scris: –display_name=nume_nou_afișat),
  • –first_name (trebuie scris: –first_name=prenume_nou),
  • –last_name (trebuie scris: –last_name=nume_nou).

Exemplu: wp user update suport@cyberfolks.ro –first_name=Suport

Ștergerea utilizatorului

Poți șterge utilizatorul cu ajutorul comenzii:

wp user delete id_utilizatorului

Dacă dorești, poți să atribui intrările lui altcuiva. Atunci comada va fi puțin mai lungă:

wp user delete id_utilizatorului –reassign=id_noului_utilizator

ID-ul utilizatorului îl vei identifica cu ajutorul comenzii wp user list. Când ai de-a face cu foarte mulți utilizatori și când cunoști e-mailul sau numele utilizatorului, merită să folosești adițional instrumentul grep disponibil pe Linux, adică: wp user list | grep valoare, unde valoarea poate fi, de ex. adresa de e-mail sau numele utilizatorului, chiar și doar un fragment din acestea. Astfel, vei obține un rezultat filtrat, care îți va afișa doar utilizatorul care te interesează (sau câțiva, dacă așa va reieși din valoarea căutată de tine, dar cu siguranță lista va fi mult mai scurtă, deci și mai ușor de verificat).

Folosirea wp-cli în gestionarea pluginurilor

Instalarea unui plugin nou

Când vrei să instalezi un nou plugin, trebuie întâi să cunoști denumirea utilizată de WordPress (denumirea pachetului). De exemplu, pentru LiteSpeed Cache va fi litespeed-cache. Cum să verifici? Este suficient să folosești comanda: wp plugin search fraza, unde „fraza” reprezintă un cuvânt cheie, de ex. Litespeed. Vei primi în tabel name și slug – pe tine te interesează coloana a doua. Acolo vei găsi denumirea concretă a pachetului din repozitoriul WordPress, pe care trebuie s-o completezi la instalare. Dacă nu vei găsi aici pluginurile care nu există în repozitoriu (de ex. un plugin contra-cost), să știi că asta nu este o eroare, este ceva natural.

Bazând pe pluginul deja menționat LiteSpeed Cache, instalarea lui va avea loc astfel:

wp plugin install litespeed-cache

Putem activa imediat pluginul după instalare cu comanda:

wp plugin install litespeed-cache –activate

Activarea și dezactivarea pluginului

Pluginul îl vei activa cu comanda:

wp plugin activate denumire-pachet

Procedura de denumire a pachetelor este identică cu ceea ce am prezentat mai sus.

Actualizarea pluginului

Pentru a actualiza pluginul, este suficient să scrii comanda:

wp plugin update denumire-pachet

După cum vezi – totul se întâmplă ușor, repede și comod.

Ștergerea pluginului

Probabil știi deja că poți șterge pluginul tot cu o comandă, așa-i?

wp plugin update denumire-pachet

Intuitiv, nu-i așa?

Important! Nu poți șterge un plugin activ. În acest caz, la comandă trebuie adăugat –deactivate, adică:

wp plugin uninstall denumire-pachet –deactivate

sau dezactivarea acestuia înainte cu:

wp plugin deactivate denumire-pachet

și abia după aia să ștergi pluginul.

Gestionarea temelor prin wp-cli

Instalarea unei teme noi

Procesul de gestionare a temelor arată foarte asemănător cu cel al pluginurilor.

Instalarea temei este disponibilă sub comanda:

wp theme install denumire-pachet

Procedura de denumire a pachetelor este identică cu cea a pluginurilor. Dacă nu cunoști denumirea pachetului potrivit, este suficient să scrii comanda:

wp theme search fraza

și în câteva clipe vei cunoaște valoarea de care ai nevoie.

La fel ca în cazul pluginurilor, poți activa tema imediat. Este suficient să adaugi la solicitarea de mai sus –activate după denumirea pachetului pentru instalare.

Activarea sau dezinstalarea temei

Poate vrei să activezi tema respectivă în afara operațiunii de instalare. În această situație folosește comanda:

wp theme activate denumire-pachet

Operațiunea inversă, după cum știi deja, nu este posibilă – nu putem dezactiva o temă activă. Este posibilă însă activarea unei alte teme, iar apoi dezinstalarea celei vechi cu ajutorul comenzilor de mai sus.

Actualizarea temei

Operațiunea de actualizare a temei o vei face completând comanda: wp theme update denumire-pachet.

Cum verifici versiunea instalată a WordPress-ului?

În loc să te loghezi în panou sau să cauți cu ajutorul opțiunii „Investighează elementul” în browserul tău, poți, pur și simplu, să introduci comanda:

wp core version

Repararea imaginilor în miniatură WordPress

Și această operațiune îți poate fi utilă, atunci când imaginile în miniatură nu se vor mai afișa, iar acum nu ai nevoie de un plugin adițional. În ajutor vine, din nou, wp-cli. Am menționat deja că acest instrument este excelent?

De scris doar: wp media regenerate

Sau (wp media regenerate –yes pentru confirmarea automată a operațiunii fără o interferență adițională) și să aștepți câteva clipe, până wp-cli realizează operațiunea. În funcție de cantitatea de imagini în biblioteca media, procesul poate dura puțin, timp în care îți poți bea cafeaua preferată.

Importul și exportul bazei de date

Introduci schimbări și vrei să faci un backup bazei de date sau, pur și simplu, să schimbi versiunea bazei cu una dintr-un alt fișier? În ambele cazuri te va ajuta opțiunea importului și exportului.

Importul se realizează cu comanda:

wp db import /calea/catre/fisier/fișier.sql

Exportul bazei, în schimb, cu comanda:

wp db export /calea/pentru/eliminarea/fisierului/denumire_fișier.sql

Schimbarea în masă a valorilor în baza de date

Acesta este ultimul subiect pe care îl voi aborda în această intrare. Deseori îți va fi util, dacă vei dori să schimbi URL-ul site-ului în baza de date sau, pur și simplu, să schimbi o frază în diferite locuri. Nu mai ai nevoie de o interogare complicată sau phpMyAdmin și nici de un plugin pentru astfel de operațiuni.

Ce trebuie să faci atunci? Folosește solicitarea wp search-replace, mai exact:

  • wp search-replace ‘fraza veche’ ‘fraza nouă’ – va face modificări în toate tabelele bazei de date.
  • wp search-replace –dry-run ‘fraza veche’ ‘fraza nouă’ – dacă vrei să verifici mai întâi, ce a fost modificat (schimbarea va fi simulată),
  • wp search-replace ‘fraza veche’ ‘fraza nouă’ denumire_tabel – dacă te interesează schimbarea într-un tabel concret. Acesta va fi, de obicei, wp_options (sau un alt prefix decât wp_, dacă din motive de securitate l-ai modificat.
[mai mult...]

Fix Microsoft excel: 0x800a03ec Error

  1. Actualizează software-ul:
    • Verifică dacă folosești cea mai recentă versiune a Excelului sau a programului similar pe care îl utilizezi.
    • Dacă nu ai actualizat încă, accesează meniul de actualizare al software-ului tău și instalează orice actualizări disponibile.
  2. Verifică formatarea datelor:
    • Asigură-te că datele introduse sunt corect formatate conform tipului de date corespunzător (de exemplu, date numerice trebuie introduse ca numere, iar datele de tip text trebuie introduse ca text).
    • Evită inserarea de caractere speciale sau formatări neobișnuite care ar putea afecta modul în care Excel-ul interpretează datele.
  3. Verifică formulele și funcțiile:
    • Revizuiește toate formulele și funcțiile folosite în fișierul tău Excel pentru a verifica dacă există erori sau formate incorecte.
    • Asigură-te că referințele la celule sunt corecte și că sunt incluse în intervalul de date sau celule corespunzător.
  4. Verifică dimensiunea fișierului:
    • Dacă fișierul Excel este foarte mare, încearcă să-l reduci prin eliminarea datelor sau a elementelor neesențiale.
    • Poți încerca să elimini formule complexe sau tabele mari pentru a vedea dacă aceasta rezolvă problema.
  5. Verifică permisiunile de acces:
    • Asigură-te că ai permisiunile necesare pentru a accesa și modifica fișierul Excel. Dacă fișierul este stocat pe un server sau într-o locație protejată, verifică dacă ai accesul corespunzător.
    • În cazul în care fișierul este protejat cu o parolă, asigură-te că introduci parola corectă pentru a putea accesa și modifica conținutul fișierului.
  6. Încercă deschiderea fișierului pe alt dispozitiv:
    • Dacă întâmpini această problemă pe un anumit dispozitiv, încearcă să deschizi fișierul Excel pe alt dispozitiv pentru a vedea dacă problema persistă.
    • Uneori, eroarea poate fi specifică dispozitivului sau configurării software-ului pe care îl folosești.
[mai mult...]

What is Google One AI Premium?

AI Premium is one of the tiers offered in the Google One subscriptions that gets you the same benefits as a regular Google One Premium subscription but with a beefed-up version of Google’s Gemini (formerly Bard) chatbot and integration with Google Docs and Gmail. Google One AI Premium costs $19.99 per month. The next closest Google One plan is the 2TB Premium tier, which at half the cost gets you the same benefits sans Gemini Advanced or Gemini integration.

There are pricier Google One tiers that come with more storage, and they also give you access to Gemini, but for a limited time only. At the time of writing, Google provides Gemini Advanced with all plans higher than the 2TB Premium plan until July 31, 2024. We can only speculate that this means Gemini Advanced will be a separate paid add-on for those tiers starting August 1.

What Do You Get With a Subscription?

AI Premium gets you a bunch of different perks spread across Google’s vast ecosystem. It’s hard to list them all, and some are pretty minor, so I’ll just highlight the ones that seemed most notable to me:

  • Access to an improved large language model (LLM), which Google calls Gemini Advanced
  • Gemini integration with Google Docs and Gmail
  • 2TB of cloud storage
  • 10% back on Google Store purchases
  • Longer Google Meet video calls with additional features like noise cancelation and YouTube streaming
  • Special Google Photos editing tools like Magic Eraser
  • Dark web monitoring for your personal info
  • Google’s VPN service

You’ll want to consider whether you can actually use all of these features to determine the true value of Google One Premium AI. For example, you may already pay for a VPN service or have no plans to stream your video conferences.

Google One Premium AI vs. ChatGPT Plus vs. Copilot Pro

If you’re choosing between premium chatbot subscriptions, on the surface the value propositions seem pretty even, with all three plans running you a cool $20 per month. They all get you the developers’ most powerful available models, and all can parse files you upload, identify image content, and generate synthetic images on command.

Each plan’s usefulness is relative to which ecosystem you spend the most time in. I’m referring to how Gemini Advanced integrates with Google apps while Copilot Pro integrates with Microsoft apps (if you already have a Microsoft 365 subscription). ChatGPT Plus, in contrast, isn’t integrated with nor dependent on a specific ecosystem like Google Workplace or 365 but has “plugins” that integrate with several different third-party services like Kayak and Slack.

Despite even pricing, these plans are noticeably uneven in the perks department: ChatGPT Plus and Copilot Pro don’t get you 2TB of storage or discounts on software like Premium AI does. Also, don’t be caught off-guard by the fact that Copilot Pro’s integration with Office 365 apps relies on you already having a subscription to Microsoft 365, which starts at $70 per year. In contrast, Google’s office productivity apps are completely free.

One place where Google One Premium AI falls short of the competition is in customization. ChatGPT Plus and Copilot Pro both let you build custom “GPTs” or bots pre-programmed to act a certain way for specific tasks in mind. As of March 2024, Gemini Advanced offers no such customization, so you’ll be copy-pasting prompts if you want a specific, custom experience across multiple conversations.

[mai mult...]