Cum putem împiedica Facebook să ne urmărească activitatea

Configurare noua (How To)

Situatie

1. Butoanele de Like și Share
Butoanele de „Like” și „Share” de pe Facebook găsite pe aproape toate site-urile oferă date algoritmului de publicitate Facebook. Prezența butoanelor de Share indică faptul că Facebook îți culege datele, indiferent dacă ai un cont sau nu.

2. Facebook Pixel

Facebook Pixel este un instrument de analiză ce permite să măsori eficiența publicității dvs. prin înțelegerea acțiunilor oamenilor pe site-ul dvs. El face acest lucru urmărind acțiunile persoanelor care folosesc site-ul și trimițând datele la Facebook.

3. Cookie-uri
Facebook plasează un cookie pe computer dacă ai un cont Facebook. De asemenea, plasează un cookie pe computer dacă utilizezi produse Facebook, inclusiv site-urile web sau aplicațiile lor, sau vizitezi alte site-uri web și aplicații care utilizează produse Facebook (inclusiv butonul Like sau alte tehnologii Facebook).

Indiferent dacă ai un cont sau nu, dacă utilizezi doar un site ce folosește un produs Facebook, primești un cookie de la Facebook.

4. Urmărirea Facebook prin Instagram și WhatsApp
Facebook deține alte câteva site-uri și servicii sociale majore, precum Instagram și WhatsApp. Dacă utilizezi Instagram, Facebook îți urmărește datele. Platforma de socializare este un produs Facebook cu toate problemele de urmărire și confidențialitate a datelor pe care ți le poți imagina.

Cu toate acestea, WhatsApp este puțin diferit, pentru că este un serviciu de mesagerie criptat. Prin urmare, Facebook nu poate accesa conținutul mesajelor tale și nu poate accesa aceste date în scopuri publicitare. Totuși, Facebook îți poate conecta profilul de Facebook și conturile WhatsApp împreună pentru a afla mai multe despre prietenii cu care discuți. Din fericire, utilizatorii WhatsApp pot opri partajarea datelor (deschizi WhatsApp – Settings – Account – Share my account info – Don’t Share). Utilizatorii Instagram nu au aceeași opțiune de confidențialitate a datelor.

Solutie

Pasi de urmat

Cum opresc Facebook din a mă urmări?

1. Scripturi

Unele site-uri web se bazează pe scripturi. În acest caz, scriptul este o mică bucată de cod care “cheamă” tracker-ele de publicitate pe pagina pe care ești prezent. Poți bloca aceste scripturi cu o extensie de browser care blochează scriptul.

uBlock Origin este o variantă. El dispune de mai multe liste de blocare a scripturilor încorporate. V-aș sfătui să utilizați uBlock Origin și să puneți în Whitelist site-urile de încredere preferate.

NoScript este recomandat și el, dar poate fi problematic. Conexiunea la internet care funcționează peste tot ar putea fi încurcată de scripturile blocate. Așa că, în timp ce confidențialitatea va fi excelentă, este posibil să te lupți să rezervi zboruri sau chiar să vezi un videoclip fără să reglezi setările scriptului. În acest sens, este foarte personalizabil.

Dacă NoScript este pentru cei mai tech savvy, PrivacyBadger este pentru cealaltă categorie de oameni (de exemplu bunica). PrivacyBadger folosește un sistem ușor de gestionat de glidere colorate. Verde înseamnă în regulă, Galben înseamnă tracker de la terți prezent, dar necesar pentru o funcționare web, iar Roșu înseamnă că tot conținutul și scripturile au fost dezactivate.

2. Utilizează un browser specializat pe confidențialitate

Dacă utilizezi browserul Chrome Google, ești urmărit. Dar nu trebuie să te temi că browserul îți urmărește activitatea online. Există mai multe alternative de browser axate pe confidențialitate pe care le poți utiliza pentru a opri Facebook din a te urmări.

  • Epic Privacy Browser: browserul Epic te protejează de încercări de urmărire într-o sesiune de navigare obișnuită și poate vedea prețuri mai mici la zboruri și alte servicii, și are integrat și VPN cu servere în opt țări.
  • Tor Browser: este un software gratuit de anonimat care rulează de obicei ca parte a unui browser Mozilla Firefox modificat; îl poți utiliza pentru a opri urmărirea și a menține traficul de rețea anonim.
  • Brave: este un browser bazat pe Chromium, cu un accent pe confidențialitate și securitate. Dispune de o abordare interesantă a listării în whitelist: adăugarea de micro-plăți pentru publicațiile preferate.

3. Renunțare și dezactivare cookie-uri terțe

Utilizatorii pot renunța la publicitatea comportamentală folosind un instrument regional:

SUA: Alianța de publicitate digitală
Canada: Alianța publicității digitale
UE: European Interactive Digital Advertising Alliance

Poate dura câteva încercări pentru ca fiecare agent de publicitate să accepte solicitarea ta de renunțare. Îndeosebi, site-ul UE este deosebit de lent!

Utilizatorii ar trebui de asemenea să dezactiveze third-party cookies în browserele lor. Le poți dezactiva prin meniul Setări din browserul ales.

Poți utiliza și o extensie de browser pentru a șterge cookie-urile terțelor părți automat după părăsirea site-ului (unele site-uri nu vor funcționa fără ele). Cookie AutoDelete funcționează atât pentru Chrome, cât și pentru Firefox, și permite să personalizezi cookie-urile pe care le ștergi după fiecare sesiune.

Tip solutie

Permanent

Voteaza

(3 din 10 persoane apreciaza acest articol)

Despre Autor

Leave A Comment?