Troubleshoot Conectare Wireless

Configurare noua (How To)

Situatie

Ne aflam in situatia in care, avem un device pe care dorim sa-l conectam Wireless la o retea locala/persoanala si intampinam diverse probleme de conexiune si/sau de semnal.

In teorie, procedeul este unul simplu: pe baza unui Nume si a unei Parole, incercam sa conectam Device-ul la retea, pentru a avea acces la pachetul de date/internet; Dar, ce facem cand conexiunea este slaba/inutilizabila doar pe acest device?

Solutie

Prima etapa:

– Ne asiguram ca device-ul se afla in range-ul de emitere a Router-ului WIFI,
– Ne asiguram ca parola, precum si user-ul corespund,
– Ne asiguram ca nu exista niciun obiect/dispozitiv ce ar putea bruia/diminua semnalul, pe suprafata de transmitere a datelor.

In cazul in care, cele mentionate mai sus au fost verificate/respectate, iar problema persista, trecem la etapa a II- a de verificare, si anume, cea Software.

Etapa a II-a:

– Verificam ca, driverele placii de retea/network adapter-ului sa fie updatate la ultima versiune compatibila/stabila cu versiunea curenta a sistemului de operare pe care-l rulam pe device-ul in cauza (pentru PC-uri, Laptop-uri, All-in-One-uri etc.)
– Verificam ca, sistemul de operare sa fie updatat la ultima versiune disponibila si stabila
– Verificam daca avem limitari determinate de erori ale sistemului de operare, caz in care incercam prin comenzile de check-up & repair, sa remediem insuficienta permisiilor sau repararea imaginii sistemului.

– Luam in calcul si verificam daca, device-ul in cauza are prioritate/intaietate sau este exclus din clasa de IP-uri permise a se conecta la reteaua curenta (Setare ce poate sa fie verificata din meniul de configurare a retelei wireless a router-ului)
– Verificam daca numarul de device-uri permise a se conecta la reteaua curenta a fost atins, astfel incat sa nu limiteze/micsoreze vitezele de upload/download a celorlalte device-uri conectate simultan/in uz, la retea; caz in care scoatem un device ce nu mai face parte din retea si-l inlocuim cu acesta sau mai adaugam inca un loc/loc prioritar.

In cazul in care, a fost tinut seama de etapele 1 si 2, dar problema inca nu este rezolvata sau este rezolvata partial (partial insemnand ca, avem acces la retea, dar reteaua pica des, la un interval mic sau avem probleme de viteza/semnal), trecem la o etapa suplimentara de verificare a configurarii retelei WIFI/ a router-ului, si anume:

– Verificam ca latimea de banda de transmitere sa fie setata pe un modul compatibil/suportat de catre device-ul pe care incercam sa-l conectam.

Exemplu: 2.4 GHz pentru device-urile mai vechi, din categoria WI-FI 4 si 5.0 GHz pentru device-urile mai sus/noi de categoria WI-FI 5.

– Verificam daca este disponibila optiunea Dual-Band (pentru routerele ce suporta acest lucru), in scopul emiterii semnalului pe ambele lungimi/latimi de banda, pentru a permite in mod automat conectarea ambelor tipuri de device-uri compatibile, simultan.

Mentiune: Puterea semnalului, precum si viteza de upload/download pot sa fie influentate/dictate de catre cele 2 prezentate mai sus; acest lucru fiind si motivul care genereaza problemele device-urilor la conectare.

Daca, prin absurd, problema inca persista dupa ce a fost tinut seama si a fost verificat, in mod sistematic, toate cele mentionate mai sus, ajungem la etapa a III-a, si anume, verificare Hardware.

Etapa a III- a.

– Verificam daca, Network Adapter-ul este recunoscut de catre sistem sau daca genereaza o eroare ce poate determina lipsa acestuia.
– Verificam ca, Placa de Retea/ Network Adapter-ul sa fie montat/ sa faca contact cu placa de baza
– Verificam daca exista un corp strain/praf ce pot duce la proasta functionare a Network Adapter-ului, sau daca modulul este ars (din cauza supra-incalzirii)/ a suferit un soc tehnic sau de current (datorat unei fluctuatii de curent)

Mentiune: Etapa a III-a este adresata Power User-ilor sau persoanelor calificate (Firme de IT, Service-uri IT autorizate, etc) si nu, a consumatorilor obisnuiti/ clientilor, pentru a nu pune in pericol buna functionare a produsului/ device-ului in timpul verificarii si repararii.

Daca problema a fost determinata ca fiind de natura Hardware si nu Software, se incearca remedierea problemei pe calea repararii sau inlocuirii bunului defect/componentei defecte de catre persoanele autorizare sa faca acest lucru (firmele de support IT/ service-urile autorizate).

Insumat mai sus, aceasta este procedura de verificare si reparare a problemelor de conectare Wireless, a unor device-uri capabile/compatibile cu aceasta functie, ce nu indeplinesc din varii motive, acest lucru.

Tip solutie

Permanent

Voteaza

(11 din 26 persoane apreciaza acest articol)

Despre Autor

Leave A Comment?